حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیابی به سرعت دانلود ۱ گیگابایت بر ثانیه در نسل جدید سری اسنپدراگون ۸۰۰

کوآلکام امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که نسل جدید چیپست‌های پردازنده‌ی سری ۸۰۰ این شرکت از مودم کوآلکام X16 LTE استفاده خواهد کرد که بر روی کاغذ می‌تواند به سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

واضح است که دستیابی به این سرعت فقط در شرایط ایده آل ممکن است و مدت‌ها زمان خواهد برد تا اپراتورهای سراسر جهان این بتوانند شرایط مناسب را فراهم کنند. اگرچه که سرعت رشد شبکه‌ها در عصر LTE به‌مراتب سریع‌تر از دوران ۳G بوده و در حال پیشرفت است.

اما فارغ از اینکه حداکثر سرعت قابل دستیابی چقدر خواهد بود، سرعت میانگین به‌مراتب اهمیت بیشتری دارد زیرا درواقع نشان‌دهنده‌ی سرعتی است که کاربران در دنیای واقعی و به‌دوراز شرایط ایده آل تجربه خواهند کرد. به‌علاوه امکان فرستادن سریع و همچنین قطع ارتباط رادیویی سریع نرخ انرژی موردنیاز برای هر انتقال را کاهش خواهد داد و خبر خوب اینجاست که ۶۴ درصد از اپراتورهای سراسر جهان زیرساخت‌های لازم برای به‌کارگیری این سیستم را دارند.

کوآلکام توضیح بیشتری در مورد اینکه کدام‌یک از چیپست‌های سری ۸۰۰ به این نسل تازه‌ی مودم‌ها مجهز خواهند شد، ارائه نداده است؛ اما بر اساس تجربه احتمالاً اسنپدراگون ۸۳۰ به‌منظور توسعه‌ی این فناوری در نظر گرفته شده است و اولین تلفن‌هایی که با این چیپست تولید خواهند شد در CES 2017 و همچنین MWC 2017 رونمایی می‌شوند.

[button type=”link” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/10/1gbps-next-snapdragon-800-soc/” size=”btn-medium”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش