حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iPadOS 15 اپل رسما معرفی شد: پیشرفت Multitasking و Home Screen

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

نطق اصلی WWDC 2021 دنیایی از اخبار و ویژگی های جدید را به سمت ما شلیک می کند! با این حال سیستم عامل های جدید واقعا بی حال و کم ویژگی هستند. ما با هم با iOS 15 اپل آشنا شدیم. حقیقتا در قدوقواره های معرفی یک نسخه جدید سیستم عامل بود؟ به هر صورت، سیستم عامل iPadOS 15 اپل رسما معرفی شده است و پیشرفت Multitasking و Home Screen را ارایه می کند.

سیستم عامل iPadOS 15 اپل

هفته ها پس از معرفی قدرتمندترین تبلت های اپل، یعنی iPad Pro 2021 با نمایشگر Mini-LED این شرکت امروز جدیدترین نسخه iPadOS را معرفی می کند. این نسخه از سیستم عامل در حقیقت تمرکز روشنی برای افزایش بهره وری از تبلت شماست. البته اگر متوجه شدید که از حالت تقسیم صفحه (چند برنامه همزمان) زیاد استفاده می کنید. در غیر این صورت، برای شما هیچ تغییر اساسی در سیستم عامل کاملا جدید (مثلا!) اپل رخ نمی دهد.

همانطور که شایعه شده است، iPadOS 15 صفحه اصلی را قابل تنظیم تر کرده و امکان انعطاف پذیری ویجت ها را فراهم می کند. اکنون می توانید آنها را در هر مکانی که دوست دارید بچسبانید، قابلیتی که سال گذشته به iOS 14 رسید. اما iPadOS 14 عملکرد مشابهی را ارائه نداد و ویجت ها با وجود صفحه نمایش بزرگ تبلتی، فقط می توانستند در نوار کناری Today View قرار بگیرند.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، اپل همچنین در حال اضافه کردن App Library به iPadOS است. دقیقا مانند آیفون، با حذف برنامه هایی که بندرت از آنها استفاده می کنید در یک بخش از پوشه ها که به طور خودکار سازماندهی می شوند، به شما امکان می دهد صفحه اصلی متمرکزی داشته باشید.

iPadOS 15 اپل

iPadOS 15 اپل

همچنین انجام چند وظیفه (بازکردن چند برنامه) در حال اصلاح و بهبود است. آیکون های جدید ورود به حالت تقسیم را ساده تر می کنند و اپل همچنین از ویژگی “قفسه” یا “shelf” نام برد که جابه‌جا شدن بین کارهای مختلف را آسان تر می کند. این یک تغییر قابل توجه در نحوه کار چند وظیفه ای در حال حاضر در iPadOS است و به نظر می رسد یک پیشرفت اساسی است.

ویژگی QuickNote

ویژگی QuickNote ویژگی جذاب جدیدی است که به شما امکان می دهد یادداشت ها را به صفحات وب و سایر مناطق iPadOS ضمیمه کنید و بازگشت به آنها را آسان تر کنید. سرانجام، برنامه مستقل ترجمه نیز اکنون به iPadOS می آید.

ویژگی های جدید مشترک با iOS 15

سیستم عامل iPadOS 15 همچنین بسیاری از ویژگی ها و تجربیات جدیدی را که به iOS 15 ارایه می شود، ارایه می کند. سرویس تماس FaceTime اکنون از Spatial audio برای صدای طبیعی تر و واقعی پشتیبانی می کند. ویژگی ایزولاسیون صدا به شما امکان می دهد صدای پس زمینه را کاهش دهد و گزینه “طیف گسترده” صدای بیشتری نسبت به قبل دریافت می کند. حالت پرتره نیز به FaceTime می آید، در نتیجه پس زمینه تار می شود و تمرکز را روی صورت شما حفظ می کند.

iPadOS 15 اپل

iPadOS 15 اپل

اپل ویژگی جدید SharePlay را برای FaceTime معرفی کرده است. که به افراد امکان می دهد موسیقی، فیلم و غیره را با هم در یک تماس گروهی به اشتراک بگذارند و همزمان آن را ببینند. SharePlay از ویژگی های iOS مانند تصویر در تصویر، iMessage و موارد دیگر برای یک تجربه بی وقفه در چندین دستگاه به طور همزمان استفاده می کند.

به روزرسانی جدید نرم افزار iPad شامل ابزارهای جدیدی برای کمک به شما در تمرکز کردن است. این ویژگی ها مانند اعلان های اصلاح شده که شناسایی آنها آسان تر است و یک بخش “خلاصه اعلانات” که اعلان های کمتر ضروری را جمع می کند. همچنین می توانید اعلان هایی را که در ساعات مختلف روز مشاهده می کنید، سفارشی کنید و به شما امکان جدا کردن هشدارهای کاری و شخصی را بدهد. تنظیمات برگزیده حالت تمرکز یا Focus در دستگاه های اپل همگام سازی می شوند.

خاطرات موجود در برنامه Photos اکنون می تواند با آهنگ های موسیقی با فیلترهای خودکار و افکت هایی که بر اساس صدای آهنگ اعمال می شوند همگام سازی شود. همچنین جستجوی Spotlight به برخی از قابلیت های جستجو عمیق تر می رسد.

قابلیت Live Text ویژگی است که با استفاده از پردازش روی دستگاه به شما امکان می دهد متن را از عکس هایی که گرفته اید و یا در کادر دوربین شما قرار دارد انتخاب کنید. این ویژگی از هفت زبان پشتیبانی می کند.

در نهایت به صورت خلاصه باید گفت که آیپدپرو جدید با تراشه اپل M1 به اندازه یک مک بوک پرو با این تراشه، قدرتمند است. اینکه سیستم عامل iPadOS 15 هیچ تلاشی برای بهره وری از آن نمی کند واقعا ناامیدکننده به نظر می رسد. اپل می توانست اینجا را خیلی بهبود دهد اما …!

نظر شما درباره سیستم عامل جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)