حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف قابلیت سنجش اکسیژن خون از اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در امریکا انجام شد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، گجت‌های پوشیدنی

دقیقا یک ماه پیش بود که برای شما نوشتیم توقف فروش اپل واچ در امریکا به دلیل عدم رعایت حق اختراع توسط اپل صورت گرفته است. کمی بعد از آن گفته شد که اپل به‌دنبال آپدیت نرم افزاری برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ است. به نظر می‌رسد که اپل به راه‌حل بهتری نرسیده و حذف قابلیت سنجش اکسیژن خون از اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در امریکا انجام شده است.

فروش اپل‌واچ‌های جدید بدون قابلیت سنجش اکسیژن خون

اپل رسما تایید کرد که قابلیت سنجش اکسیژن خون را در ساعت‌های هوشمند Watch Ultra 2 و Series 9 خود و در ایالات متحده غیرفعال می کند. این تغییر فقط در مورد فروش های جدید اعمال می شود. این محصولات تا زمانی که نبرد حقوقی بین اپل و شرکت فناوری پزشکی Masimo به پایان نرسد، قادر به اندازه گیری SpO2 یا همان اکسیژن خون نخواهند بود.

اپل واچ‌های فعلی فروخته شده در بازار، از جمله آنهایی که قبلا به فروشندگان شخص ثالث ارسال شده‌اند، مانند گذشته به کار خود ادامه خواهند داد. کاربران خارج از ایالات متحده نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

غیرفعال کردن سنسور SpO2 یکی از راه‌های اپل برای ادامه فروش جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود است زیرا در غیر این صورت فروش این محصولات توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) ممنوع می‌شد.

این شرکت موفق به به‌روزرسانی رابط کاربری نشده، بنابراین کسانی که Watch Ultra 2 یا Series 9 را خریداری می‌کنند همچنان آیکون اکسیژن خون را می‌بینند اما پس از ضربه زدن روی آن، به آنها اطلاع داده می شود که این ویژگی در دسترس نیست.

اپل دیگر ارقام فروش را بر اساس دستگاه فاش نمی کند، اما طبق آخرین گزارش خود، 42 درصد از درآمد کلی محصولات پوشیدنی آن از آمریکای شمالی به دست آمده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این درگیری حقوقی به کجا برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)