حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 15 اپل رسما معرفی شد: اشتراک صفحه، ظاهر جدید اعلان ها و ویژگی متن زنده

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

بالاخره پس از گمانه زنی های فراوان، اپل بالاخره از سیستم عامل iOS 15 خود در کنفرانس WWDC21 رونمایی کرد. آی او اس ۱۵، ویژگی های جدیدی مانند قابلیت های جدید فیس تام، اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش، ظاهر جدید نوتیفیکیشن ها، اپل مپ بهتر و سایر موارد بهبود یافته را به همراه خود دارد.

سیستم عامل iOS 15 اپل

امسال برخلاف سال های گذشته، اپل مدت زیادی را در افتتاحیه(opening) مراسم خود صرف نکرد و بدون هیچ اتلاف وقتی، مستقیم به معرفی جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل خود به نام iOS 15 پرداخت. در اینجا نگاهی به مهمترین ویژگی های جدید اضافه شده به آخرین نسخه از iOS می اندازیم:

قابلیت های جدید فیس تام

قابلیت های جدید فیس تام

قابلیت های جدید فیس تام

تماس تصویری FaceTime اکنون، طبیعی تر، راحت تر و مانند صحبت کردن واقعی شده است. از طرف دیگر، برنامه تماس ویدیویی اپل، پشتیبانی از صدای فضایی(spatial audio) را بدست آورده است و به شما امکان می دهد تا مکالمات شما، مانند مکالمه رو در رو جریان داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی های خوب دیگر اضافه شده که باعث شفافیت بیشتر صدا می شود، قابلیت نویزگیر صدا است که صدای شما را بر صداهای مزاحم اطراف اولویت می دهد. هنگام برقراری تماس با فیس تایم، یک نمایش شبکه و حالت عمودی جدید وجود دارد. سرانجام، SharePlay به شما امکان می دهد هنگام تماس، تجربه های خود را به اشتراک بگذارید. و سرانجام، کاربران اندروید و ویندوز پس از سالها انتظار برای این برنامه، اکنون می توانند تمامی قابلیت های آن را دریافت کنند. البته تفاوت در اینجاست که اپ جداگانه ای برای این پلتفرم ها در نظر گرفته نشده، اما کاربران می توانند تماس ویدیویی خود را از طریق وب، اجرا کنند. در تماس تصویری FaceTime می توانید جزئیات کامل مربوط به این قابلیت را مطالعه کنید.

ظاهر جدید اعلان ها در سیستم عامل iOS 15

ظاهر جدید اعلان ها

ظاهر جدید اعلان ها

اعلان ها سرانجام اصلاح شده و از ظاهر شلوغ و گیج کننده خود، فاصه گرفته اند. با تشکر از قابلیت جدید iOS 15 به نام Notification Summary، یک لیست بی پایان از اعلان ها دیگر صفحه قفل شما را به هم ریخته نشان نمی دهند و تشخیص اعلان مورد نظر شما از میان موارد مهم و غیر مهم، ساده تر شده است. این مهم به کمک جایگزینی یک کاشی بزرگ با محتوی چندین اعلان، به جای نمایش اعلان ها به صورت تکی و در زیر هم، صورت گرفته است.

قابلیت متن زنده

قابلیت متن زنده

قابلیت متن زنده

اپل با الهام از ویژگی گوگل لنز، به شما این امکان را می دهد که متن را از عکس ثبت شده، اسکرین شات و سایر تصاویر جدا کنید. اپل نام این قابلیت را Live Text گذاشته که کاملاً بصری و مفید به نظر می رسد. شاید تعجب کنید که چرا چنین قابلیتی زودتر معرفی نشده است! اپل اعلام می کند که تمامی قدم های جداسازی متن از تصویر، توسط دستگاه و به صورت رمزنگاری شده انجام می شود، بنابراین هیچ اطلاعات حساسی ارسال نخواهد شد. این ويژگی در حال حاضر، تنها از ۷ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند.

اپل والت با ویژگی های جدید

اپل والت جدید

اپل والت جدید

برنامه Wallet اپل، اکنون با اضافه شدن اصطلاحات بهتر، نیاز شما به کیف پول فیزیکی و کلیدها را از بین می برد. پس از دیجیتالی کردن کارت های اعتباری و نقدی شما، این برنامه اکنون از کارت فیزیکی UWB پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد با آیفون یا اپل واچ خود، خودرو و سایر دستگاه های دارای قفل الکترونیکی خود را باز کنید. BMW و هتل های زنجیره ای Hyatt، از جمله اولین هایی هستند که سازگاری کامل با ویژگی های جدید Wallet را به دست می آورند. اما این همه ماجرا نیست: در ایالات متحده، به شما اجازه داده می شود تا شناسنامه خود را در خانه بگذارید و به جای آن از کیف پول استفاده کنید. به سادگی شناسنامه یا گواهینامه رانندگی خود را اسکن کنید و مطمئن باشید می توانید از آن در هر کجا که و بدون خطر گم کردن، از آن استفاده کنید. TSA نیز، ظاهراً در حال بررسی این امکان است که به شما اجازه دهد روال موجود در امنیت فرودگاه را فقط با Wallet انجام دهید، بدون اینکه نیازی به داشتن کارت شناسایی فیزیکی باشد.

اپ هواشناسی بازطراحی شده

اپ جدید هواشناسی اپل اکنون با هدف کارکردن راحت تر با آن، بازطراحی شده است به طوریکه که نه تنها تصاویر آن بهبود یافته اند، بلکه ویژگی های جدید نیز به این برنامه اضافه شده است. ما یک رادار بهبود یافته داریم که دما و بارش را بر روی نقشه و به صورت تعاملی نمایش داده و مشاهده بروزرسانی های هواشناسی و پیش بینی های مربوط به یک منطقه خاص را آسان تر می کند.

سایر تغییرات در iOS 15

از دیگر موارد اضافه شده به این سیستم عامل، می توان به بهبود در برنامه نقشه اپل اشاره کرد که اکنون، قابلیت های جزئی اما کاربری به آن اضافه شده است. به عنوان مثال نقشه های اپل، جزئيات دقیق تری را در شهرهای منتخب نمایش می دهند. جهت های AR و نقشه های سه بعدی نیز در حین پیمایش مسیر، به شما نمایش داده می شوند.

نقشه اپل بهبود یافته

نقشه اپل بهبود یافته

همچنین برنامه iMessage نیز تغییراتی را تجربه کرده. زین پس، تصاویری که قصد به اشتراک گذاری آنها را دارید، می توانید به چندین مجموعه عکس تبدیل کنید. همچنین بدون اشغال کل صفحه نمایش، می توانید مستقیماً از پیش نمایش عکسها استفاده کنید، عکس ها را به صورت مشبک مشاهده کرده و به سرعت آنها را به اشتراک بگذارید.

لیست دستگاه های دریافت کننده سیستم عامل iOS 15 اپل

آیفون 12
آیفون 12 مینی
آیفون 12 پرو
آیفون 12 پرو مکس
آیفون 11
آیفون 11 پرو
آیفون 11 پرو مکس
آیفون XS
آیفون XS مکس
آیفون XR
آیفون X
آیفون 8
آیفون 8 پلاس
آیفون 7
آیفون 7 پلاس
آیفون 6s
آیفون 6s پلاس
آیفون SE (نسل اول)
آیفون SE (نسل 2)
iPod touch (نسل هفتم)

نظر شما راجع به سیستم عامل iOS 15 اپل و ویژگی های جدید اضافه شده به آن چیست؟ اینطور که به نظر می رسد، امسال مانند سالهای گذشته، شاهد ارائه قابلیت های کلیدی در این سیستم عامل نبودیم که این مورد تاحدودی از شور و هیجان موجود در خود کنفرانس نیز، مشخص بود.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

همیشه دوست داشتم ایفون داشته باشم😏😏و با ios کار کنم ولی هیچوقت نتونستم😓

ممد بمولا

قابلیتای اندروید 5 اضافه شد یا منتظر iOS 16 باید بمونیم؟

Sarnevesht

اندروید 5!!!!! 😂😂😂😂

m.b

نه 15 داره نه 16، یه‌دونه ر داره…

Mb.Pcr

چه جالب پشیزی برام ارزش نداره

Elyas

برای ایفون 6اس هم اومد؟؟؟؟
خدایی دمتگرم
حیف 6اس رو همین دی ماه ازم دزدیدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی