حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل تامین آیفون ۱۴ پرو اپل برطرف شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

مشکل تامین iPhone 14 Pro و Pro Max از روزهای ابتدایی عرضه وجود داشت. همزمان به دلیل تقاضای بالا و مشکل در تولید، عموما مدت زمان انتظار برای خرید یک آیفون ۱۴ پرو یا پرو مکس حدود ۱ ماه بود. با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که مشکل تامین آیفون ۱۴ پرو اپل برطرف شده است.

مشکل تامین آیفون ۱۴ پرو اپل

تحلیلگران JP Morgan در حال برآورد فروش سری آیفون 14 در سراسر جهان هستند تا تفاوت بین تقاضا و عرضه را بسنجند. بر اساس جدیدترین یادداشت منتشر شده توسط تحلیلگران، این نابرابری عملاً از بین رفته است.

تلاش چین برای مهار شیوع جدید کووید، ظرفیت تولید آیفون 14 پرو را کاهش داد و پیش از تعطیلات، اپل با کمبود تخمینی 15 تا 20 میلیون دستگاه مواجه بود. اما اکنون تعطیلات به پایان رسیده و چین سیاست خود را تغییر داده است که به کارخانه ها اجازه می دهد با ظرفیت عادی بازگشایی شوند.

مدت زمان انتظار برای خرید اعضای مختلف خانواده آیفون ۱۴ در هفته های مختلف - از زمان عرضه تا کنون

مدت زمان انتظار برای خرید اعضای مختلف خانواده آیفون ۱۴ در هفته های مختلف – از زمان عرضه تا کنون

تاریخ تحویل مدل‌های پرو سری آیفون 14 در سرتاسر جهان اکنون کمتر از یک هفته است، که تحلیلگران JP Morgan آن را نشانه واضحی از نزدیک شدن عرضه و تقاضا، برای اولین بار از زمان عرضه این محصولات می دانند.

هر چهار مدل آیفون 14 زمان انتظار کوتاهی دارند، به طور متوسط حدود 4 روز. به عنوان مثال، در ایالات متحده، فروش حدود 5 روز یا بیشتر طول می کشد. در چین و اروپا زمان انتظار حتی کوتاه تر است، حدود 3 روز. همچنین اکثر محصولات برای تحویل در فروشگاه نیز در دسترس هستند.

این خبر خوبی برای اپل است، اما این شرکت همچنان به شدت به امکانات موجود در ژنگژو (به اصطلاح «آیفون سیتی») وابسته است. این شهر در حال حاضر تنها جایی است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را تولید می‌کند.

شرکای اپل در حال حاضر مدل پایه آیفون 14 را در هند تولید می کنند. این شرکت برنامه هایی برای افزایش تولید در هند را دارد. آیفون های ساخت هند در حال حاضر تنها 5 درصد از کل تولید را تشکیل می دهند، برنامه این است که تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵ درصد برسد و تا سال ۲۰۲۷ این عدد به ۵۰ درصد خواهد رسید.

فکر می کنید که مشکل تامین آیفون ۱۴ پرو کاملا برطرف شده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)