حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل با افزودن قابلیت پیمایش مداوم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

شرکت گوگل با ارائه موتور جستجوی قدرتمند خود توانسته است معنای تعامل مدرن در دنیای آنلاین را به طور کامل تغییر دهد. این شرکت همواره موتور جستجوی خود را به قابلیت‌های جدید و کاربردی‌تری مجهز می‌کند. گویا اکنون نیز باید شاهد بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل با افزودن قابلیت پیمایش مداوم باشیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل با افزودن قابلیت پیمایش مداوم

اخیرا شرکت گوگل بهبودهای جالبی در موتور جستجوی مبتنی بر مرورگر خود ایجاد کرده است. مانند شبکه‌های اجتماعی، شما اکنون می‌توانید به طور مداوم صفحه اول را به پایین پیمایش کنید. با این کار صفحات اضافی ناپدید نمی‌شوند، اما وضعیت جستجو محتاطانه‌تر خواهد شد. گوگل کم کم محصولات خود را بهبود می‌بخشد و در حال حاضر موتور جستجوی دسکتاپ آن نیاز به توجه بیشتری دارد. گویا اکنون، پیمایش محتوا آسان‌تر خواهد شد و صفحات اضافی در طول جستجو کمتر آشکار می‌شوند.

افزودن قابلیت «پیمایش مداوم» که اغلب به عنوان پیمایش پیوسته نیز شناخته می‌شود، برای این موتور جستجو مفید خواهد بود. این قابلیت به طور خاص به این معنی است که می‌توانید پس از وارد کردن یک عبارت جستجو در موتور جستجوی Google، صفحه را به طور مداوم به پایین اسکرول کنید تا حجم بیشتری از داده را به دست آورید و با این کار یک گشت و گذار دائمی و بی پایان را تجربه نمایید.

اینطور که پیداست، حالا کاربر می‌تواند با پیمایش بیشتر، قبل از رسیدن به انتهای صفحه‌ای که اکنون در آن حضور دارد، چیزی معادل محتوای چهار صفحه را مشاهده کند. او فقط باید روی دکمه See More کلیک کند تا در صورت تمایل اطلاعات بیشتری دریافت نماید. واقعیت این است که این ترفند شاید به طور کلی تجربه کاربر را در سطح قابل توجهی تغییر ندهد، اما مرور محتوا را بسیار آسان‌تر می‌کند.

بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل

به گفته خبرگزاری GizChina، گوگل این قابلیت را از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با موضوعات بی حد و حصر مانند تیک تاک، توییتر و اینستاگرام الهام می‌گیرد. از آنجایی که نسخه موبایل موتور جستجو از اکتبر گذشته همین کار را انجام داده است، به سختی یک مفهوم کاملا جدید در گوگل محسوب می‌شود. این قابلیت جدید در حال حاضر تنها برای تعداد بسیار کمی از کاربران قابل دسترسی است.

گوگل هیچ جزئیات دیگری در مورد عرضه گسترده‌تر آن ارائه نکرده است. ممکن است در روزهای آینده یا حتی در طی چند ماه آینده این موضوع رخ دهد. با این حال، این نشان دهنده قصد شرکت مستقر در Mountain View برای همگام سازی استفاده در پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل است. گوگل دوست دارد تغییرات جزئی و تدریجی را در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای خود ایجاد کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد.

برای مثال، اپلیکیشن Messages به تازگی دارای ویژگی‌های جدید و دوست‌ داشتنی خاصی  است و سری پیکسل ۷ نیز اخیرا قابلیت بهره‌مندی از یک VPN یکپارچه با دستگاه و بهبود وضوح تماس را اضافه کرده است. روشی که گوگل برای ارائه تجربه‌ای بهتر در پیش رفته است، بسیار موثر است. نظر  شما کاربران ترنجی درباره بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل با افزودن قابلیت پیمایش مداوم چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان