حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون‌های جدید اپل را شرکتی طمع کار معرفی می‌کنند

آیا اپل دنیا را با عرضه آیفون جدید تغییر داد؟ و یا آیا تیم کوک و تیمش ریزترین تغییرات ممکن را برای پیشرفت توانایی های دستگاهای دارای iOS انجام دادند تا همچنان پول به سمت اپل سرازیر شود؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.
بیایید صادقانه صحبت کنیم، سه گانه‌ی آیفون‌های جدید یک شکست محسوب نمی شوند و من همچنان توقع فروش سالانه‌ی 205 تا 210 میلیون واحد گوشی هوشمند را برای اپل دارم. میزان فروش محصولات ثابت باقی می‌ماند و طرفداران با ایمان اپل گوشی های هوشمند خود را به محصولات جدید اپل بروزرسانی می‌کنند و همگی در باغچه‌ی حصار کشی شده‌ی اپل باقی می‌مانند. هیچ خطری شرکت را تهدید نمی‌کند و همچنان پول به سمت این شرکت حرکت می‌کند. از نظر اعداد‌، درآمد و سود سهام داران همان چیزی است که باید باشد.

اما من آرزو داشتم که شجاعت بیشتری در اپل وجود داشت و از تصمیماتی که امنیت کسب و کار را در  اولویت قرار می‌دهند کمی دوری می‌کرد، اپل به عنوان یک شرکت، از تغییرات واهمه دارد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در حقیقت چه هستند؟ اضافه شدن پشتیبانی از شارژر بی‌سیم بزرگترین تغییر در این محصولات است. اما این ویژگی تنها برای دارندگان محصولات iOS جدید است و گوشی‌های هوشمند اندرویدی، ویندوز 10، ویندوزفون و حتی webOS نیز سال‌ها است که از این قابلیت بهره می‌برند.

توییک هایی وجود دارد که قابلیت‌های true tone و افکت های نوری برای حالت پرتره را به گوشی های هوشمند دارای iOS اضافه می‌کنند و افزایش سرعت پردازنده و مقدار حافظه هر ساله رخ می‌دهند و تغییر محسوسی به حساب نمی‌آیند.

اپل کم‌ترین بروزرسانی را برای خانواده آیفون 7 انجام داده است و آن را به نام آیفون 8 به فروش می‌رساند. گرچه، این مقدار برای نگهداری مصرف کنندگان فعلی اپل و پول های ماهانه آنان برای گرفتن محصولی جدید کافی است اما آیفون 8 و 8 پلاس چیزی برای جذب شخص دیگری از پلتفرم‌هایی مانند اندروید را ندارند.

به غیر از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، اپل تصمیم به معرفی گوشی هوشمند دیگری به نام آیفون x گرفت اما آن را آیفون 10 خواند. با توجه به اینکه آیفون 10 خارج از بروزرسانی های همیشگی برای گوشی های هوشمند اپل است، اپل قیمت مورد نظر خود را 1000 دلار اعلام کرد که خارج از مرزهای منطق است.


آیفون 10 هر آنچه را که بروزرسانی های آیفون 8 نداشتند، داشت و زمان زیادی در رویداد اپل به معرفی آن اختصاص یافت. اما در مورد تغییر به نمایشگر OLED در این گوشی هوشمند اغراق شده است. بله درست است که حاشیه نمایشگر آن کاسته شده است اما این حاشیه‌ها همچنان نامرئی نیستند، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه درگلکسی نوت 8 بیشتر از آیفون 10 اپل است و نمایشگر OLED نیز تکنولوژی جدیدی نیست، اپل این نمایشگرها را از سامسونگ تهیه می‌کند و این شرکت کره‌ایی سال‌ها است که محصولاتی با نمایشگر OLED و وضوح بالاتر عرضه می‌کند.

از رابط کاربری اطراف نمایشگر تا ژست های مختلف برای نمایش نوار وظیفه همگی صحبت از کمبود کنترول بر روی رابط کاربری iOS دارند. این رابط کاربری در حال شلوغ و پیچیده شدن است و باید شخصی به اپل یاد آوری کند که طراحی نرم‌افزار تا چه حد مهم است.

ویژگی دیگری که معرفی شد تشخیص چهره بود. بالاخره اپل چیزی برای نمایش بیرون آورد. سنسورهای جدیدی که به شکلی بسیار بد در نمایشگر جای خوش کرده اند به اپل اجازه ساختن یک اسکن سه بعدی از صورت را می‌دهد و به مصرف کننده اجازه می‌دهد که با این ویژگی گوشی هوشمند خود را قفل گشایی کند.

با جست و جو در اینترنت متوجه می‌شویم مردم در حال پرسیدن سوالات پایه‌ایی درباره این ویژگی هستند و کم‌تر درباره‌ی خود آن صحبت می‌کنند. اپل درباره برخی از سناریوها بر روی صحنه نمایش خود صحبت کرد اما نشان دادن این سناریوها نه تنها بهتر به سوالات موجود درباره کلاه، ریش و عینک پاسخ میداد بلکه اطمینان بیشتری نیز به وجود می‌آورد.

این اسکنرها توسط توسعه دهنده‌ها قابل دسترسی هستند، همانند Animoji که مشاهده کردیم. با دنیایی مملو از احتمالات، اول میتوانست بجای صحبت درباره مشخصات نرم‌افزاری و بازی‌ها، می‌توانست درباره واقعیت افزوده و یا برنامه‌ایی که در دنیای واقعی کاربردی باشد صحبت کند. در عوض اپل وقت خود را برای نشان دادن یک شخصیت متحرک صرف کرد.

اپل همیشه به خوبی درباره نگاه به آینده، تکنولوژی‌های انقلابی و تجربه‌ایی عالی برای مشتریان در کنفرانس خود صحبت می‌کند، این هفته نیز همینطور بود.

اگر نگاهی کلی به گوشی های هوشمند کنیم، پرچمداران اندرویدی قدرتمندتر بوده و مشخصات بهتری دارند و سریعتر از محصولات اپل با تکنولوژی‌های جدید به بازار می‌آیند. در سوی دیگر اپل توجه‎ها را به این موضوع که می‌تواند سیستم‌عامل خود را هرگونه که بخواهد کد نویسی کند معطوف می‌کند، مسئله‌ایی که در رابطه با توسعه‌دهندگان اندروید نمیتوان بیان کرد.
اما اپل از این قدرت خود برای پیشرفت و تغییر واقعی در دنیای گوشی های هوشمند استفاده نمی‌کند، و ایده‌های دیگر توسعه دهندگان را بهبود می‌بخشد. اپل تصمیم گرفته است که سخت افزار را تا جایی که ممکن است به جلو ببرد تا سود حاصل را به حداکثر رساند و اطمینان یابد که مشتریان در مسیر خرید iPhone باقی می‌مانند.
اپل تصمیم گرفته است تا دیگر آینده را تعریف نکند. در عوض با ارائه امن‌ترین بروزرسانی و دریافت پول خوشحال باقی بماند.
نظر شما درباره راهی که اپل در پیش گرفته است چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اگه ادعاهای اپل راست باشه بنظرم بهترین گوشی تا الانه اما نه با اون قیمت ارزش آیفون ایکس باید ۸۰۰ دلار بود

android1

اپل بخاطره صفحه نمایشی که سامسونگ گرون فروش بهش داده مجبوره قیمت بالا بده

siavash-t

??

علی شیخ زاده

بهای تمام شده ایفون 10 کلا 400 دلاره و صفحه نمایش رو 80 دلار خریده یعنی اون 700 دلاری که کشیده رو گوشی همش بخاطر گرون بودن صفحه نمایش بوده؟
چرا با این حرفای مسخره خودتونو کوچیک میکنید

android1

پردازنده ایفون ده از core i5 لپتاپ قویتره در جبران قیمت

siavash-t

???

علی شیخ زاده

شما بخوای یه پردازنده core i5 بخری واسه کامپیوتر ارزون تر از پردازنده ایفونه که واسه یه گوشیه?
با این دلایل بچگانه خودتونو گول میزنید فقط

علی شیخ زاده

این مقاله دقیقا همون حرفیه که من همیشه میزنم خیلی عجیبه جناب نویسنده کاملا با من هم عقیده هستن. ?
طماع بودن اپل چندین ساله وجود داشته و فقط افراد کمی از این موضوع باخبر بودن اما در ایفون 10 کاملا علنی شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید