حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 2 دارای پردازنده مخصوص پردازش تصاویر در خود است

دوربین گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 قادر به ثبت تصاویر خیره کننده‌ای است و تقریبا بیشتر این موضوع بدلیل سنسورهای این دوربین نیست و مربوط به الگوریتم مخصوص HDR+ گوگل است که باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر گرفته شده می‌شود. اما بنظر می‌رسد که گوگل ترفندی در آستین خود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در کنار استفاده از HDR+  گوگل تصمیم به بهبود سخت افزاری گرفته است، شایعاتی درباره این موضوع وجود داشتند و حال مشخص شده است که گوگل پیکسل 2 دارای پردازنده‌ای اختصاص یافته به پردازش تصاویر به نام “Pixel Visual Core” است که در این گوشی هوشمند مخفی شده است.

هنگامی که از مخفی بودن می‌گوییم حقیقتا کلمه مخفی مد نظر ماست زیرا این پردازنده وجود دارد اما فعال نشده است. البته این موضوع باعث تاسف است، زیرا این پردازنده بسیار قدرتمند بنظر می‌رسد. در حقیقت پردازنده مورد بحث سیستمی بر روی چیپ است و  توسط گوگل برای  سرعت بخشیدن به الگوریتم HDR+ توسعه یافته است.

البته اگر از خریدارن احتمالی پیکسل 2 هستید نا امید نشوید زیرا گوگل وعده فعال سازی این قطعه را در آینده نزدیک و در نسخه پیش نمایش اندروید 8.1 برای توسعه دهندگان داده است. اما بهترین خبر این است که توسعه دهندگان شخص ثالث نیز قادر به استفاده از این پردازنده و الگوریتم HDR+ می‌شوند، پس نرم‌افزار دوربین مورد علاقه شما نیز قادر به بهره بردن از پردازش بهتر تصاویر خواهد بود و این موضوع  در بخش عملکرد به معنی پردازش سریع‌تر تصاویر است.

گوگل ادعا میکند بخش پردازش تصاویر IPU یک دهم انرژی مورد استفاده در زمان حال را استفاده می‌کند. همچنین برای افرادی که علاقه بسیاری به یادگیری ماشینی دارند، IPU برای این نرم‌افزارها نیز مفید خواهد بود.

نظرات خود را با ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

از کیفیت تصاویر مشخصه پردازش زیادی رو عکسا انجام میشه

Peiman

پردازش زیاد به معنای غیر واقعی و الکی کردن عکسا نیست . اتفاقا خیلی عالی و طبیعی

ahmad

اتفاقا دارم تحسینش میکنم دیگا مگه من میگم الکی کرده؟گوگل رو در تین زمینه و هوش مصنوعی باید تحسین کرد عالیه کارش

Mortazavi

تازه هنوز فعال نشده و آنقدر دوربینش غول عکس میگیره

Yas

ولى خداييش خيلى گرونن گوشيهاى گوگ نسبت ب بقيه گوشى ها الان مدلهاى ٢٠١٦ هنوز قيمت ٣تومن هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید