حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۲ اولترا از همان سخت افزار دوربین نسل قبل استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شیائومی

آن‌طور که افشاگر معروف اطلاعات، یعنی Digital Chat Station ادعا می‌کند، شیائومی ۱۲ اولترا هیچ ارتقایی در بخش سخت افزار دوربین نخواهد داشت. گفته‌ می‌شود این گوشی هوشمند از سخت افزار دوربین یکسانی با Mi 11 Ultra بهره می‌برد.

احتمالا شیائومی ۱۲ اولترا توانایی بهتری در زوم اپتیکال خواهد داشت

در بیست و نهم مارس ۲۰۲۱ (نهم فروردین ۱۴۰۰)، شیائومی ۱۱ اولترا با ماژول دوربینی عجیب و غریب معرفی شد. این گوشی هوشمند با به کارگیری سنسور سامسونگ GN2 توانست به صدر جدول DxOMark دست پیدا کند. به گواه این مرجع تست گوشی های هوشمند، شیائومی می ۱۱ اولترا هنوز نیز مقام دوم با کیفیت ترین دوربین را پس از Huawei P50 Pro در اختیار دارد.

Mi 11 Ultra

همان‌طور که GSMArena نیز در ابتدا اشاره می‌کند، سه لنز دوربین در قاب ‌‌‌پشتی شیائومی ۱۱ اولترا وجود دارند. یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو با توانایی زوم اپتیکال ۵ برابر و در نهایت یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دیگر که برای گرفتن عکس های اولترا واید کاربرد دارد. همان طور که ملاحظه می‌کنید، پکیج دوربین Xiaomi 11 Ultra کاملا مختصر و مفید و کاربردی است. اما با تمام این وجود انتظار می‌رفت که در نسل جدید این گوشی، سخت افزار دوربین نیز شاهد ارتقا هایی باشد.

برخی گزارش ها، ادعا کرده اند که شیائومی ۱۲ اولترا با دوربین «سوپر پریسکوپی تله فوتو» عرضه خواهد شد. اما هم اکنون نمی‌دانیم که منظور از این دوربین، همان دوربین تله فوتو با قابلیت زوم ۵ برابری در شیائومی ۱۱ اولترا است و یا آنکه در نسل جدید توانایی این دوربین ارتقاء خواهد یافت؟

به نظر می‌رسد طراحی ماژول دوربین شیائومی ۱۲ اولترا بسیار متفاوت تر از نسل قبل خواهد بود. با این حال Digital Chat Station و برخی شایعات در گذشته ادعا کرده اند که این گوشی هوشمند پرچمدار آینده شیائومی از سخت افزار مشابهی با نسل قبل برخوردار خواهد بود.

احتمال همکاری شیائومی و لایکا به‌منظور بهبود کیفیت دوربین Xiaomi 12 Ultra

اگر به خاطر داشته باشید، گفته می‌شود Galaxy S22 Ultra نیز از سخت افزار دوربین مشابهی با نسل قبل استفاده می‌کند . آیا این اتفاقات به دلیل کاهش هزینه های تولید و یا سود بیشتر است؟ آیا شرکت ها با بحران قطعات نیمه هادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یا آنکه به کارگیری قطعات یکسان، تصمیم درستی است؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی