حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ انتشار iPadOS 14.7 همراه با iOS 14.7 نخواهد بود؛ سنت شکنی اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، iOS 14، اپل، اخبار

به نظر می‌رسد که تاریخ انتشار iPadOS 14.7 همزمان با iOS 14.7 نخواهد بود. شرکت اپل معمولا آپدیت‌های iPadOS و iOS را همزمان با یکدیگر عرضه می‌کند. اما هنوز مشخص نیست اپل چرا چنین اقدامی را انجام داده است، اقدامی که یک نوع سنت شکنی محسوب می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاریخ انتشار iPadOS 14.7 و iOS 14.7

طی روزهای گذشته، اپل iOS 14.7 منتشر کرد، همچنین امروز iPadOS 14.7 را برای آیپدهای خود نیز عرضه کرد. طبق یادداشت‌های منتشر شده درباره این نسخه، iPadOS 14.7 به دو کاربر Apple Card اجازه می‌دهد تا یک حساب را با اعتبار ترکیبی خود به اشتراک بگذارند. همچنین با این آپدیت، کاربران این نسخه قادر هستند تا تایمرهای خود را با استفاده از اپ Home دستگاه مدیریت کنند. از سوی دیگر نیز Podcast library به کاربران این توانایی را خواهد داد تا بتوانند نمای همه پادکست‌ها یا فقط آن‌هایی که دنبال می‌کنند را ببینند.

نسخه چهارم بتا iOS 14.7 و iPadOS 14.7 به‌عنوان آخرین نسخه iOS 14 منتشر شد

آپدیت iOS 14.7 اپل با پشتیبانی از باتری مگ سیف منتشر شد

این آپدیت همچنین باگ‌هایی که به طور تصادفی گزینه منوی اشتراک Playlist را حذف می‌کرد، برطرف می‌سازد. سایر موارد بهبود یافته نیز شامل این موارد است.

  • رفع مشکل غیرفعال شدن غیر منتظره ویژگی Dolby Atmos و پخش صوتی بدون افت کیفیت اپل هنگام پخش موزیک
  • رفع مشکل نمایش اطلاعات غیر معتبر هنگام نوشتن پیام ایمیل روی صفحه بریل
  • رفع مشکل پرش و قطع و وصلی صدا هنگام اتصال هدفون‌های جک‌ ۳.۵ میلیمتری با استفاده از تبدیل USB-C

محدودیت عملکرد آیپد پرو ۲۰۲۱

phonearena می‌گوید، مشخص نیست چرا اپل با این کار در برنامه عرضه آپدیت‌های خود و تاریخ انتشار iPadOS 14.7 به نحوی سنت شکنی کرده است. زیرا به طور معمول، این شرکت آمریکایی، آپدیت‌های iPadOS و iOS را همزمان و با یکدیگر عرضه می‌کرد. برای نصب iPadOS 14.7 در آیپد خود به بخش تنظمیات، سپس بخش عمومی و در نهایت به بخش آپدیت‌های نرم‌افزاری بروید.

 

زمان عرضه iPadOS 15 و تغییرات مهم آن

انتظار می‌رود نسخه بعدی آپدیت iPadOS یعنی نسخه iPadOS 15 در تاریخی حوالی شهریورماه عرضه شود. در این نسخه شاهد یک منو مولتی تسکینگ یا چند وظیفگی جدید هستیم. این منو به شما امکان می‌دهد  یک صفحه کامل بر روی دیگر صفحات و به صورت جداگانه بسازید و در بعضی موارد یک پنجره مرکزی ایجاد کنید. بدین ترتیب خواهید توانست همزمان روی چندین برنامه کار کنید.

سیستم عامل iPadOS 15 اپل رسما معرفی شد: پیشرفت Multitasking و Home Screen

سیستم عامل iOS 15 اپل رسما معرفی شد: اشتراک صفحه، ظاهر جدید اعلان ها و ویژگی متن زنده

همچنین در آپدیت بعدی، هنگامی که صفحه کلید به آیپد شما متصل است، میانبرهای صفحه کلید روی نمایشگر آیپد شما ظاهر خواهند شد. در این نسخه همچنین ابزارک‌ها یا ویجت‌ها می‌توانند در صفحه هوم شما ظاهر شوند. این مورد به طور خودکار تمام برنامه‌ها را بر اساس دسته‌بندی خاصی درون دستگاه شما لیست خواهد کرد.

اپل FaceTime اندروید و ویندوز با نسخه وب رسما ارایه شد

از سوی دیگر، قابلیت SharePlay نیز در این نسخه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا با استفاده از FaceTime یک فیلم یا موسیقی در حال استریم را توسط Apple Play با دوستان یا اعضا خانواده خود و یا حتی کسانی که با آن‌ها چت می‌کنید، به اشتراک بگذارید. با استفاده از این قابلیت، صدایی که به گوش‌ می‌رسد، انگار مستقیما از دستگاه کسانی که شما آن را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید پخش می‌شود. این آپدیت برای کاربران آیپدهای اپل، واقعا هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

 

نظر شما چیست؟ آیا از تغییرات و بهبودهای صورت گرفته در iPadOS 14.7 راضی هستید؟ نظر شما در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های iPadOS 15 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان