حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۲۶۰۰ از پردازنده گرافیکی سامسونگ بهره می‌برد: توقف همکاری با AMD؟

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

شایعه جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد از پردازنده گرافیکی داخلی خود در اگزینوس ۲۶۰۰ استفاده کند. سامسونگ و AMD از زمان اگزینوس ۲۲۰۰ با همکاری هم به توسعه پردازنده های گرافیکی مبتنی بر RDNA پرداختند.

سامسونگ می‌خواهد از پردازنده گرافیکی داخلی خود در تراشه های اگزینوس استفاده کند

سامسونگ با AMD همکاری کرد تا پردازنده های گرافیکی RDNA را به اگزینوس ۲۲۰۰، اگزینوس ۲۴۰۰ و حتی تراشه میان‌رده اگزینوس ۱۴۸۰ بیاورد. انتظار می‌رود که در اگزینوس ۲۵۰۰ نیز شاهد ادامه همین رویه باشیم. اما گزارشی که از سوی دو افشاگر اطلاعات، با نام های Roland Quandt و OreXDA منتشر شده، نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد برای اگزینوس ۲۶۰۰ از پردازنده گرافیکی داخلی خود استفاده کند. Quandt اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از GPU خود در Exynos 2600 استفاده کند. این چیپست پرچمدار در سال ۲۰۲۶ میلادی معرفی خواهد شد.

پست Roland Quandt

افشاگر اطلاعات، OreXDA، این اطلاعات را برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ به اشتراک گذاشته بود و هم‌اکنون با ری‌توییت پست قبلی خود، بر آن تأکید کرد. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ مدتی است که بر روی پردازنده گرافیکی خود کار می‌کند. احتمالا GPU توسعه یافته توسط این شرکت همچنان مبتنی بر RDNA خواهد بود. مشابه کاری که کوالکام با Adreno انجام داد. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، در حال حاضر، اطلاعات زیادی درباره این تصمیم سامسونگ وجود ندارد. انتظار داریم که در آینده، اطلاعات بیشتری درباره پردازنده گرافیکی داخلی سامسونگ منتشر شود.

شایعه‌ای در سال ۲۰۱۹ منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ قصد دارد CPU خود را توسعه دهد. البته بعد ها این شایعه تکذیب شد. اما روی آوردن کوالکام به استفاده از هسته های Oryon، احتمالا باعث می‌شود تا سامسونگ نیز به سراغ توسعه هسته هایی، برای تراشه های خود برود. این احتمال وجود دارد که یکی از تراشه های آینده اگزینوس از اجزای کاملاً توسعه یافته توسط سامسونگ برخوردار باشد. اما انتظار نداریم که این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ دهد.

تراشه ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ بهینه‌تر از Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام خواهد بود

نظر شما چیست؟ آیا توسعه اجزای تراشه توسط خود سامسونگ، باعث می‌شود تا یک چیپست بهینه‌تر داشته باشیم یا تنها شاهد افزایش مشکلات تراشه های اگزینوس خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی