حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو صدرنشین فروش رایانه های شخصی در فصل چهارم سال 2021 شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اچ‌پی، ایسر، ایسوس، دل، کامپیوتر شخصی، لنوو

فروش جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه چهارم سال 2021 به 90.3 میلیون دستگاه رسیده و رشد سالانه 3.1 درصدی را رقم زد است. در این میان اما لنوو از نظر سهم بازار با فروش بیش از 21.7 میلیون دستگاه در این مدت پیشتاز بود. اما بیایید ببینیم عملکرد رقبای لنوو نیز چگونه بوده است.

 

آمار فروش رایانه های شخصی در چارک چهارم 2021

از نظر سهم بازار، لنوو با 24 درصد سهم پیشتاز است که اگرچه در مقایسه با سه ماهه چهارم 2020 کمی کمتر است، اما همچنان بالاترین فروش را با 21.7 میلیون واحد در سه ماهه چهارم 2021 نشان می دهد.

HP با 20.5 درصد سهم و 1 درصد رشد سالانه به لطف کاهش کمبود قطعات، از فاصله نزدیک لنوو را دنبال می‌کند. همچنین تعداد رایانه های شخصی فروخته شده توسط این شرکت آمریکایی از 18.4 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم 2020 به 18.5 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال 2021 رشد کمی داشته است.

محصولات دل اما در جایگاه سوم قرار می گیرد و رشد 15 درصدی سالانه را در مدت مشابه به ثبت رسانده است، که بیشتر فروش آن به دلیل استراتژی عالی تجاری و محصولات برتر و رقابتی آنها بوده است.

اپل در رتبه چهارم، شاهد بود که فروش خود در سه ماهه چهارم 2021 نسبت به مدت مشابه در سال 2020، به لطف موفقیت M1 Macbook خود، تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این شرکت از نظر سهم بازار با فاصله زیادی از دل عقب تر است و سهم 7.2 درصدی را به خود اختصاص داده است.

سهم باقی مانده در محموله های جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه چهارم 2021 از سوی برندهایی مانند ایسوس و ایسر است. ایسوس شاهد رشد یک رقمی سالانه در طول این دوره بود در حالی که ایسر شاهد کاهش تک رقمی بود.

آمار فروش رایانه های شخصی در چارک چهارم 2021

به نقل از منبع پیش بینی های خرید و فروش برای سه ماهه اول 2022 خوش بینانه باقی می ماند زیرا تقاضا همچنان قدرت برتر را داراست ولی از سوی دیگر فشار بر قطعات رایانه شخصی نیز کاهش می یابد، البته سرعت این اتفاق پایین خواهد بود. شکاف عرضه برای مهم ترین اجزای رایانه شخصی مانند آی سی مدیریت انرژی، وای فای و آی سی رابط ورودی و خروجی در سه ماهه چهارم 2021 کاهش یافت، به این معنی که OEM ها و ODM ها به جمع آوری و افزودن موجودی قطعات ادامه خواهند داد.

 

اگر از قیمت های بالایی که این روز ها در دنیای رایانه های شخصی میبینیم بگذریم، در یک خرید ایده‌آل شما از کدام یک از این برند ها محصول مورد نیاز خود را تهیه می‌کنید؟

با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

بهترین برند لپ تاپ همین لنووست

Reza1992

دوستان بین دوتا گوشی موندم کمکم کنید
oneplus nord ce 5g
realme gt master edition

The Destroyer

اگه نظر منو بخواید ریلمی در مجموع گوشی کامل‌تریه
هم در زمینه پردازشی هم صفحه‌نمایش هم فکر میکنم طراحی بهتری داره البته این سلیقه‌ست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری