حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۲ اولترا ماه آینده با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، شیائومی

برند چینی شیائومی، محصولاتی بسیار قدرتمند و جاه‌طلبانه در سری پرچمداران خود دارد. این بار نوبت به پرچمدار جدید آن است که نشان دهنده توان این شرکت محبوب چینی باشد. به زودی شیائومی ۱۲ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

شیائومی ۱۲ به زودی عرضه خواهد شد

شرکت چینی شیائومی، مدتی است که پرچمداران سری ۱۲ شیائومی خود را عرضه کرده است. اولین مدل از این سری در دسامبر سال گذشته رسما وارد بازار شد. با این حال، مدل اصلی و برتر این سری، شیائومی ۱۲ اولترا، هنوز وارد بازار نشده است. با توجه به تاریخ عرضه Xiaomi Mi 11 Ultra، گویا در حال حاضر تا عرضه Xiaomi 12 Ultra زمان بیشتری باقی مانده است.

با این حال، اکنون گزارش‌هایی مبنی بر عرضه این مدل پرچمدار در ماه آینده وجود دارد. در حالی که منتظر عرضه رسمی این گوشی هوشمند هستیم، اخبار و گمانه زنی‌های متعددی در مورد این دستگاه به گوش می‌رسد. آخرین مورد از این گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی ۱۲ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. این ظرفیت باتری با نسل قبلی نیز مطابقت دارد.

شیائومی ۱۲ اولترا

بزرگ‌ترین ویژگی برجسته این گوشی هوشمند پرچمدار، دوربین قدرتمند آن است. بنیانگذار شیائومی، رئیس گروه موبایل شیائومی و مدیر عامل این شرکت، لی جون گفته است که دوربین پرچمدار جدید شیائومی به طور مشترک توسط شیائومی و لایکا ساخته شده است. این موضوع به طور جامع قدرت شیائومی را در تصویربرداری موبایل و تجربه دوربین تلفن‌های همراه بهبود می‌بخشد.

بر اساس گزارش‌ها، پرچمدار دوربین محور ساخته شده توسط شیائومی و لایکا دارای سه دوربین در بخش پشتی است. این گوشی هوشمند پرچمدار با دوربین اصلی super-bottom، دوربین تله فوتو با زاویه دید فوق‌العاده و دوربین پریسکوپ عرضه می‌شود. علاوه بر این، دوربین اصلی این گوشی هوشمند از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه همچنین از الگوریتم تصویربرداری لایکا را برای پشتیبانی از فیلم‌ها و فیلترهای ویدیویی 8K استفاده می‌کند و رنگ طبیعی لایکا، فیلترهای سیاه و سفید و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

مشخصات شیائومی ۱۲ اولترا

گزارش‌های اخیر از افشاگر محبوب Weibo، یعنی @DCS نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند ماه آینده رسما عرضه خواهد شد. دوربین اصلی از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی super-bottom با ابعاد نزدیک به ۱ اینچ، صفحه نمایش ۱۶۵ هرتزی سامسونگ با نوسازی فوق العاده بالا و حاشیه بسیار باریک استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین از یک آداپتور شارژ سریع ۲۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند، تقریبا مطمئن هستیم که این گوشی هوشمند تا ۲۰۰ وات را پشتیبانی نخواهد کرد. زیرا این گوشی هوشمند احتمالا حداکثر از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر پنج پرچمدار چینی وجود دارد که از آداپتورهای شارژ ۲۰۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌های هوشمند شامل Xiaomi 12 Ultra، پرچمدار جدید موتورولا، گوشی گیمینگ ROG 6، Realme GT2 Master Explorer Edition و iQOO 10 Pro هستند. بنیانگذار شیائومی، یعنی لی جون، گفته است که لایکا ۱۰۹ سال است که در بازار حضور دارد. این شرکت همچنین مطمئن است که زیبایی شناسی لایکا به عنوان معیار برتر در دنیای دوربین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

شیائومی ۱۲ اولترا

عمق همکاری بین شیائومی و لایکا نیز بی سابقه است. کل پیوند تصویربرداری تلفن هوشمند از اپتیک، تصویربرداری، پردازش تصویر، تجربه و غیره به طور مشترک توسط هر دو طرف توسعه داده شده است. این یک ادغام جامع از قابلیت‌های تصویربرداری هر دو طرف است. علاوه بر همکاری چین و آلمان، لایکا همچنین تیمی از مهندسان را به طور ویژه به پکن فرستاده است تا دوشادوش مهندسان شیائومی کار کنند و عیب‌یابی مشترک عمیقی را انجام دهند.

زیر بدنه، این گوشی هوشمند پرچمدار رده بالا با آخرین پردازنده پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عرضه می‌شود. این تراشه از فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. در مقایسه با فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ، فرآیند ۴ نانومتری TSMC دارای نرخ بازدهی بالاتر و کنترل مصرف انرژی بهتری است.

به طور خاص، حداکثر فرکانس هسته قدرتمند Cortex-X2 پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ تا  ۳.۲ گیگاهرتز است. در حالی که عملکرد آن بهتر است، مصرف انرژی تراشه نیز بالاتر می‌رود. به طور رسمی، مصرف انرژی CPU این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و مصرف انرژی GPU نیز تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. مصرف انرژی کلی این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گفته GizChina، با توجه به تمام گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است، گوشی هوشمند پرچمدار آینده شیائومی در ماه جولای به طور رسمی معرفی خواهد شد. با این حال، در حال حاضر تاریخ رسمی و مشخصی برای عرضه این گوشی هوشمند وجود ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان