حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت حذف تاریخچه جستجو ۱۵ دقیقه اخیر توسط گوگل برای کاربران آیفون ارائه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، امنیت، گوگل

قابلیت حذف تاریخچه جستجو ۱۵ دقیقه اخیر توسط گوگل برای کاربران آیفون ارائه شد. حالا کاربران این سیستم عامل می‌توانند تاریخچه جستجو ۱۵ دقیقه اخیر خود را تنها با دو حرکت ساده پاک کنند. این مسئله برای کاربرانی که نسبت به امنیت حریم خصوصی خود، حساس هستند یک ویژگی عالی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت حذف تاریخچه جستجو

به گزارش phonearena، شرکت گوگل اخیراً ویژگی کاربردی جدیدی را به نسخه iOS برنامه جستجوی خود افزوده است. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا به سرعت تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه اخیر خود را حذف کنید. گوگل این قابلیت را فعلا برای کاربران iOS منتشر کرده است. روز پنجشنبه این شرکت اعلام کرد که قابلیت مذکور اکنون در دسترس کاربران iOS و دارندگان آیفون است. کاربران اندروید نیز تا پایان سال، ویژگی مذکور را دریافت خواهند کرد.

قابلیت حذف تاریخچه جستجو

برای حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه اخیر خود باید ابتدا برنامه جستجوی گوگل را باز کنید. سپس بر روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید. سپس از میان گزینه‌های موجود، بر روی “Delete last 15 min” یا حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه اخیر ضربه بزنید. تمام کاری که لازم است انجام دهید همین است.

 

بالا بردن امنیت شخصی

ممکن است شما جزو افرادی باشید که به مسئله حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهند. اگر نمی‌خواهید کسی از تاریخچه جستجوی شما مطلع شود با این روش تمام جستجوهای ۱۵ دقیقه اخیر خود را حذف کنید. از سوی دیگر، گوگل به تازگی ویژگی‌های جدیدی را منتشر کرده است. این ویژگی‌ها از تاریخچه‌های جستجو که متصل به حساب کاربری شما هستند، محافظت بیشتری خواهند کرد. بنابراین تا حدی می‌توانید از امنیت حریم خصوصی خود اطمینان داشته باشید.

۶ باگ امنیتی آیفون توسط محققان گوگل شناسایی شد

به عنوان مثال، اگر گزینه‌های حذف خودکار تاریخچه جستجو را فعال کرده باشید، پس از مدت زمان مشخصی همچون ۳ ماه، ۱۸ ماه و یا ۳۶ ماه گوگل سابقه جستجوی شما را پاکسازی خواهد کرد. برای حساب‌های کاربری جدید، گزینه پیش‌فرض ۱۸ ماه است. البته می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. گوگل همچنین، یک چکاپ مرتبط به بحث امنیت و حریم خصوصی را نیز اضافه کرده است. این مورد گام به گام شما را در هر بخش راهنمایی می‌کند. با مراجعه به قسمت Security Checkup، گوگل توصیه‌های مفیدی در جهت بالا بردن امنیت خود می‌کند. به وسیله این توصیه‌ها می‌توانید میزان امنیت حساب خود را بسنجید.

گوگل به باگ امنیتی آیفون ها اشاره کرد

گوگل و امنیت

مثلا می‌توانید ببینید که کدام برنامه‌های شخص ثالث به داده‌های حساب شما دسترسی دارد. همچنین متوجه شوید که کدام یک از رمز عبورهای شما در Google Password Manager ضعیف هستند. شما همچنین قادر هستید تا در صورت به خطر افتادن این رمز عبورها از این اتفاق مطلع شوید. مثلا به این شکل که اگر این رمزها لو بروند به شما اطلاع داده می‌شود. یا اینکه اگر از یک رمز در چندین سایت استفاده کرده باشید نیز گوگل به شما هشدار می‌دهد. به لطف رمزنگاری پیشرفته این قابلیت، هکرها و مهاجمین از سابقه جستجوی شما مطلع نخواهند شد. البته گوگل از آن سو ادعا می‌کند که هرگز اطلاعات کاربران خود، همچون سوابق جستجو آن‌ها را به اشخاص ثالث نخواهد فروخت.

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که هر روز بیش از ۴ میلیارد دستگاه مختلف را با استفاده از Google Safe Browsing محافظت می‌کند. این شرکت همچنین می‌گوید که اگر کاربرانش از یک سایت مشکوک و خطرناک بازدید کرده و فایلی را دانلود کند، به آن‌ها هشدار امنیتی می‌دهد. همچنین از طریق ابزار Webmasters نیز به وب مسترها و دارندگان وب سایت‌ها کمک می‌کند تا هنگامی که سایت آن‌ها با مشکل امنیتی روبرو شد، از آن مطلع شوند. گوگل این مسئله را به خوبی متوجه می‌شود و به حل این مشکل نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در ادامه گوگل می‌گوید که به کمک تیم و سیستم‌های خود، از نمایش سایت‌‌های غیر امن، خطرناک و مخرب در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری به عمل می‌آورد. سیستم‌های این شرکت روزانه بیش از ۴۰ میلیارد از صفحات نا امن را شناسایی کرده و از حضور آن‌ها در نتایج جستجو جلوگیری می‌کند. همه این موارد بخشی از هدف گوگل است تا محیط برنامه‌های خود را به امن‌ترین مکان جستجو تبدیل کند.

حذف وی پی ان SuperVPN از گوگل پلی به دلیل نواقص امنیتی

 

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما گوگل در پیاده سازی مقوله‌های مهم امنیتی، موفق عمل کرده است؟ به نظر شما گوگل برای بالا بردن امنیت چه راهکاری را باید پیش بگیرد؟ پیشنهاد شما برای بالا بردن امنیت کاربران چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان