حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ویژگی صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music را رسما معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

اپل پس از هفته ها انتشار شایعات، سرانجام بروزرسانی جدید خود را برای Apple Music ارائه داد؛ این شرکت صدای فضایی(Spatial Audio) با پشتیبانی از Dolby Atmos را به برنامه خود اضافه کرده است. Spatial Audio با صدا و وضوح چند بعدی خود، به هنرمندان امکان می دهد تا تجربه های صوتی همه جانبه ای را برای طرفداران خود ایجاد کنند. علاوه بر این، صدای بدون افت کیفیت(Lossless Audio) برای تمامی 75 میلیون آهنگ موجود در اپل موزیک، فعال شده است. این ویژگی های جدید از ماه آینده در دسترس خواهد بود و قسمت خوب ماجرا اینجاست که بدون هیچ گونه هزینه اضافی برای مشترکین فعلی Apple Music ارائه می گردد.

صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music

امروز اپل، صدای فضایی و بدون افت کیفیت به همراه پشتیبانی از Dolby Atmos را در Apple Music معرفی کرده است. به طور پیش فرض، ویژگی Dolby Atmos در تمام هدفون های ایرپاد و Beats اپل که به تراشه H1 یا W1 مجهز هستند و بلندگو های داخلی در آخرین نسخه از دیوایس های آیفون، آیپد و مک، فعال می باشد. همچنین این شرکت به طور مداوم در حال اضافه کردن موزیک های بیشتری با ویژگی Dolby Atmos می باشد. Apple Music در حال کار با هنرمندان مختلف برای افزودن نسخه های جدید و بهترین قطعات موزیک های خود است.

اپل همچنین تمامی آهنگ های موجود در سرویس خود را که تقریبا شامل 75 میلیون ترک می شود، به ویژگی صدای بدون افت کیفیت، ارتقا داده است. برای کسانی که اطلاع ندارند، اپل از ALAC (رمزگذار صوتی بدون افت کیفیت اپل) برای حفظ هر بیت از فایل صوتی اصلی آهنگ ها استفاده می کند. از این رو، مشترکین اپل موزیک می توانند دقیقاً همان چیزی را که هنرمندان در استودیو تولید می کنند، بشنوند. برای شروع گوش دادن به آهنگ با ویژگی صدای بدون افت کیفیت(Lossless Audio)، مشترکانی که از آخرین نسخه Apple Music استفاده می کنند می توانند آن را از مسیر تنظیمات> موسیقی> کیفیت صدا (Settings > Music > Audio Quality)، فعال کنند.

صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music

صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music

کیفیت صدا های ارائه شده در حالت جدید

حالت اول صدای بدون افت کیفیت اپل موزیک، با کیفیت CD شروع می شود، که 16 بیت در 44.1 کیلوهرتز (کیلوهرتز) می باشد و تا 24 بیت در 48 کیلوهرتز افزایش می یابد و به طور طبیعی در دستگاه های اپل قابل پخش است. برای یک فایل صوتی اصلی، اپل موزیک همچنین حالت بدون افت کیفیت با وضوح بالا (high-res lossless) را تا 24 بیت در 192 کیلوهرتز ارائه می دهد.

با این حال، 256 کیلوبیت بر ثانیه که در حال حاضر استفاده می شود، برای اکثر افراد کافی است. از این رو، به راحتی می توانید در تمامی شرایط سر و صدایی اطراف خود، به موسیقی دلخواهتان گوش دهید.

Oliver Schusser، معاون Apple Music و Beats، درباره ویژگی های جدید ارائه شده، بیان می کند:

“Apple Music در زمینه کیفیت صدا بزرگترین پیشرفت خود را داشته است. گوش سپردن به آهنگ در حالت Dolby Atmos مانند جادو است. موسیقی از اطراف شما می آید و باورنکردنی به نظر می رسد. اکنون ما با موسیقی از هنرمندان مورد علاقه خود مانند J Balvin ،Gustavo Dudamel ،Ariana Grande ،Maroon 5 ،Kacey Musgraves ،The Weeknd و بسیاری موارد دیگر، این تجربه کاملاً نوآورانه و همه جانبه را برای شنوندگان خود به ارمغان آورده ایم. مشترکین همچنین می توانند با Lossless Audio به موسیقی خود در بالاترین کیفیت صوتی گوش دهند. اپل موزیک همانطور که می دانیم قرار است برای همیشه تغییر کند.”

تیزر جدید اپل از “تغییر موسیقی برای همیشه” توسط این شرکت حکایت دارد

در نهایت نظر شما راجع به ویژگی های جدید صدای فضایی و صدای بدون افت کیفیت اضافه شده به Apple Music چیست؟ اگر آخرین نسخه از این برنامه را روی گوشی آیفون خود نصب کرده و از سرویس اپل موزیک نیز، استفاده می نمایید، همین حالا با فعال کردن ويژگی نام برده، سطح گوش دادن به موسیقی خودتان را بالا ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

👍👍👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی