حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل واتس اپ و Threads را از اپ استور چین حذف می‌کند

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیاست، شبکه‌های اجتماعی

اپل به درخواست دولت چین دو اپلیکیشن متا را از اپ استور چین حذف کرد. بدین‌ترتیب، واتس اپ (WhatsApp) و ثردز (Threads) به‌دلایل نگرانی‌های امنیت ملی از اپ استور منطقه چین از دسترس خارج شده‌اند.

حذف واتس اپ و Threads از اپ استور چین توسط اپل

وال‌استریت‌ژورنال اولین بار این خبر را پنجشنبه‌شب در ایالات‌متحده گزارش کرد. WSJ می‌گوید بالاترین رگولاتوری اینترنت در چین از اپل خواسته بود تا برنامه‌های Threads و WhatsApp را از دسترس کاربران آیفون در این کشور حذف کند.

اپل می‌گوید که اداره فضای سایبری چین نگرانی‌های امنیت ملی را برای درخواست آن‌ها ذکر کرده است.

اپل می‌گوید: «ما موظف به پیروی از قوانین کشورهایی هستیم که در آن فعالیت می‌کنیم، حتی در صورت خلاف میل باطنی. اداره فضای سایبری چین دستور حذف این برنامه‌ها از ویترین فروشگاه چین را بر اساس نگرانی‌های امنیت ملی آن‌ها صادر کرده است.»

ازنظر اپل، خطر فوری عدم انطباق با خواسته‌های قانونی، احتمال بسته شدن اپ استور در چین را به‌دنبال دارد.

حذف واتس اپ و Threads از اپ استور چین توسط اپل

حذف واتس اپ و Threads از اپ استور چین توسط اپل

Threads از ژوئیه گذشته در چین در دسترس بوده است، زمانی که به‌عنوان پنج برنامه برتر در این کشور معرفی شد. چین دسترسی به خدمات متا را ممنوع کرده است، بنابراین تا حدودی تعجب‌آور است که Threads نزدیک به یک سال دوام آورد. همچنین تعجب‌آور است که واتس اپ برای مدت طولانی در دسترس بود.

خدمات متا ازنظر فنی هنوز از طریق ابزارهای VPN که می‌توانند مکان‌ها را جعل کنند، در دسترس هستند. احتمالاً اگر برنامه‌ها از قبل نصب شده باشند، کاربران آیفون در چین همچنان می‌توانند با ابزار VPN به خدمات دسترسی داشته باشند.

اپل مرتباً به درخواست‌های چین برای حذف نرم‌افزارها از اپ استور ازجمله VPN، اخبار و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در صورت نیاز قانونی پاسخ می‌دهد.

بااین‌حال، زمان این اقدام نیز جالب است، زیرا در حالی اتفاق می‌افتد که تیم کوک، مدیرعامل اپل، در یک بازدید منظم برنامه‌ریزی‌شده در این منطقه بوده است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد لایحه واگذاری TikTok درحال‌حاضر در کنگره آمریکا متوقف شده است، نگرانی‌های چین از Threads و WhatsApp برای به‌خطر انداختن امنیت ملی این کشور، یک پاسخ به این لایحه به‌نظر می‌رسد.

WhatsApp و Threads ممکن است اولین برنامه از بسیاری از برنامه‌های مشابه باشد که از هم‌اکنون تا تابستان امسال توسط چین ممنوع شده است.

نظر شما درباره حذف واتس اپ و Threads از اپ استور چین توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی