حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرسدس بنز با اتومبیل خود-ران زمین توکیو را به لرزه در خواهد ‌آورد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

تا حالا شده به خودتان بگویید، “من عاشق ماشینم هستم ولی کاش مثل یک اتاق متحرک بود و می‌توانست در حالی که داخلش استراحت می‌کنم مرا به مقصدم برساند.”؟

پس مرسدس بنز یک ایده را برای شما به واقعیت تبدیل می‌کند. با ما همراه شوید تا در مورد آینده بحث کنیم …

شرکت مرسدس روی یک کانسپت کار می‌کند که یک ماشین خود-ران است و نامش را “homage” نهادند که متعلق به نسل Z است که در نمایشگاه Tokyo Motor روز چهارشنبه رونمایی شد. این نمونه همانند کانسپت قبلی از شرکت مرسدس با نام F 015 Luxury In Motion است که در نمایشگاه CES ماه ژانویه‌ی امسال معرفی گردید.

این پروژه‌ی جدید برای کلان شهر توکیو به عنوان یک شهر مدرن نام گذاری شده است، زیرا شرکت مرسدس آینده را در ترافیک این کلان شهر تصور کرده که در سال ۲۰۵۰ مسافرانش داخل یک لیموزین بدون دغدغه فکری از ترافیک راحت نشسته‌اند.

ظرفیت ۵ نفر، مسافران با لباس‌های چسبان، کابینی با طراحی برند مرسدس، صندلی‌های U شکل که با تکنولوژی واقعیت مجازی برای هر یک از مسافران چندین نرم‌افزار باز شده است. مرسدس بیان کرد که دلیل ساخت چنین صندلی‌هایی را تمایل افراد نسل Z به زندگی شخصی است با وجود اینکه به روابط اجتماعی کاملا تعلق دارند. مسافران در زیر نور‌های LED که به چرم صندلی می‌تابد با یک ظاهر که آینده را به ما نشان می‌دهد.

مرسدس همچنین به این اشاره می‌کند که مسافرانش را توسط این اتومبیل سر وقت به مقصد می‌رساند.

15C1232_08 (Small)

حریم خصوصی با شیشه‌های “Alubeam” محافظت می‌شوند که به نور بیرون اجازه می‌دهد وارد کابین شوند اما از خارج چیزی دیده نمی‌شود. حتی برای راننده‌ی ماشین هم یک صندلی تعبیه گشته که در هنگام درخواست بتوان شخصا آن را هدایت کرد.

در این کانسپت سوخت ماشین را جنس باتری هیدروژنی انتخاب کرده اند که می‌تواند مسافت ۶۰۹ مایل را طی کند.

با مدل های جدید مانند CLA و GLA مرسدس بنز در تلاش است روی طراحان جوان کار کند، اما تمرکزش روی نسل Z است که ایده‌اش از سال ۱۹۹۵ متولد شده بود. در آینده احتمال داده می‌شود که کمتر کسی چیزی که اکنون “رانندگی” نامیده می‌شود را بدانند چون جهت‌ها کم کم در حال عوض شدن هستند و دنیا رو به آینده قدم بر می‌دارد. شرکت مرسدس پروژه‌ی چهره‌ی توکیو را با هدف آینده‌نگری پروده است اما احتمال می‌رود که این‌ آینده‌نگری به یک رقابت برای دیگر شرکت‌های تولید کننده‌ی خودرو مبدل شود و آنها هم از ایده‌های خود بگویند.

Mercedes-Benz Vision Tokyo

حسی که این ایده به ما می‌دهد این است که ایده ‌پردازان جوان هنوز هم به “اشتراک گذاری” و اتصال به دنیای مجازی بیشتر از رانندگی علاقه نشان می‌دهند. هیچ موقع پیشرفت و آینده‌نگری با ذهن بی‌نهایت ایده‌ پرداز بشریت به پایان نخواهد رسید. این یک نمونه از داستانی است که پروژه‌ی چهره‌ی توکیو آن را به عنوان یک هدف جدی در نظر گرفته است.

در حالی که ماشین‌های خود-ران از سال‌ها پیش در دست تهیه و تولید بوده‌اند اما شرکت مرسدس بنز هنوز هم قانون ماشین‌های لاکچری و زیبا را در اولویت کاری خود قرار داده است.

خب جوانان فردا ماشین خود-ران و پروژه‌ی چهره‌ی توکیو را چگونه می‌بینید؟

اگر شما هم ایده یا داستانی دارید نظرتان را با ما در میان بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

باو این تکنولوژی که خیلی وقته روو پراید هست. فقط یکم زیادی هیجان انگیزه. مثلا یکم باد بیاد بصورت خود ران شما رو به کفه دره هدایت میکنه. اصن پراید بازیگوش معروفه. چی میگن این از خدا بیخبرا

younes118

فقط کاش یکی به طراح مرسدس میگفن به جای لذت رانندگی چیرو میخاد جایگزین کنه ؟

یا پز بعضیا رو پشت چراغ قرمز و سوار ماشینای پلاک اروند چکار میکنه ؟

اصلا زندگی در آینده رو دوست ندارم ، هیجان نداره . حسرت نداره ، هیچی نداره

فکر کنم همه زخم بستر میگیرن

MJS.00824

آینده هم دقدقه ها و هیجانات خودشو داره. یه چیزایی میرن ولی همیشه جایگیزینی هست. گاهی بهتر میشه، گاهی هم بدتر. فراز و نشیب داره ولی چیزی از بین نمیره، بلکه نسل های بعدی جایگزینش میشه حتی مشکلات و دقدقه هامون.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....