حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران بر اساس تحقیقات علمی اثبات شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، پزشکی و سلامت، ساعت هوشمند

تا کنون دفعات متعدد شنیده‌ایم که اول واچ توانسته است سکته و حمله قلبی کاربران زیادی را تشخیص داده و آن‌ها را از مرگ حتمی نجات دهد. اکنون کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران بر اساس تحقیقات به اثبات رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

بر اساس تحقیقات علمی انجام شده، کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران اثبات شده است

می‌دانیم که اپل واچ به لطف ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ضربان قلب، نوار قلب (ECG)، تشخیص سقوط و سنسور سنجش اکسیژن خون، جان افراد زیادی را نجات داده است. همه این قابلیت‌ها می‌توانند به کاربران هشدار دهند که مشکلی در بدن آن‌ها وجود دارد و اکنون محققان موسسه قلب تگزاس تحقیقی را در مجله موسسه قلب تگزاس (به گزارش My Healthy Apple) منتشر کرده‌اند که مطالعه اپل واچ را به عنوان یک ابزار هشدار اولیه احتمالی برای حملات قلبی توصیه می‌کند.

در واقع اپل واچ می‌تواند تایید کند علائمی که دارید در نتیجه یک حمله قلبی است. آمار بسیار قابل توجه است است. زیرا هر ۴۰ ثانیه یک نفر در ایالات متحده دچار انفارکتوس میوکارد (MI) یا حمله قلبی می‌شود. این که فرد زنده بماند یا بمیرد، ارتباط زیادی با زمان قبل از شروع درمان دارد. متاسفانه، بیش از ۵۰ درصد از افراد مبتلا به MI در اورژانس یا قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، همه اینها در عرض یک ساعت پس از اولین احساس کردن علائم رخ می‌دهد.

کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران

محققان این موسسه کشف کرده‌اند که سنسور ECG در اپل واچ ممکن است به عنوان ابزاری جهت ارسال اعلان به کاربر، برای جستجوی مراقبت‌های پزشکی در هنگام بروز علائم MI مفید باشد. بیشتر افرادی که علائم MI را احساس می‌کنند، نمی‌توانند فورا جدیت علائم را درک کنند و احتمالا آن را به عنوان گاز یا یک مشکل خوش‌خیم دیگر در نظر می‌گیرند. اما ECG در اپل واچ می‌تواند خطر را تجزیه و تحلیل کند و هشداری واضح به کاربر ارسال کند که باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند.

معمولا یک نوار قلب ۱۲ لید در بیمارستان گرفته می‌شود تا تایید شود که آیا فردی دچار حمله قلبی شده است یا خیر. اما اپل واچ فقط یک نوار ECG دارد. در نتیجه، اپل واچ قرار نیست جایگزین چنین تست و آزمایش‌هایی شود که در بیمارستان دریافت می‌کنید. در عوض، سنسور ECG روی ساعت ممکن است برای فهم و درک سریع‌تر این مشکل در زمانی که شخصی در خانه یا در جایی که نزدیک بیمارستان است استفاده شود.

اما چند راه برای وادار کردن اپل واچ به ECG با استفاده از لیدهای متعدد وجود دارد. با قرار دادن پشت اپل واچ در نقاط مختلف شکم و لمس تاج دیجیتالی با انگشت اشاره سمت راست، می‌توان یک عدد لید شش ECG را ثبت کرد. این مورد توسط محققان موسسه قلب تگزاس ذکر شده است که می‌گویند اپل واچ نویدبخش توانایی تشخیص MI است. مطالعه دیگری نشان داده است که اپل واچ می‌تواند خوانش‌های دقیقی برای سرنخ‌های I، II و III ایجاد کند که بخش جدایی‌ناپذیر ECG، استاندارد ۱۲ لید در برنامه‌های بالینی معمول هستند.

نحوه استفاده از اپل واچ برای گرفتن ۳ نوار ECG دقیق که می‌تواند حمله قلبی را تشخیص دهد

اپل واچ می‌تواند به روش معمول لید I را بخواند. برای لید II، ساعت را می‌توان روی قسمت پایین و چپ شکم، ران چپ یا مچ پای چپ قرار داد، و لید II را می‌توان با گذاشتن انگشت اشاره سمت راست روی تاج ساعت ثبت کرد. به همین ترتیب با گذاشتن انگشت اشاره چپ روی تاج، لید III را نیز می‌توان در تاج ساعت ثبت کرد.

به گفته PhoneArena، این گزارش خاطرنشان می‌کند که مطالعات متعدد دقت این قرائت‌ها را تایید کرده‌اند، زیرا با ECG استاندارد ۱۲ لید مقایسه می‌شوند و نتایج برای تشخیص مناسب هستند. در ادامه این گزارش آمده است که متخصصان قلب و عروق توانسته‌اند بیش از ۹۰ درصد سیگنال‌های ECG اپل واچ را به‌درستی به لیدهای ECG استاندارد مربوطه اختصاص دهند که دقیق و بسیار قابل مقایسه با ضبط آن‌ها در نوار قلب استاندارد است. برای مثال نمودار زیر را بررسی کنید.

کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران

تمام چیزی که ما به دنبال آن هستیم چیزی است که تایید کند علائمی که احساس می‌کنیم می‌تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی جدی در حال وقوع است و نباید نادیده گرفته شود. طبق نظر ژورنال موسسه قلب تگزاس، اپل واچ نشان داده است که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. با این حال، مسائلی وجود دارد و باید مطالعات بیشتری روی آن انجام شود. در این گزارش آمده است که اگرچه داده‌ها دلگرم‌کننده هستند، اما محدودیت‌های زیادی باقی مانده است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا منجر به کاهش زمان درمان و بهبود نتیجه پس از حمله قلبی شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان