حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ با پیش بینی افزایش مصرف حسگر تصویر دوربین موبایل با روی آوردن تولیدکننده ها به دوربین های چندگانه در این بخش سرمایه گذاری قابل توجهی کرد و سنسورهایی از ۳۲ مگاپیکسل تا ۱۰۸ مگاپیکسل را روانه بازار کرد و اخیراً رقابت سختی را در زمینه حسگر تصویر موبایل با سونی شکل داده است. امروز حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ رسما معرفی شده است.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ

سامسونگ ISOCELL GN2 جانشین مستقیم ISOCELL GN1 در سال گذشته است و با چندین پیشرفت قابل توجه از جمله افزایش اندازه پیکسل، بهبود عملکرد فوکوس خودکار، ضبط بهتر HDR و موارد دیگر همراه است.

به نقل از xda-developers، تعداد مگاپیکسل در ۵۰ مگاپیکسل ثابت باقی مانده است، اما سامسونگ آن را با یک سنسور بزرگتر 1 / 1.2 و اندازه پیکسل بزرگتر 1.4 میکرون طراحی کرده است، که باید به بهبود عملکرد در محیط های با نور کم کمک کند.

علاوه بر این، این سنسور برای عکسبرداری در حالت ادغام 4 به 1 تنظیم شده است، سنسور اندازه پیکسل (2.8μm) را دو برابر می کند تا تصاویر روشن تر با افزایش حساسیت به نور تولید کند. سامسونگ همچنین یک حالت ترکیبی ۱۰۰ مگاپیکسلی را ارائه می دهد که با استفاده از یک الگوریتم موزاییکی مجدد، سه لایه از فریم های ۵۰ مگاپیکسلی در سبز، قرمز و آبی ایجاد می کند و سپس آن ها را بزرگ تر و ادغام می کند تا یک عکس ۱۰۰ مگاپیکسلی با وضوح بالا تولید کند.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

یکی از به روزرسانی های مهم در ISOCELL GN2 ، فناوری جدید Dual Pixel Pro برای فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. سامسونگ می گوید این فناوری جدید با تقسیم پیکسل ها به صورت عمودی و مورب، امکان تمرکز در تمام جهات تصویر را فراهم می کند و به فوکوس سریع تر در نور کم و ردیابی بهتر اشیا در حال حرکت کمک می کند. این بسیار شبیه فناوری تشخیص مرحله ای OmniVision در سنسور جدید OV50A و لنز On-chip 2 × 2 سونی است.

 

عملکرد HDR نیز بهبود پیدا کرده است زیرا ISOCELL GN2 اکنون قادر است صحنه های با کنتراست بالا را با افزایش دامنه دینامیکی از طریق ویژگی HDR مبهم ثبت کند. staggered-HDR با استفاده از کرکره های غلتکی چند قاب را در نوردهی کوتاه، میانی و طولانی ضبط می کند تا تعادل مطلوبی بین نور برجسته و سایه ایجاد کند.

ISO هوشمند یکی دیگر از موارد اضافه شده به حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ است که به دوربین اجازه می دهد مقادیر ISO بالا و پایین را برای گرفتن سریع تصویر با دامنه دینامیکی بالا در حالی که مصنوعات حرکتی را پایین نگه می دارد ، بگیرد. Smart ISO Pro با گرفتن و پردازش سریع چندین فریم در ISO بالا ، نتایج خوبی را در شرایط بسیار کم نور نیز نوید می دهد.

 

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ رسما معرفی شد

 

سرانجام، حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ می تواند فیلم های 8K ، 1080p با سرعت 480 فریم در ثانیه یا 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. Samsung ISOCELL GN2 در حال تولید انبوه است. سامسونگ هنوز جزئیاتی در مورد این که چه زمانی می توانیم شاهد استفاده از این سنسور در گوشی های هوشمند باشیم منتشر نکرده است.

به نظر می رسد شیائومی می ۱۱ اولترا اولین گوشی مجهز به این سنسور باشد که در مشخصاتش سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نیز ذکر شده بود.

نظر شما درباره حسگر تصویر جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
c.T.S.A.c

این همه سام حسگر میزنه یبارم خبری از سونی نیست! دیگه باید کم کم تو یه پست جدید آقای ع.ط بنویسن راجب سامسونگ به سلطان حسگر سلام کنید !

m.b

در واقع سونی دو ساله که هیچ سنسور تولید عمومی‌ای برای رقابت با سامسونگ نداره… یعنی تمام شرکتا بجز هوآوی انگشت به دهن هستن… اما سامسونگ امسال شده سه برند که هم برای ویوو و هم شیائومی و هم zte تولیدات جداگانه داره… تقریباً برای هر سلیقه‌ای هم ساخته… هم برای اونایی که الگوریتم غیر rgb میخوان با سنسور rgbw که به زودی میاد… هم برای اونایی که بزرگترین سنسور رو میخوان با همین gn2 و هم اونایی که جزئیات شگفت‌انگیز میخوان با سنسوری که برای zte ساخته…
همه جوره ساخته واقعاً… صفحات و چیپستشم امسال واقعاً عالی بود… برای شرکتایی که باهاش همکاری دارن سال خیلی عالی‌ای هست…

c.T.S.A.c

پس که اینطور دو ساله که چیزی تولید نکرده به نظرت چرا این موضوع برای سونی مهم نیست؟ در رابطه با سامسونگ هم، همینطور که گفتی تحسین بر انگیزه!

جدا از بحثمون صحبتی داشتم با اون ع.ن آقایی که دیس میده از سوزش شدید )گردنتون میزنمااا!(

m.b

شاید به دلیل حمایتی هست که هوآوی داره و به جورایی انحصاری کار میکنه… به هر حال سونی شرکتی هست که سیاست های خاص زیاد داره… شایدم امسال سیاستشو تغییر داد اما تا اینجا سنسور فایند و وانپلاس هم خیلی کوچیکتر از gn2 هستن… در ادامه شاید یکی بزرگتر معرفی کنه…
از طرفی امتحانشو پس داده و از فروش سنسور هاش تقریباً مطمئنه اما کاهش فروش هوآوی و به طبع کاهش بکار گیری سنسور هاش ممکنه روند پیگیری خواسته های بقیه شرکت ها رو سریعتر کنه و بالاخره سونی یه سنسور برای بقیه بزنه که رقابتی باشه…

ramin123

مشخصات خوبی داره. امیدوارم سامسونگ حداقل تو یکی از گوشی های رده بالاش از این سنسور استفاده کن

ramin123

* استفاده کنه

Mahdi

عالیه ولی به ما که نمیرسه

Mahdi

عالیه 😆😆

_V_

بهترین سنسور سامسونگ که بازم طبق معمول خودش استفاده نمیکنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی