حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ تا ۵ سال آینده ۱۲٫۳ میلیارد دلار در بخش توسعه‌ی تولید پردازنده سرمایه‌گذاری خواهد کرد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

سامسونگ در بخش‌های فراوانی در حال رقابت است و محصولات متنوعی را نسبتا با کیفیت مطلوبی روانه‌ی بازار می‌کند. ظاهرا این شرکت گام‌های استواری را برداشته تا بتواند جایگاه بزرگترین تولید‌کننده‌ی پردازنده در جهان را بدست آورد و با قدرت از آن دفاع کند. در ادامه با ما باشید.

این شرکت که سرمایه‌گذاری وسیعی در مراکز R&D خود انجام داده است، ظاهرا در حوزه‌ی طراحی و تولید پردازنده شدیدا در حال پیشرفت است و به وضوح می‌توان پیشرفت‌های این شرکت را در سال ۲۰۱۵ مشاهده کرد. آنها اعلام کرده‌اند که قصد دارند سرمایه‌گذاری نجومی ۱۲٫۳ میلیارد دلاری را در بخش تامین پردازنده انجام دهند. در حال حاضر این شرکت ۱۰۳ نوع پردازنده متفاوت را در خط تولید خود مهیا می‌کند و ظاهرا برنامه‌ریزی جذب مدل‌های بیشتری را نیز در سر دارند.

بدون شک سال ۲۰۱۵ میلادی یک سال فوق‌العاده برای سامسونگ بود و این شرکت در رقابتی دیدنی با کوالکام توانست سهم بیشتری را از این شرکت تصاحب کند و آخرین پرچمدار این شرکت یعنی Exynos 7420 توانست قدرت خود را به رخ رقبای سرسخت خود بکشد.

بدون شک سامسونگ در حال حاضر شدیدا در حال کار بر روی تکنولوژی‌های جدید است و انگیزه و تلاش این شرکت می‌تواند نوید آن را بدهد که محصولات بهتر با راندمان بالاتری بزودی روانه‌ی بازار خواهند شد. پشتکار و سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در این زمینه بدون شک می‌تواند خود سایر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی اسمارت‌فون را ترغیب به تلاش بیشتر کند و از هم اکنون این شرکت شرکت برنامه‌ی ۵ ساله‌ی خود را اعلام کرده که در این برنامه، رقم مذکور در فوق در بخش توسعه‌ی تولید پردازنده سرمایه‌گذاری خواهد شد.

انگیزه و استراتژی سامسونگ می‌تواند خود عامل دلگرم‌کننده برای تولیدکنندگان بزرگ و کوچک دستگاه‌های مصرفی باشد و با احساس امنیت بیشتری در این زمینه به سامسونگی‌ها تکیه کنند.

اخیرا این شرکت برنامه‌ی خود را در حوزه‌ی پردازنده‌ها از یک ساله به ۵ ساله افزایش داد و ظاهرا با دیدی وسیع‌تری قصد دارند بازار را در این بخش به قبضه‌ی خود درآورند. عملکرد نه چندان درخشان سامسونگ در ۲ سال اخیر از لحاظ مالی باعث شده که مدیران این شرکت به فکر این موضوع باشند که توان خود را صرفا بر روی اسمارت‌فون‌های تولید خودشان متمرکز نکنند و با تصرف بازار پردازنده‌ها، سود چشمگیری را در این حوزه بدست آورند.

طبق اخبار و شایعات گذشته، سامسونگ تولید پردازنده‌های آیفون نسل بعدی که اپل ادعا دارد می‌تواند رکورد فروش تمامی محصولات تاریخ این شرکت را جابجا کند، را بر عهده خواهد گرفت و این خود برد بزرگی برای این شرکت کره‌ای به حساب می‌آید چرا که اپل بیش از هر شرکت دیگری اسمارت‌فون می‌فروشد و این موضوع به سود سامسونگ خواهد بود. در سوی دیگر کوالکام نیز در مدل اسنپدراگون ۸۲۰ به سراغ سامسونگ آمده و رقیب دیرینه این بار دست در دست آنها یار غارشان خواهد شد تا از کابوس گرم شدن پردازنده‌هایشان دور شوند.

به نظر شما سامسونگ زمانی خواهد توانست که تمامی رقبای خود را در این بخش از دور خارج کرده و خود با اختلاف زیادی تامین پردازنده‌های شرکت‌های بزرگ را بر عهده بگیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/07/22/samsung-delivers-huge-incentives-to-chipset-suppliers” background=”#0fc5b7″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadi

اگه سامسونگ همینطور بیشرفت کنه توی پردازنده ها حتما میتونه بزرگترین تولید کننده بشه.مخصوصا exynos ها که تو موبایل های سامسونگی هستن گرماشون کمتر بشه اینجوری عالی میشه

Mehdi_tr74

“”در حال حاضر این شرکت ۱۰۳ نوع پردازنده متفاوت را در خط تولید خود مهیا می‌کند””
?What :wacko:
۱۰۳ نوع پردازنده کجا بوده اصلا؟
“”به نظر شما سامسونگ زمانی خواهد توانست که تمامی رقبای خود را در این بخش از دور خارج کرده؟”
بلی 🙂
جدا با این اخباری که میشنویم اصلا بعید نیست به غول پردازنده های موبایل تبدیل بشه
جدیدا پردازنده های میان رده هم واسه خودش تولید میکنه
و شاید از سال بعد کاملا قید کوالکام رو بزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...