حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج بنچمارک AnTuTu اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را ببینید: ثبت امتیازی کمتر از نسل قبل

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، شایعات، کوالکام

کوالکام اطلاعات زیادی را درباره تراشه پرچمدار آینده خود به اشتراک نگذاشته است. اما نمی‌توان جلوی شایعات را هم گرفت! اطلاعاتی به طور مداوم درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌بیرون درز می‌کند و هم‌اکنون نتایج بنچمارک AnTuTu این چیپست، فاش شده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بنچمارک AnTuTu امتیاز ۱.۷ میلیون را ثبت کرد

دیروز بود که یک گزارش جدید نشان داد، احتمالا اولین گوشی مجهز به Snapdragon 8 Gen 4 در اواسط اکتبر (اواخر مهر ماه) معرفی خواهد شد. هم‌اکنون اما یک افشاگر اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نتایج بنچمارک AnTuTu اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را به اشتراک گذاشته است. این تراشه پرچمدار موفق به کسب امتیاز کلی ۱,۷۶۹,۰۸۳ در بنچمارک AnTuTu شده. این امتیاز حتی از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز کمتر است. اما چرا؟

نتایج بنچمارک AnTuTu

می‌توان علت عملکرد ضعیف Snapdragon 8 Gen 4 را به دو عامل نسبت داد. اول آنکه تراشه‌ای که برای تست در نظر گرفته شده یک نسخه اولیه است؛ و دوم آنکه طبیعتاً فرکانس CPU بسیار پایین‌تر از نسخه نهایی تنظیم شده. بنابراین عملکرد فعلی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ پایین‌تر از حد انتظار است.

مهمترین نکته‌ای که این افشاگر اطلاعات به اشتراک گذاشته، معماری هسته های CPU چیپست پرچمدار آینده کوالکام است. پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای پیکربندی ۶+۲ هسته است. این CPU از دو هسته قدرتمند و شش هسته کوچکتر تشکیل شده است. ویدیوی فاش شده از نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با تأیید این موضوع، نشان می‌دهد که این تراشه دارای دو هسته Phoenix M با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز خواهد بود. شش هسته Phoenix L نیز با حداکثر سرعت ۱.۹۳۹ گیگاهرتز کار می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانیم اسم رمز تراشه را با عنوان «Sun for Arm x64» ببینیم.

پیش از این شایعه شده بود که Snapdragon 8 Gen 4 دارای حداکثر فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز خواهد بود. البته، احتمالا فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعلی، تنها مختص نمونه اولیه این تراشه پرچمدار است. انتظار می‌رود که سرعت پردازنده مرکزی در نسخه نهایی افزایش یابد. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، باید منتظر باشیم تا کوالکام محصول نهایی را معرفی کند تا بتوانیم تصویر واضح‌تری از عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌دست آوریم.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با هسته های Oryon در اواسط پاییز معرفی می‌شود

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی