حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رسما معرفی شدند: تراشه A16، دوربین 48 مگاپیکسلی و طراحی جزیره پویا

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل درجریان رویداد “Far Out” امروز خود، از نسل جدید مدل‌های پرو گوشی‌های هوشمند خود با نام آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رونمایی کرد. سری iPhone 14 Pro‌ اکنون از طراحی پنل جلویی جدید با سوراخ پیوسته نمایشگر بهره می‌برد که اپل آن را «جزیره پویا» می‌نامد. این بخش به‌عنوان هشدارهای سطحی و فعالیت پس‌زمینه عمل می‌کند. از دیگر قابلیت‌های سری جدید می‌توان به نمایشگر با روشنایی بیشتر و عملکرد همیشه روشن، تراشه A16 Bionic، سیستم دوربین بهبودیافته با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، ویژگی جدید ارتباط ماهواره‌ای، گزینه‌های رنگی جدید و موارد دیگر اشاره کرد.

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از همان طراحی کلی مدل‌های پیشین با ماژول دوربین بزرگ در پنل پشتی بهره می‌برد. در قسمت جلویی اما، اکنون شاهد آرایه دوربین TrueDepth جدید و بازطراحی شده‌ای هستیم که جزیره پویا نام داشته و به‌لطف ادغام نرم‌افزارهای جدید، محتوای متعددی را در سراسر رابط کاربری نمایش می‌دهد. نمایشگر Super Retina XDR اکنون از همیشه روشن‌تر است حداکثر روشنایی در فضای باز 2000 نیت درکنار روشنایی 1600 نیت HDR را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش همچنین اکنون از ویژگی نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. نمایشگر همیشه روشن قرار است زمان، ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده را نشان دهد. همچنین می‌توانید والپیپر خود را در حالت کم نور مشاهده کنید.

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

سوراخ نمایشگر جدید به شکل کپسول در بالای نمایشگر حتی تعاملی‌تر و همه‌کاره‌تر از آن چیزی است که شایعات پیش‌بینی کرده بودند. برای یافتن گزینه‌ها و کنترل‌های بیشتر، می‌توانید بر روی آن ضربه بزنید و نگه دارید. به‌عنوان‌مثال، هنگام استفاده از نقشه‌های اپل برای ناوبری، می‌توانید برای به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ناوبری خود، روی جزیره پویا ضربه بزنید.

جزیره پویا همچنین می‌تواند مواردی مانند آلبوم هنری برای محتوا در برنامه موسیقی، کنترل‌های FaceTime، فعالیت‌های پس‌زمینه خاص و موارد دیگر را نشان دهد. ویژگی جدید Live Activities در iOS 16 نیز با Dynamic Island ادغام می‌شود. این بدان معناست که می‌توانید اعلان‌های زنده را مستقیماً در ناحیه صفحه جدید مشاهده کنید.

جزیره پویا

جزیره پویا

ازنظر عملکرد، آیفون 14 پرو از یک تراشه جدید A16 استفاده می‌کند که بر اساس فرایند 4 نانومتری با 16 میلیارد ترانزیستور برای بهبود کارایی و عملکرد ساخته شده است. اپل به جزئیات زیادی در مورد عملکرد A16 نپرداخت، درعوض بر روی این موضوع تمرکز کرد که چگونه فناوری تراشه اپل سال‌ها از نزدیک‌ترین رقیبان خود جلوتر است. اپل می‌گوید که با دو هسته عملکردی و چهار هسته بازدهی، واحد پردازشی 6 هسته‌ای جدید به‌راحتی از پس کارهای سخت برمی‌آید. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای با 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر و یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید نیز است.

A16 Bionic ویژگی‌های عکاسی محاسباتی را در آیفون 14 پرو تقویت کرده و از سیستم دوربین حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند. به‌گفته‌ی اپل CPU ،GPU ،Neural Engine و پردازنده سیگنال تصویر در این گوشی با یکدیگر کار می‌کنند تا از سخت‌افزار جدید دوربین پشتیبانی کرده و تا چهار تریلیون عملیات در هر عکس انجام دهند. A16 از موتور Phototonic برای اعمال Deep Fusion در مراحل اولیه تصویربرداری و بهبود عملکرد در نور کم در تمام دوربین‌های دستگاه، و همچنین از حالت Action Mode برای تثبیت ویدیوی روان‌تر پشتیبانی می‌کند.

ترکیب دوربین سری آیفون 14 پرو اپل اکنون بهبودهایی را در هر چهار لنز پشتی و همچنین لنز سلفی تجربه می‌کند. برای اولین بار، اپل از یک سنسور 48 مگاپیکسلی (65 درصد بزرگ‌تر از نسل قبل) برای لنز اصلی دوربین خود استفاده کرده است که با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری (2.44 میکرومتری با ادغام پیکسل‌ها) و دیافراگم f/1.78 همراه می‌شود. این دوربین همچنین گزینه تله‌فوتوی 2 برابری را فعال می‌کند که از رزولوشن 12 مگاپیکسلی وسط تصویر برای عکس‌هایی با وضوح کامل و ویدیوهای 4K بدون زوم دیجیتال استفاده می‌کند.

علاوه‌بر این، با استفاده از ویژگی ProRAW، کاربران حرفه‌ای می‌توانند با رزولوشن کامل 48 مگاپیکسلی به عکاسی بپردازند. موتور Phototonic نیز عملکرد همه دوربین‌ها را در نور کم بهبود می‌بخشد. فلاش عقب دارای 9 LED مجزا است که تا دو برابر روشنایی بیشتر و تا سه برابر یکنواختی بهتر را به‌ارمغان آورد.

لنز فوق‌عریض، اکنون میزبان یک سنسور 12 مگاپیکسلی جدید با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری است که تصاویر واضح‌تری با جزئیات بیشتر ارائه کرده و قابلیت‌های عکاسی ماکرو قدرتمند را بهبود می‌بخشد. همچنین یک دوربین تله‌فوتو بهبودیافته با زوم اپتیکال 3 برابری نیز مشابه سال گذشته وجود دارد.

در پنل جلویی، شاهد استفاده از یک دوربین TrueDepth جدید با دیافراگم f/1.9 هستیم که عملکرد بهتری را در نور کم برای عکس‌ها و ویدیوها فراهم می‌کند. برای اولین بار و با استفاده از فوکوس خودکار، این سنسور می‌تواند در نور کم حتی سریع‌تر فوکوس کرده و عکس‌های گروهی از فاصله دورتر را نیز ثبت کند.

مزایای عکاسی محاسباتی قدرتمند مانند حالت شب، Smart HDR 4، حالت پرتره با Portrait Lighting، عکس‌های پرتره حالت شب، سبک‌های عکاسی برای شخصی‌سازی ظاهر هر عکس و Apple ProRAW نیز برای سری جدید درنظر گرفته شده است.

همچنین یک حالت اکشن جدید وجود دارد که با لرزش دست و حرکت‌های قابل‌توجه تنظیم می‌شود. حالت سینمایی، اکنون با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه و 4K با نرخ 24 فریم برثانیه به ضبط ویویو می‌پردازد.

اتصال ماهواره‌ای آیفون 14 پرو

اتصال ماهواره‌ای آیفون 14 پرو

iPhone 14 Pro‌ همچنین ویژگی‌های تشخیص تصادف و اتصال ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد. SOS اضطراری ازطریق ماهواره به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که نمی‌توانند سیگنال تلفن همراه را دریافت کنند، مستقیماً به ماهواره متصل شوند و پیامرسانی با خدمات اضطراری را انجام دهند. همچنین هنگامی‌که اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi وجود ندارد، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی موقعیت مکانی خود را ازطریق ماهواره با Find My به‌اشتراک بگذارند.

رنگ‌بندی آیفون 14 پرو

رنگ‌بندی آیفون 14 پرو

سری آیفون 14 پرو در چهار رنگ مشکی فضایی، بنفش تیره، نقره‌ای و طلایی در دسترس خواهد بود. برخلاف شایعات، اپل امسال نیز تصمیم گرفته است تا قیمت گوشی‌های خود را افزایش ندهد. درنتیجه‌، قیمت مدل پرو از 999 دلار شروع شده و پرو مکس نیز ​​1099 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. پیش‌سفارش نسل جدید آیفون 14 از تاریخ 9 سپتامبر شروع خواهد شد و در 16 سپتامبر نیز به‌صورت رسمی عرضه می‌شود.

نظر شما پیرامون سری جدید آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس اپل چیست؟

قیمت آیفون ۱۴ پرو در حافظه های مختلف

قیمت iPhone 14 Pro و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل چند است؟

رنگ های آیفون ۱۴ پرو + رنگ خاص

رنگ های آیفون ۱۴ پرو را ببینید + رنگ خاص

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

هنوز با اون حفره کپسولی شکل موافق نیستم ولی در کل اگه ادعاهای اپل درست باشه کوشی عالی هست

Mahdi

معرفی شد ،‌طبق معمول بهترین صفحه نمایش سال رو داره ، می مونه دوربین و پردازنده که باید منتظر تست هاش بمونیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی