حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اینستاگرام در جهت ایمنی و رعایت بیشتر حریم خصوصی

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پر نفوذ بین کاربران تلفن همراه هوشمند است. این شبکه تصویر محور عموما مکانی برای به اشتراک گذاشتن لحظات خاص زندگی با دوستان تان در این شبکه اجتماعی است و از آنجا که این محتوای تصویری می تواند برای شما با اهمیت باشد و نخواهید هر کاربری به آن دسترسی داشته باشد یا برای شما ایجاد مزاحمت شود، فیس بوک باید به فکر رعایت بهتر حریم خصوصی کاربران خود باشد. در جهت ایمنی و رعایت حریم خصوصی بیشتر شاهد ارایه آپدیت اینستاگرام در چند روز آتی خواهیم بود و ۴ ویژگی جدید به آن اضافه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با این ۴ قابلیت جدید اینستاگرام بیشتر آشنا شویم.

instagram-stories

اولین موردی که همیشه باعث ایجاد نگرانی برای صفحات عمومی وجود داشت، بخش نظرات بود. متاسفانه در این بخش عموما شاهد اظهار بی پروای نظرهای مشمئز کننده بودیم و گاهی به صفحات خاص به صورت گروهی هجوم برده می شد. اینستاگرام تا پیش از این قابلیت عدم اجازه قرار دادن نظر در پست ها را برای افراد محدودی در دسترس قرار داده بود و حالا قول داده که این قابلیت در هفته های آتی در اختیار عموما کاربران قرار بگیرد. این قابلیت از قسمت تنظیمات پیشرفته، قبل از ارسال هر پست در دسترس است و سپس در هر زمانی که مایل بودید می توانید بخش نظرات را به حالت عادی باز گردانید.

به نظر شما اصطلاحا “لایک” بدهد!

دومین مورد نیز در همین بخش نظرات وجود دارد. این قسمت تقریبا از دیروز عصر آنلاین شده است و ما نیز آن را تست کردیم. ابتدا تغییرات ظاهری است که برای پاسخ دادن کمی روش متفاوت تری در پیش دارید و سپس یک قلب کوچک در سمت راست کادر هر نظر می بینید که هر شخص می تواند به نظر شما اصطلاحا “لایک” بدهد! بدین صورت تب و تاب لایک کردن و لایک گرفتن در بخش نظرات نیز بالا می گیرد. البته این کار از پاسخ دادن های نامربوط و صرفا بابت تایید یا تشکر می کاهد.photo_2016-12-07_08-30-34

در سومین قابلیتی که چند روز است در اختیار برخی کاربران قرار گرفته شاهد امکان حذف (نه بلاک) برخی فالورها در صفحاتی است که تنظیم حریم خصوصی آن ها روی حالت “شخصی” یا همان Private است. بدین صورت بدون اطلاع به آن کاربر می توانید از دیده شدن محتوای صفحه خصوصی خود توسط آن جلوگیری کنید.

در نهایت قابلیتی در نظر گرفته شده است که اگر می دانید دوست شما در شرایط خطرناکی است که شاید به خود آسیب برساند، می تواند وضعیت او را گزارش کنید تا کارشناسان مربوطه در آن شرایط با اون در تماس باشند. حتما می دانید که پس از عکس های هوس برانگیز غذا و البته یک روز خوب با فلانی (!) رتبه بعدی پر منظورترین (!) و پراستفاده ترین سبک عکس های به اشتراک گذاشته در این شبکه اجتماعی، تصویر قصد به خودکشی یا این زمینه موارد است!

نظر شما درباره آپدیت جدید اینستاگرام چیست؟ شایان ذکر است که عموم این قابلیت های نیازی به به روزرسانی برنامه نیست و صورت درون برنامه ای تغییرات صورت خواهد گرفت. شما کدام یک از این ۴ قابلیت را دیده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)