حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل واچ با فلش ماژولار رصد شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع، ساعت هوشمند

احتمالا می‌دانید که به مانند اکثر ساعت‌های هوشمند دیگر، اپل واچ هم دارای قابلیت چراغ قوه است. در این حالت صفحه ساعت با نور سفید و حداکثر روشنایی می‌درخشد تا به کاربران امکان دید حداقلی در شرایط کاملا تاریک را بدهد. با این حال به نظر می‌رسد که اپل‌واچ‌های آتی احتمالا با یک چراغ قوه خارجی عرضه خواهند شد. این ادعا بر اساس حق اختراع اپل واچ با فلش ماژولار مطرح می‌شود.

حق اختراع اپل واچ

طبق حق اختراعی که به اپل اعطا شده، این شرکت در حال کار برروی دستگاهی به نام “مجموعه نور ماژولار برای یک دستگاه پوشیدنی” است که “برای ادغام با دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده است.”. در حقیقت می توان آن را به صورت خارجی به محفظه ساعت هوشمند و بند آن متصل کرد.

شماتیکی که در پتنت گنجانده شده، به ما ایده خوبی از اینکه اپل‌واچ‌های آتی مجهز به چراغ قوه خارجی شکلی خواهند بود، می‌دهد. این ایده جالبی است چرا که به جای چرخاندن مچ دست خود برای تاباندن نور نمایشگر به سمت سوژه، می‌تواند از روش راحت‌تری برای نشانه‌گرفتن منبع نوری استفاده کنید.

علاوه بر این، این چراغ ماژولار منبع تغذیه داخلی خود را خواهد داشت تا بر باتری اپل واچ تأثیری نگذارد. همچنین می‌تواند دکمه ای برای روشن/خاموش کردن آن و مستقل از اپل واچ داشته باشد.

با این حال، این حق اختراع می گوید:

“نور این بخش ماژولار می‌تواند ارتباطی را از دستگاه پوشیدنی دریافت کند تا یک یا چند منبع نوری ماژولار را فعال (روشن) یا غیرفعال (خاموش) کند، به این معنی که کاربران می توانند آن را با Apple Watch خود نیز کنترل کنند.”

چراغ ماژولار همچنین می تواند دارای گواهی IP باشد زیرا در حق اختراع آمده:

“مجموعه های نور ماژولار که در اینجا توضیح داده شده است ممکن است دارای ویژگی‌های مقاوم در برابر مایعات باشد که از ورود مایع به اجزای حساس جلوگیری می کند.”

این پتنت همچنین نشان می‌دهد که چراغ قوه ماژولار از بند ساعت قابل جدا شدن است، اما «در برخی موارد به بند ساعت دوخته شده، چسبیده یا به‌طور دائمی متصل می‌شود»، به این معنی که چراغ قوه می‌تواند به عنوان یک لوازم جانبی جداگانه برای اپل واچ فروخته شود و حتی بندهای مجهز به آن به صورت جداگانه عرضه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید ایده خوبی است؟ بستگی به میزان روشنایی و مدت زمان روشن ماندن آن نیز دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)