حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش اطلاعات خصوصی بازنشستگان در فیس بوک به قیمت بسیار کم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، شبکه‌های اجتماعی

همانطور که حتما می‌دانید، چهره فیسبوک در چند سال اخیر بسیار مخدوش شده و محبوبیتی که این شرکت در گذشته داشته است، بخاطر حجم زیادی از هک اطلاعات و افشاگری درباره فروش آن‌ها توسط همین شرکت، بسیار کاهش یافته است. اخیرا گویا فیسبوک مشکلات جدید دیگری نیز به بار آورده و شاهد فروش اطلاعات خصوصی بازنشستگان در فیس بوک به قیمت بسیار کمی هستیم. با ترنجی همراه باشید.

فروش اطلاعات خصوصی بازنشستگان در فیس بوک

به نظر می‌رسد که مجزمان سایری امروزی نیازی به دانلود Tor ندارند و در دارک وب برای دریافت اطلاعات شما چندان کار سختی انجام نمی‌دهند، زیرا جزئیات خصوصی هزاران مستمری بگیر در بریتانیا در گروه‌های عادی فیس بوک موجود است. بی بی سی Breakfast Live ظاهرا توانسته بود جزییات و اطلاعاتی از این ۱۰۰۰ نفر را که در بریتانیا زندگی می‌کردند، تنها با ۱۶۰ پوند خریداری کند. گفته می‌شود که داده‌های شخصی شامل نام، آدرس خانه، آدرس ایمیل، ارزش خالص تخمینی و همچنین گروه درآمد تخمینی است.

این افشای اطلاعاتی چه کسانی را هدف قرار می‌دهد؟

بی بی سی می‌گوید که مستمری بگیران ثروتمند بیشتر در معرض خطر این افشای اطلاعاتی هستند، زیرا بسیاری از پست‌های فیس بوک، مجموعه‌ای از داده‌ها را با برچسب هایی مانند افراد ثروتمند، درآمد بالا، صاحبان خانه و سالمندی تبلیغ می‌کنند. بی بی سی به خاطر پاک نکردن پلتفرم خود از این نوع فعالیت‌های غیرقانونی، تقصیر را کاملا متوجه متا کرده است.

فروش اطلاعات خصوصی بازنشستگان در فیس بوک

متا در واکنش به این اتهامات گفته است که این محتوا را زمانی حذف می‌کنیم که از آن مطلع شویم و گروه‌های مورد نظر را نیز حذف خواهیم کرد. متاسفانه جوان بودن و دور بودن از مالکیت خانه ممکن است از شما در برابر جرایم سایبری محافظت نکند. طبق گزارش‌ها، کسب‌وکارهای بریتانیایی بیشتر از میانگین جهانی گرفتار کلاهبرداران می‌شوند.

اکثریت قابل قبول یعنی در حدود ۶۴ درصد از شرکت‌های بریتانیایی در دو سال گذشته یک نمونه از تقلب و کلاهبرداری را تجربه کرده‌اند که نسبت به ۵۶ درصد در سال ۲۰۲۲، افزایش قابل توجهی یافته است. بر اساس نتایج نظرسنجی جهانی معیار جرایم اقتصادی، PWC بسیار بالاتر از میانگین جهانی ۴۶ درصدی است. به احتمال بسیار زیاد، این اولین موردی نیست که متا داده‌های حساس کاربران را در حالی که نباید تحویل می‌داد، تحویل داده است.

به گفته TechRadar، گزارش بلومبرگ نیز اپل و متا را متهم کرده است که داده‌های حساس را به مجرمان سایبری که هویت پلیس را جعل کرده بودند تحویل داده است. در واقع با استفاده از این ترفند آن‌ها موفق به سرقت داده‌های شرکت‌های فناوری متعددی شده‌اند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که روشی که فیس بوک از طریق آن داده‌ها را مدیریت می‌کند، حداقل در اتحادیه اروپا تحت نظارت بیشتری قرار گرفته است.

هک شدن فیس بوک مسنجر و سرقت اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری

قانون گذاران ایرلندی تصمیم گرفته‌اند غول رسانه‌های اجتماعی را مجبور کنند که ارسال اطلاعات کاربران به ایالات متحده را متوقف کند و آن‌ها را مجبور به ذخیره‌سازی محلی داده‌ها کند. نظر شما کاربران ترنجی درباره فروش اطلاعات خصوصی بازنشستگان در فیس بوک چیست؟ آیا اشتباه و قصور فیسبوک در این موارد قابل رویت است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان