حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس 10 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، موبایل، وان‌پلاس

وان پلاس از جمله برترین تولید کننده‌های موبایل در جهان است که محصولات خوش ساخت و خوش قیمتی ارائه می‌کند. همچنین وان پلاس 10 یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های آینده است که کاربران زیادی منتظر آن هستند. در ادامه، گویا وان پلاس 10 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وان پلاس 10 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1؛ غول بی شاخ و دم بعدی در راه است…!

چند روز پیش بود که کوالکام از تراشه نسل بعدی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1، برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این تراشه قلپ تپنده بسیاری از گوشی‌های پرچمدار سال آینده را تامین خواهد کرد. برخی از تولیدکنندگان در حال حاضر به طور رسمی اطلاع داده‌اند که در سال آینده بهترین چیپست حال حاضر که همان Snapdragon 8 Gen 1 است را برای پرچمداران پیشرو آینده خود به کار خواهند گرفت.

کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 | اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رسما معرفی شد

مقایسه مدیاتک Dimensity 9000 با Snapdragon 8 Gen 1: نبرد سال؟

در میان آن‌ها، مدیر عامل شرکت بزرگ چینی تولید گوشی‌های هوشمند وان پلاس، پیت لاو (Pete Lau)، است که به تازگی اعلام کرده است که پرچمدار سال 2022 این شرکت فقط از این پردازنده استفاده خواهد کرد و رقابت با سایر شرکت‌ها را همچنان ادامه خواهد داد. در حالی که پیت لاو در اطلاعیه خود به صراحت از وان پلاس 10 پرو سخنی به میان نیاورد، اما آن چه که او در بیانیه خود ارائه کرد این بود که محصولات جدید و نسل بعدی وان پلاس اولین محصولاتی خواهند بود که به نسل جدید چیپست‌های اسنپدراگون مجهز خواهند شد.

اما با توجه به این که OnePlus 10 Pro پرچمدار بعدی مورد انتظار این شرکت است، کاملا واضح است که او در مورد هیچ گوشی دیگری به جز این دستگاه صحبت نمی‌کند و شاید نسخه استاندارد وان پلاس 10 نیز به همین چیپست مجهز شود.

دستیابی به سرعت دانلود ۱ گیگابایت بر ثانیه در نسل جدید سری اسنپدراگون ۸۰۰

 

وان‌پلاس در سال‌های گذشته، فضایی رقابتی و بسیار جدی را برای سایر تولیدکنندگان رقیب مانند شیائومی و هواوی ایجاد کرده است، به طوری که این شرکت نه تنها آپدیت سالانه پرچم‌دار وان‌پلاس خود را ارائه می‌کند، بلکه به‌طور مرتب محصولات خانواده  Nord وان پلاس را نیز آپدیت و پشتیبانی می‌کند. برخی از محصولات این شرکت گرچه محدود به چند مورد هستند، اما هم بسیار مقرون به‌صرفه بوده و هم ارزش خرید بالایی دارند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 چه چیزی را برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار به ارمغان می‌آورد؟

وان پلاس 10 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1

این تراشه، پیشرفته‌ترین چیپست 5G موبایل شرکت اسنپدراگون خواهد بود که مودم ارتقا یافته آن به گوشی‌های هوشمند آینده که به آن مجهز هستند، این امکان را می‌دهد تا به سرعت دانلود شگفت‌انگیز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسند. پرچمداران شرکت‌های مختلف با این چیپست می‌توانند مشخصات دوربین بهتری را نسبت به همیشه داشته باشند، زیرا اسنپدراگون 8 نسل 1 اولین IPS موبایل 18 بیتی یا پردازنده سیگنال تصویر را در خود معرفی کرده است.

این پردازنده همچنین دارای موتور هوش مصنوعی داخلی قدرتمند و جدیدی است که به سازندگان و توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به نوآوری در زمینه هوش مصنوعی موبایل ادامه دهند. بسیاری از تولیدکنندگان دیگر قبلا تأیید کرده‌اند که از نسل جدید چیپست‌های موبایل کوالکام استفاده خواهند کرد. به ویژه برای سری محصولات Xiaomi 12 ،Moto Edge X30 ،Realme GT 2 Pro و Oppo Find X4. احتمالا سایر شرکت‌ها نیز در آینده این موضوع را اعلام خواهند کرد.

مشخصات گوشی هوشمند وان پلاس 10

اگرچه هنوز چند ماه تا عرضه سری OnePlus 10 در فصل بهار باقی مانده است، اما از همین حالا نیز اطلاعات بسیار خوبی در مورد مشخصات این گوشی هوشمند پرچمدار داریم.

مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو فاش شد: تراشه به‌روز، افزایش ظرفیت باتری و دیگر هیچ!

مشخصات دوربین وان‌پلاس ۱۰ پرو فاش شد

وان پلاس 10 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1

همانند گذشته، باید منتظر دو نسخه در سری جدید باشیم، یک نسخه پایه وان پلاس 10 و یک نسخه وان پلاس 10 پرو. البته مانند سال‌های گذشته، ممکن است یک مدل وان پلاس 10R نیز وجود داشته باشد، اما معمولاً عرضه آن به بازار هند محدود می‌شود. البته همان طور که به تازگی متوجه شده‌ایم، انتظار داریم حداقل نسخه وان پلاس 10 پرو به طور اختصاصی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند. بدین ترتیب باید مصرف انرژی کارآمدتری داشته باشد تا سریع‌تر و بهینه‌تر باشد.

عملکرد روان‌تر، و همچنین قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی و مشخصات خاص دوربین از جمله ویژگی‌های پرچمدار بعدی وان پلاس است. با این حال، هنوز نمی‌توانیم با اطمینان در مورد نسخه پایه OnePlus 10 صحبت کنیم. وان پلاس 10 پرو احتمالا دارای صفحه نمایش خمیده 6.7 اینچی با رزولوشن QHD+ است که در یک پنل LTPO تعبیه شده است و نرخ نوسازی 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. همچنین حداقل دو گزینه برای رم دستگاه، یعنی 8 گیگابایت و 12 گیگابایت رم که هر دو LPDDR5 هستند، به همراه حافظه فلش UFS 3.1 را انتظار داریم.

رندر وان پلاس ۱۰ پرو را ببینید: طراحی مشابه با گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

دوربین وان پلاس ۱۰ پرو به لنز پریسکوپی با زوم 5X مجهز می‌شود

وان پلاس 10 پرو احتمالا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ 125 واتی پشتیبانی می‌کند، اگرچه هنوز مطمئن نیستیم که آیا واقعا از شارژ 50 واتی فعلی برخوردار خواهد بود یا خیر.  همچنین این دستگاه دارای گواهی IP68 برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار تا عمق 1.5 متری است.

در مورد دوربین‌ها، گوشی آینده وان پلاس احتمالا دارای دوربین سه‌گانه در پشت، با سنسورهای 48 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی و همچنین قابلیت عکاسی ماکرو خواهد بود. PhoneArena می‌گوید که وان پلاس عادت دارد که پرچمدار خود را معمولا در ماه آوریل هر سال عرضه کند. پس دلیلی نیست که در سال 2022 انتظار چیز متفاوتی داشته باشیم. این بدان معناست که تنها حدود 4 تا 5 ماه به معرفی وان پلاس 10 باقی مانده است.

سری وان پلاس ۱۰ از حداقل تغییرات در طراحی ظاهری بهره خواهد برد

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوشی هوشمند وان پلاس 10 را خریداری خواهید کرد؟ چه چیزی از این گوشی هوشمند، بیش از همه شما را جذب خود می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به به به

بالاخره کامنت ها رو به روز کردن، برم تست کنم ببینم چطوره

اوووووووهههه، دکمه ویرایش اضافه کردن 😉

mostafa3

لنز که نمیتونه 48 مگاپیکسل باشه ولی سنسور میتونه
لنز که مگاپیکسل نداره
چرا میگید لنز 48 مگاپیکسل ولی
نمیگید سنسور 48 مگاپیکسل

خب این مورد که طبیعیه.
ولی کاش وان پلاس کنار پرچمداری سری ۱۰ یه نسخه هم میداد که چیپش دایمن ۹۰۰۰ بود اونموقع رقابت خیلی جذاب تر میشد.

AL1K1NG

چه جذاب شده کامنتا به به
فقط تو موبایل لول ترنج رو نمینویسه
اوه اوه لول دعوا ها از این به بعد میره بالاتر
یا اسکرین شات میگیری یا طرف ادیت میزنه یا پاک میکنه😂😂😂
پ.ن:ولی کلا اسکرین شات هم تایید کننده نیست
با اینسپکت المنت تغییر میدی و اسکرین میگیری😐

The Destroyer

😂😂😂
جالبه میشه فعال کرد کسی هم جواب داد اطلاع بده
آقای عطا.‌یی کمر همت بسته مارو از کار و زندگی بندازه😂
تو دسکتاپ هم ولی سطح ترنجو نمینویسه
یا شایدم مینویسه من نمیبینم

m.b

به زودی جالبترم میشه…😅

The Destroyer

عالی عالی😂

چجوری میشه کامنت رو ادیت کرد؟😅

Mahdi

اول کار باید ادیت کنی وگرنه تموم میشه مهلتش

Mahdi

عاشقتم کوالکام

ArmanBgold

کامنت ها جالب شده👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان