حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سه سال در تلاش بوده تا اپل واچ را به اندروید بیاورد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به‌عنوان بخشی از پاسخ امروز اپل به شکایت وزارت دادگستری ایالات‌متحده، این شرکت تأیید کرد که در یک مقطع زمانی به فکر پشتیبانی اپل واچ از اندروید بوده است. اپل می‌گوید که قبل از اینکه درنهایت این ایده را کنار بگذارد، سه سال روی آوردن Apple Watch به اندروید کار کرده است.

تلاش اپل برای پشتیبانی اپل واچ از اندروید

وزارت دادگستری در شکایت خود از Apple Watch به‌عنوان مدرکی برای توجیه ادعای خود مبنی‌بر انحصاری بودن اپل استفاده می‌کند.

«ساعت هوشمند اپل، Apple Watch، فقط با آیفون سازگار است. بنابراین، اگر اپل بتواند کاربر را به سمت خرید اپل واچ سوق دهد، خرید نوع دیگری از گوشی هوشمند برای آن کاربر گران تمام می‌شود، زیرا انجام این کار مستلزم آن است که کاربر اپل واچ گران‌قیمت خود را رها کند و یک ساعت هوشمند جدید و سازگار با اندروید بخرد.»

تلاش اپل برای پشتیبانی اپل واچ از اندروید

تلاش اپل برای پشتیبانی اپل واچ از اندروید

در پاسخ به ادعای وزارت دادگستری، اپل برای اولین بار تأیید کرد که در مقطعی به پشتیبانی از اندروید برای Apple Watch فکر کرده است. پس از یک تحقیق سه‌ساله، اپل می‌گوید که تشخیص داده است که Apple Watch با پشتیبانی از اندروید به‌دلیل محدودیت‌های فنی قابل انجام نیست. به این ترتیب، این ایده را کنار گذاشته است.

درحالی‌که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع در جریان دادخواست فاش شود، دشوار است که دقیقاً بدانید اپل با چه محدودیت‌های فنی مواجه شده است. سایر شواهد ارائه‌شده در دادخواست و گزارش‌های قبلی حاکی از تمایل عمدی به نادیده گرفتن پشتیبانی از اندروید برای Apple Watch به‌منظور محافظت از اکوسیستم افسانه‌ای اپل است.

این با گزارش‌های قبلی مارک گورمن از بلومبرگ مطابقت دارد. در گزارشی در سال 2023، گورمن برنامه‌های اپل ازجمله برخی از «ملاحظات تجاری» برای ارائه پشتیبانی Apple Watch به اندروید را شرح داد.

درنهایت، عدم پشتیبانی اپل از ساعت‌های هوشمند شخص ثالث، شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ را از پشتیبانی از دستگاه‌های iOS اپل توسط ساعت‌های هوشمند اخیر خود منصرف کرده است.

نظر شما درباره تلاش اپل برای پشتیبانی اپل واچ از اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی