حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرسدس بنز بیش از ۱ میلیون خودرو را به دلیل نقص در سیستم eCall فراخوانی می کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، خودرو

مرسدس بنز آمریکا در حال فراخوانی ۱.۲۹ میلیون وسیله نقلیه به دلیل نقص در نرم افزار eCall خود است که ممکن است مکان صحیح وسیله نقلیه سانحه دیده را برای پشتیبانی و اورژانس ارسال نکند.

فراخوان مرسدس بنز به دلیل نقص در سیستم eCall

تقریبا ۱.۳ میلیون خودرو مرسدس بنز در ایالات متحده آمریکا برای رفع مشکل نقص در سیستم eCall فراخوانده می شوند. به گزارش Car and Driver، این فراخوان شامل وسایل نقلیه فروخته شده از سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است و شامل مدل های CLA-Class, GLA-Class, GLE-Class, GLS-Class, SLC-Class, A-Class, GT-Class, C-Class, E-Class, S-Class, CLS-Class, SL-Class, B-Class, GLB-Class, GLC-Class, and G-Class می شود.

این مشکل در نرم افزار سیستم ماژول ارتباط اضطراری (سیستمی که در صورت تصادف، می توان تماس اضطراری گرفت) است و مرسدس قصد دارد با فراخوانی مدل هایی که دچار نقص در سیستم eCall هستند به نمایندگی ها و یا از طریق آپدیت نرم افزاری از راه دور این مشکل را برطرف کند.

وسایل نقلیه دچار نقص در این سیستم هنگام استفاده از سیستم تماس اضطراری در صورت بروز حادثه در جاده، مکان اشتباه را برای سرویس‌های اضطراری ارسال می کنند!

سیستم eCall

سیستم eCall

سیستم SOS یا تماس اورژانسی eCall چیست؟

یکی از مهم ترین اقدامات پس از وقوع سوانح رانندگی، حضور به موقع نیروهای امدادی است. زمان بین اتفاق و حضور نیروهای امدادی بسیار مهم است و هر چه این زمان کم تر باشد احتمال وارد آمدن ضررهای جانی و جسمی نیز بسیار کم تر می شود و جان بسیاری از افرادی که در سانحه صدمه دیده اند در امان می ماند.

در برخی از خودروهای روز دنیا از تکنولوژی استفاده شده است که به محض بروز حادثه با مرکزهای امدادی ارتباط برقرار می کند و برخی از اطلاعات خودرو را در اختیار آن ها قرار می دهد تا نیروهای امدادی با توجه به شدت حادثه میزان سرعت عمل خود را تنظیم کنند.

برخی از این سیستم ها پس از وقوع حادثه به طور اتوماتیک اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی خودرو (از طریق ماهواره)، وضعیت ایربگ ها (عمل شده و عمل نشده)، تغییر وضعیت راننده و کمک راننده (این اطلاعات توسط سنسور موقعیت صندلی دریافت می شود) و… را در اختیار نزدیک ترین مرکز امدادی قرار می دهند.

آمار و ارقام نشان می دهد که به کارگیری این سیستم در خودروها واکنش نیروهای امدادی را در معابر شهری حدود ۴۰ درصد و در معابر بین شهری حدود ۵۰ درصد افزایش می دهد و این یعنی نجات جان بسیاری از افراد صدمه دیده در حوادث رانندگی.

سیستم eCall

سیستم eCall

بیانیه مرسدس بنز در رابطه با نقص سیستم eCall

مرسدس بنز در این رابطه بیانیه ای صادر کرده است و دلیل این موضوع را این چنین بیان کرده است:

افت موقتی منبع تغذیه ماژول ارتباطی ناشی از تصادف ممکن است منجر به نادرست بودن موقعیت خودرو در هنگام تماس اضطراری شود. با این حال، سایر ویژگی ها و عملکرد تماس اضطراری خودکار و دستی کاملاً به موقع و فوق العاده در دسترس هستند و به خوبی عمل می کنند.

اکنون به منظور رفع این مشکل، تغییری در نرم افزار ماژول ارتباطی وسایل نقلیه ایجاد خواهد شد. این کار را می‌توان در نمایندگی های مرسدس بنز یا در مواردی با بروزرسانی نرم افزاری وسایل نقلیه انجام می شود. این فراخوان از ۶ آوریل حدودا ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

باریکلا به این مسئولیت پذیری

Milad7

ایران خودرو زیر بار فراخوان نمیره معتقده محصولاتش همیشه بی نقص هستن 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی