حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس‌بوک به صورت مخفیانه پروژه آرا گوگل را زنده می‌کند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، گوگل، موبایل

بسیاری از شما با Project Ara آشنایی دارید، پروژه‌ای که در گذشته مربوط به گوشی هوشمند ماژولار گوگل می‌شد اما قبل از این که به تکامل برسد منتفی شد. حال به نظر می‌رسد فیس بوک بی سر و صدا در حال تکامل این پروژه است. در ادامه با ما ترنجی همراه باشید.

گوگل دیگر علاقه‌ای به توسعه این گوشی ماژولار ندارد ولی بر اساس گزارشات یک بخش مخفی در شرکتی به نام Building 8 در حال کار بر روی پروژه‌ای است که بسیاری از افرادی که قبلا در پروژه آرا کار می‌کردند از جمله Regina Dugan که بر پروژه گوگل نظارت داشت را به خدمت گرفته است.

تصویر بالا عکسی از پرونده ثبت اختراع فیس بوک بوده که یک دستگاه با بلندگو و پردازنده قابل جابه جایی را نشان می‌دهد. گوگل در سال قبل از این پروژه دست کشید و تعطیلش کرد، احتمال این که شرکت فیس بوک این گوشی هوشمند را کامل کند کم است زیرا که هیچ تجربه ای در سخت افزار ندارد و حتی هدست واقعیت مجازی Rift هم بدون مشارکت این شرکت فقط توسط Oculus ساخته شد. ایده آینده گوشی‌های هوشمند بطور کامل مرده است و نمی‌توان روی آن حسابی باز کرد.

به نظر شما، آیا فیس بوک پروژه آرا گوگل را که در گذشته منتفی شده بود ادامه خواهد داد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور