حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو M1 توانایی اجرای سیستم عامل دسکتاپ را دارد اما اپل جلوی آن را گرفته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

هنگامی که اولین تبلت‌ها به بازار عرضه شدند، نمی‌توانستیم روزی را تصور کنیم که اپل بتواند فاصله میان تبلت‌ها و لپ‌ تاپ‌ها، که اساسا سیستم عامل‌های دسکتاپ را اجرا می‌کنند، تا این اندازه کم شود. این موفقیت به لطف تراشه M1  حاصل شد. گویا این تراشه چنان قدرتمند است که آیپد پرو M1 توانایی اجرای سیستم عامل دسکتاپ را دارد اما اپل جلوی آن را گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

آیپد پرو M1 توانایی اجرای سیستم عامل دسکتاپ را دارد اما اپل جلوی آن را گرفته است

آیپد پرو (مخصوصا نسخه ۱۲.۹ اینچی) تا حد زیادی، حداقل از نظر سخت‌افزاری پیشرفته‌ترین تبلت اختصاصی موجود در بازار است. با معرفی تراشه M1 و استفاده از آن در خط تولید آیپد، اپل توانست جایگاه خود را به عنوان یک رهبر بلامنازع در بازار تبلت‌ها تثبیت کند. اما یک نقص مهلک وجود دارد که هنوز بر سر راه آیپدهای این شرکت وجود دارد که چیزی نیست جز سیستم عامل آن‌ها.

iPadOS راهی طولانی را طی کرده است، به خصوص با پذیرش Stage Manager، اما هنوز در مقایسه با سیستم‌ عاملی مانند MacOS، چیز خاصی برای ارائه ندارد. این موضوع حقیقتی غم انگیز است و به نظر می‌رسد این تصمیم آگاهانه از جانب اپل باشد. آیپد حداقل از نظر قدرت خام، بیش از حد نیاز و توانایی برای اجرای یک سیستم‌ عامل نسخه دسکتاپ را دارد.

آیپد پرو M1

به عنوان مثال، هر دو آیپد ایر جدید و آیپد پرو دارای پردازنده مشترکی با مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل هستند. علاوه بر این، چند روز پیش، ویدئویی در یوتیوب منتشر شد که در آن یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با تصویرسازی کامل از ویندوز ۱۰ نمایش داده شد. بنچمارک‌های دریافتی آن تا حدودی ضعیف هستند (به دلیل بهینه‌ سازی نامناسب و غیر مرتبط)، اما همچنان قدرت پردازش بسیار مناسبی را نشان می‌دهند.

طبیعتا تنها سوال منطقی کاربران در این لحظه این است که چرا؟ چرا اپل محصول خود را محدود می‌کند؟ محتمل‌ترین و ساده‌ترین پاسخ، موضوع قیمت گذاری آن است. قیمت آیپد ایر مجهز به تراشه M1، از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود. این هزینه، کمتر از نصف مبلغی است که برای یک مک بوک ایر M2 می‌پردازید. حتی با یک صفحه کلید جادویی و مداد اپل، کل قیمت پرداخت شده باز هم کمتر از مک بوک ایر M2 خواهد بود.

آیپد پرو M1

به گفته PhoneArena، در اصل، اگر آیپد یک جایگزین توانمند برای لپ‌تاپ شود، موقعیت محصولات مک‌ بوک اپل را نیز به خطر می‌اندازد. از این رو، اپل همچنان به عرضه آیپدها به عنوان دستگاه‌هایی که صرفا تبلت هستند (و نباید به عنوان یک لپ‌تاپ در نظر گرفته شوند) ادامه می‌دهد و این شرکت می‌خواهد چنین محصولی، چیزی باشد که شما آن را در کنار گوشی هوشمند و لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

این همان چیزی است که جذابیت آیپد را نسبتا محدود می‌کند و دلیل جایگاه برتر آن در حوزه‌های آموزشی را نشان می‌دهد. این موضوع همچنین دلیل اصلی آن است که چرا بازار تبلت‌ها به صورت کلی در حال منسوخ شدن هستند. زیرا تبلت‌ها نه به اندازه لپ‌تاپ‌ها کاربردی هستند و نه به اندازه موبایل‌ها، کوچک و قابل حمل.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان