حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید موتور جستجو گوگل : اضافه کردن یادداشت به نتایج جستجو

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

موتور جستجو گوگل نقش حیاتی در زندگی هرروزه ما دارد. حتی شاید این خبر را از همین طریق می‌خوانید. آلفابت تلاش دارد تا موتور جستجو خود را ارتقا دهد و سه قابلتی جدید به آن اضافه خواهد کرد. مهم‌ترین آن‌ها این است که شما حالا توانایی اضافه کردن یادداشت به نتایج جستجو گوگل را خواهید داشت. قابلیتی که می‌تواند تجربه جستجو در Google را متحول کند.

اضافه کردن یادداشت به نتایج جستجو گوگل

گوگل به تازگی ۳ قابلیت جدید را برای موتور جستجو خود معرفی کرده است. به نظر ما چشمگیرترین آنها باید ویژگی Notes باشد.

  1. ۱- قابلیت یادداشت روی نتایج جستجو یا Notes
  2. ۲- قابلیت دنبال کردن موضوعات محبوب
  3. ۳- تب Perspectives

درباره قابلیت Notes موتور جستجو گوگل باید گفت اینطور عمل می‌کند. اگر یک نتیجه جستجو مفید نباشد، این ابزار «نکات و توصیه‌های» مختلفی را از سراسر اینترنت جمع‌آوری می‌کند.

برای توضیح بهتر این قابلیت باید بگویم که فرض کنید اولین نتیجه جستجو آن چیزی نبود که به دنبال آن بودید. با انتخاب دکمه یادداشت‌ها (Notes) در زیر آن نتیجه، شما را به محتوای آپلود شده توسط کاربران دیگر متصل می کند که بینش منحصر به فردی را برای درخواست شما ارائه می دهد.

گوگل توضیح داد که با دادن فرصت به کاربران برای یادگیری از تجربیات افراد دیگر، ممکن است اطلاعاتی را پیدا کنید که مناسب‌تر با نیازهای شما باشد و منابع رسمی نتوانند آنها را برطرف کنند.

قابلیت Notes موتور جستجو گوگل

قابلیت Notes موتور جستجو گوگل

در ظاهر، به نظر می‌رسد که این غول فناوری در حال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی کوچک درون موتور جستجو خود است و این ویژگی امکان تبادل آزادانه اطلاعات را فراهم می کند.

توجه داشته باشید که Notes نوعی محتوای کوتاه است. به نظر می‌رسد فعلا فضای کافی برای توضیحات طولانی متنی وجود ندارد. برای مثال، نمی‌توانید یک متن 500 کلمه‌ای بنویسید. این یادداشت‌ها باید کوتاه و مفید باشند.

البته گوگل بهتر از هر کس دیگری می‌داند که اجرای چنین به‌روزرسانی می‌تواند جستجوی Google را در معرض بدرفتاری گروهی از کاربران قرار دهد. برای مبارزه با این موضوع، چندین مکانیسم محافظتی اضافه می کند.

اول این‌که گوگل از ترکیبی از حفاظت‌های الگوریتمی و بررسی هویت انسانی استفاده می کند تا مطالب بارگذاری‌شده را دوباره بررسی کند.

دوم، محتوای موجود در «هر یادداشت بر اساس نتیجه جستجو رتبه‌بندی می‌شود». هرچه مرتبط تر باشد، بالاتر قرار می گیرد. در نهایت، «هر کاربری می‌تواند اگر با محتوای نامناسبی مواجه شود، هر یادداشتی را برای بازبینی انسانی گزارش کند».

این قابلیت فعلا برای کاربران ایالات متحده امریکا در دسترس است.

موارد دلخواه خود را دنبال کنید

طی هفته‌های آینده، گوگل ابزار Follow را به کاربران موبایل بازار امریکا معرفی خواهد کرد. این به شما کمک می کند تا مطالب مورد علاقه خود را از سراسر وب بهتر دنبال کنید.

تب Perspectives

قابلیت تب Perspectives برای افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند به جستجوی گوگل دسکتاپ اضافه می‌شود. این ابزار به شما امکان می دهد مطالبی را از جوامع آنلاین مختلف مانند انجمن ها یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

این قابلیت‌ها بیشتر برای کاربران امریکایی عرضه می‌شود و سپس به دیگر بازارها خواهد رسید. نظر شما درباره این ویژگی‌های جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)