حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو قبلا در اندروید وجود داشته است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بر کسی پوشیده نیست که جزیره پویا یا Dynamic Island در آیفون ۱۴ پرو یکی از قابل تمایزترین ویژگی‌های این دستگاه خواهد بود. چنین طرحی پیش از این کمتر دیده شده بود یا حداقل شرکت‌ها کمتر روی آن مانور داده بودند. پرسش اینجاست که آیا داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو قبلا در اندروید وجود داشته است؟ پاسخ آن شاید برای شما جالب باشد.

داینامیک آیلند در اندروید وجود داشته است؟

باید گفت که به نحوی، بازی با سوراخ نمایشگر را در دنیای اندروید پیش از این دیده بودیم. مثلا افکت خاص تعویض دوربین اصلی به سلفی در گوشی‌های سامسونگ که با یک حلقه سفید چرخان دور سوراخ نمایشگر ارایه می شود. یا حتی در نمایشگر همیشه روشن برای نماش نوتیفکیشن ها یک انیمیشن خاص در این بخش وجود دارد. اما این خیلی با ایده نسبتا کامل و کاربردی اپل فاصله دارد.

اگر چیزی مشابه به داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پر بخواهید شاید باید به آنر V20 اشاره کنیم که سال ۲۰۱۸ قابلیت مشابهی را ارایه کرده بود. به تصاویر زیر نگاه کنید:

ویژگی مشابه داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو در آنر V20 از سال ۲۰۱۸

ویژگی مشابه داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو در آنر V20 از سال ۲۰۱۸

در این تصویر یک تایمر را با رنگ سبز می بینید که کنار سوراخ نمایشگر دایره ای قرار گرفته و آن را کپسولی شکل کرده است.

همچنین این تصویر که در رابط کاربری دوربین به کاربر یادآوری می کند به کجای دستگاه نگاه کند تا تصویر سلفی بهتری ثبت نماید و نگاهش به دوربین سلفی باشد.

البته که Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو قابلیت‌های بسیار بیشتر و حتی زیباتری را ارایه می کند اما بد نیست بدانیم که قبلا هم ایده‌ای برای بازی با این بخش خاص نمایشگر وجود داشته است.

داینامیک آیند آیفون ۱۴ پرو چیست؟

ناچ جدید اپل که با نام Dynamic Island جای ناچ معمولی آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس را گرفته است. برای ویژگی‌هایی مانند تماس‌ها، هشدارها، اعلان‌ها، تأیید Face ID، تایمر، ناوبری گام به گام و موارد دیگر استفاده می شود. برش قرصی شکل ممکن است بسته به نرم افزار اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشد.

بد نیست یادآوری کنیم که ناچ آیفون با iPhone X در سال ۲۰۱۷ ارایه شد. این بخش شامل دوربین سلفی، پروژکتور نقطه‌ای، میکروفون، بلندگو، سنسور نور محیط، حسگر مجاورت و دوربین مادون قرمز بود در آن زمان بخش بزرگی را اشغال می کرد.

اپل در سال 2017 دو گزینه داشت: استفاده از ناچ یا حفظ حاشیه بزرگ. حاشیه زیاد لبه‌ی بالا باعث می شد گوشی جدید اپل در مقایسه با مدل های سامسونگ خیلی قدیمی به نظر برسد.

با این حال اپل انتخاب کرد که نمایشگر با فناوری و ساخت گران‌تری را برای حفظ یکتا بودن طراحی آیفون انتخاب کند و نتیجه به ناچ iPhone X ختم شد، بخشی که اپل به وضوح از توسعه‌دهندگان خواست در بازی و نرم افزارهای خود، آن را مخفی نکنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ایده جزیره پویا اپل در iPhone 14 Pro چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)