حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف فروش اپل واچ در امریکا به دلیل عدم رعایت حق اختراع توسط اپل

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل یکی از شرکت‌هایی است که هموازه مدعی دارا بودن حق‌اختراع‌های مختلف و نقض‌شدن آن توسط رقبا است. با این حال این بار نوبت به “پشت به زین” بودن رسیده و رقیب آن در یک مبارزه پیرامون حق اختراع پیروز شده است. پس از پیروزی شرکت فناوری پزشکی Masimo بر اپل و پیرامون حق اختراغ مرتبط به اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، اپل نمی‌تواند جدیدترین اپل‌واچ‌های خود را در خاک کشور خودش بفروشد. توقف فروش اپل واچ در امریکا به دلیل عدم رعایت حق اختراع توسط اپل شامل اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ می‌شود.

توقف فروش اپل واچ در امریکا

اپل فروش اپل واچ را در ایالات‌متحده متوقف خواهد کرد تا از حکم کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده یا (ITC) در مورد نقض حق‌اختراع شرکت Masimo پیروی کند.

با توجه به اینکه ممنوعیت واردات اپل واچ در ایالات متحده از روز کریسمس آغاز می شود، اپل خود را برای ممنوعیتی که توسط دولت بایدن تایید شده است، آماده می کند.

فروش جدیدترین مدل‌های اپل واچ یعنی سری ۹ و اولترا ۲ از ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در فروشگاه آنلاین اپل متوقف می‌شود. برای فروشگاه‌های فیزیکی اپل، فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 پس از ۳ دی ۱۴۰۲ متوقف می شود.

برندMasimo - فعال در زمینه فناوری پزشکی - پیروز دادگاه نقض حق اختراع توسط اپل

برندMasimo – فعال در زمینه فناوری پزشکی – پیروز دادگاه نقض حق اختراع توسط اپل

اپل در بیانیه‌ای اذعان می‌کند که دوره بازبینی ریاست‌جمهوری در حال انجام است، اما تا 25 دسامبر به پایان نمی‌رسد، بنابراین پیشگیرانه اقداماتی را برای تبعیت از این ممنوعیت انجام می‌دهد.

بیانیه کامل اپل در این مورد به شرح زیر است:

یک دوره بازبینی ریاست جمهوری در رابطه با دستور کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) در مورد اختلاف فنی مالکیت معنوی مربوط به دستگاه های اپل واچ حاوی ویژگی اکسیژن خون در حال انجام است. در حالی که دوره بررسی تا 25 دسامبر به پایان نمی رسد، اپل به طور پیشگیرانه اقداماتی را برای تبعیت از این حکم انجام می دهد.

این شامل توقف فروش Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 از وب‌سایت Apple از 21 دسامبر و از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل پس از 24 دسامبر است.

تیم‌های اپل به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ایجاد محصولات و خدماتی کار می‌کنند که کاربران را با ویژگی‌های سلامت، سلامت و ایمنی پیشرو در صنعت توانمند می‌سازد. اپل به شدت با این دستور مخالف است و طیف وسیعی از گزینه های قانونی و فنی را دنبال می کند تا اطمینان حاصل کند که اپل واچ در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

در صورت قطعی شدن دستور، اپل تمام اقدامات لازم را برای بازگرداندن اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 به مشتریان ایالات متحده و در اسرع وقت انجام خواهد داد.

ماجرای نقض حق اختراع شرکت پزشکی Masimo توسط اپل چه بوده است؟

شرکت پزشکی Masimo در سال 2020 به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده شکایت کرد و ادعا داشت که اپل اسرار تجاری را به سرقت برده و حق اختراعات را با پالس اکسیمتر برای محصول اپل واچ نقض کرده است. این موضوع توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده در سال 2021 پیگیری شد.

ماسیمو استدلال می‌کند که ممنوعیت واردات اپل واچ بر مردم تأثیر نمی‌گذارد، زیرا این حسگر برای سلامت یا رفاه عمومی ضروری نیست. این شرکت عنوان می‌کند اپل با حروف کوچک در پایین صفحه نوشته اندازه‌گیری‌های حسگر «نباید برای اهداف پزشکی مورد اتکا قرار گیرد».

در حالی که محاکمه دادگاه منطقه‌ای با یک محاکمه غیرقانونی به پایان رسید و از سر گرفته نشد، ITC در ژانویه به نفع ماسیمو رای داد. سپس در ماه اکتبر، ITC دستوری صادر کرد که واردات هر مدل اپل واچ را که حق ثبت اختراع ماسیمو را نقض می‌کرد، ممنوع نمود و یک دوره بازبینی 60 روزه را با کاخ سفید آغاز کرد.

اگر بازبینی کاخ سفید با این ممنوعیت موافقت کند، از 25 دسامبر اجرایی می شود و واردات و فروش محصولات متوقف می شود. اپل همچنان می‌تواند به این تصمیم اعتراض کند، اما پس از زمانی که دوره بررسی 60 روزه به پایان برسد.

تقریباً مطمئنیم که اپل به ممنوعیت عرضه اعتراض خواهد کرد، زیرا در غیر این صورت از نظر تئوری تا زمان انقضای پتنت در آگوست 2028 باید محصولی متکی به این حق اختراع تولید نکند.

اثرات این ممنوعیت بر مصرف کنندگان

کاربران فعلی اپل واچ تحت تأثیر این ممنوعیت قرار نخواهند گرفت، زیرا این ممنوعیت فقط در مورد واردات برای فروش و فروش این محصولات اعمال می شود. برای خریداران آتی اپل واچ، این ممنوعیت روی فروش مدل‌های مجهز به چنین حق اختراعی تاثیرخواهد گذاشت.

این مدل‌ها شامل اپل واچ سری 6 و نسخه های بعدی هستند. مدل‌های قبلی و اپل واچ SE به دلیل عدم وجود ویژگی سنجش اکسیژن خون تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

گارانتی های اپل نیز به صورت عادی عمل خواهند کرد، بنابراین هر دستگاه خریداری شده با گارانتی همچنان می تواند توسط این شرکت سرویس شود.

مصرف کنندگان در کشورها و مناطقی که تحت تأثیر حکم ITC قرار نگرفته اند، تأثیرات این ممنوعیت را احساس نخواهند کرد، زیرا فروش اپل واچ طبق معمول در خارج از ایالات متحده ادامه دارد.

نظر شما درباره عدم رعایت این حق اختراع Masimo توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)