حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ احتمالا در حال توسعه اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس برای گلکسی S24 FE باشد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اگزینوس ۲۴۰۰، چند ماه پیش معرفی شد و در گلکسی S24 و S24 پلاس مورد استفاده قرار گرفت. این پردازنده به سنت داغ کردن و کاهش عملکرد پردازنده‌های سامسونگ پایان داد و توانست به شکل خوبی با اسنپدارگون ۸ نسل ۳، دایمنسیتی ۹۳۰۰ و A17 pro رقابت کند اما در بعضی زمینه‌ها دست پایین را داشت. البته گویا امسال قرار است سامسونگ نیز مانند کوالکام یک مدل ارتقاء یافته از پردازنده خود با نام اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس برای گلکسی S24 FE معرفی کند. یک افشاگر در این باره می‌گوید که پردازنده جدید بهینه‌تر بوده و شامل بهبودهای دیگری نیز است.

اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس می‌تواند با بهره‌مندی از بازهی تولید بالاتر، هزینه‌های سامسونگ را کاهش دهد.

افشاگر این خبر که «kro» نام دارد به جزئیات پردازنده مورد انتظار سامسونگ، اشاره‌ای نمی‌کند اما معتقد است که اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس بین ۵ تا ۱۰ درصد بهینه‌تر بوده و کره‌ای ها توانسته‌اند بازدهی این پردازنده را در مقایسه با مدل عادی، افزایش دهند. علاوه بر این، kro گفته که هدف از استفاده کردن پسوند «پلاس» در این محصول، جلوگیری از سردرگم شدن کاربران و بازاریابی راحت‌تر آن است. خریداران با دیدن ای پسوند به درستی متوجه می‌شوند که پردازنده مورد نظر از نمونه غیر پلاس اندکی بهتر است.

گلکسی S24 FE

گلکسی S24 FE

مورد مهم دیگر، بازدهی تولید اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس می‌باشد. سامسونگ به لطف بهبودهایی که در این زمینه انجام داده ‌موفق شده است که تعداد بیشتری پردازنده را با استفاده از یک ویفر تولید کند. این مسئله هزینه‌های تولید را برای کره‌ای ها به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. اهمیت کاهش هزینه زمانی مشخص می‌شود که بدانیم پردازنده جدید سامسونگ قرار است در گلکسی S24 FE استفاده شود. این گوشی محبوب همواره سعی داشته تا مهم‌ترین ویژگی برادران بزرگ‌تر خود را با قیمتی کمتر در اختیار کاربران بگذارد. همچنین سامسونگ می‌تواند درست مانند اگزینوس ۲۴۰۰، برای مدل پلاس نیز از فناوری «Fan-out Wafer Level Packaging» یا به اختصار (FOWLP) استفاده کند. این تکنولوژی می‌تواند مقاومت پردازنده را در برابر گرما افزایش دهد و با حفظ دما، عملکرد چند هسته‌ای را بهبود ببخشد.

kro درباره این پردازنده می‌گوید:

اگزینوس ۲۴۰۰ پلاس، یک پردازنده جدید است که برای استفاده در گلکسی S24 FE طراحی شده است و در زمنیه بهینگی و بازدهی تولید ۵ الی ۱۰ بهتر عمل می‌کند. دلیل استفاده از پسوند پلاس نیز، بازاریابی این محصول بوده است.

نظر شما درباره پردازنده بعدی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر