حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ایکس الیت احتمالا در حد انتظارات ظاهر نخواهد شد

نوشته

1 هفته قبل | 3 دیدگاه | شایعات، کوالکام، مطالب ترنجی

اعداد و امتیاز‌های منتسب به اسنپدراگون ایکس الیت، همه دوستاران فناوری را امیدوار کرده بود که بالاخره کوالکام موفق به ارائه رقیبی قابل برای اپل و پردازنده‌های سری M این شرکت شده است. اما متاسفانه به نظر می‌رسد که تراشه ساز مستقر در سن دیگو، در نتایج بنچمارک‌ها تقلب کرده. در یک گزارش ادعا شده که بازتولید نتایج اعلام شده توسط کوالکام برای شرکای تجاری این برند غیر ممکن است.

عملکرد اسنپدراگون ایکس الیت در بعضی تست ها کمتر از ۵۰ درصد میزان اعلام شده توسط کوالکام است.

دو شرکت بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی و منبعی با نفوذ در کوالکام به وبسایت SemiAccurate گفته‌اند که در بررسی‌های خود موفق نشده‌اند نتایج و امتیاز‌های اعلام شده توسط کوالکام را بازتولید کنند. علاوه بر این برخی تولید کننده‌ها نتایجی بدست آورده‌اند که حتی کمتر از نصف ادعاهای کوالکام است. هنگامی که برند های مذکور درباره نتایج خود از این تراشه‌ ساز سوال کردند، مهندسین کوالکام علت آن را سیستم خنک کننده ضعیف و عدم بهینه بودن ویندوز برای اجرا روی معماری اعلام کردند.

SemiAccurate در این باره می‌گوید:

پس آنها برای چه تقلب می‌کنند؟ خلاصه مطلب این است که اعدادی که آنها به مطبوعات اعلام کرده‌اند دست یافتنی نیست. کوالکام برای تولید کننده‌ها از بنچمارک‌های دیگری استفاده می‌کند که آنها با واقعیت فاصله دارند. این اطلاعات از طرف ۲ تولید کننده درجه یک به ما میرسد. کاملا مطمئن هستیم که برخی از اعداد اعلام شده توسط کوالکام با تنظیمات گفته شده توسط خودشان، به هیچ وجه قابل باز تولید نمی‌باشند.

اسنپ دراگون ایکس الیت

اسنپ دراگون ایکس الیت

تولید کنند‌ه‌ها موفق شده‌اند با بهبود سیستم خنک‌کننده مقداری شرایط را بهتر کنند. اما با این حال، هنوز هم نتایج آنها با ادعا‌های کوالکام فاصله زیادی دارد. منبعی ناشناس نیز برای بیان وخامت اوضاع، اسنپدراگون ایکس الیت را با پردازنده‌های اینتل سلرون مقایسه کرده و گفته که عملکرد آن افتضاح است. اما با این حال SemiAccurat از انتشار مستقیم نتایج، خودداری کرده است. در صورت درست بودن این خبر، لطمه بزرگی به اعتبار کوالکام وارد می‌شود.

در گزارشی جدید عنوان شده بود که مایکروسافت سرفیس لپتاپ ۶ با استفاده از اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند پردازنده M3 اپل را در بخش چند هسته‌ای گیکبنچ شکست دهد. اما پردازنده کوالکام هنوز در بخش چند هسته‌ای از نمونه اپل کندتر است. لنوو نیز برنامه دارد تا در لپتاپ های Yoga Slim 7 14 و ThinkPad T14s از پرچمدار کوالکام استفاده کند. علاوه بر لنوو، سایر برندها نیز خود را برای ورود به بازار لپتاپ‌های ویندوزی بر پایه آرم آماده می‌کنند. اگر تراشه ساز آمریکایی نتواند انتظارات را برآورده کند، آینده پروژه ویندوز بر پایه آرم در خطر قرار می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ آیا به اسنپ دراگون ایکس الیت امیدوارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

هنوزم خیلی چیزی مشخص نیست، باید محصول نهایی بیاد

BeFair

حیف شد که

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر