حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپیک به‌دنبال تجدیدنظر رأی دادگاه Epic vs Apple است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

اگر می‌پرسید برخلاف چیزی که در ظاهر رأی دادگاه نمایان است، آیا اپیک گیمز از تصمیم قاضی Yvonne Gonzalez Rogers راضی بوده که به توسعه‌دهندگان آیفون و آیپد راه‌حلی برای کاهش 30 درصدی حق پرداخت به اپل را خواهد داد، جواب قطعاً منفی است! یک سخنگو به The Verge تایید کرده که اپیک از حکم دادگاه Epic vs Apple تجدیدنظر خواهد کرد.

درخواست تجدیدنظر اپیک برای رأی دادگاه علیه اپل

تصور علت این موضوع دشوار نیست: اپیک از هر نظر بازنده است. اپل مجبور نخواهد بود که به کاربران اجازه دهد برنامه‌ها را از مبدأ ثالث دانلود کنند، یا سایر فروشگاه‌های برنامه را بپذیرند یا سهم خود را به زیر 30 درصد کاهش دهد.

تصمیم دادگاه علیه اپل، یک تصمیم مهم بود؛ با این حال، این فقط اپل را مجبور می‌کند که به توسعه‌دهندگان برنامه اجازه دهد تا به جای پرداخت مستقیم به اپل، روش‌های پرداخت خود را انتخاب کنند و Epic حتی نمی‌تواند از این تصمیم سود ببرد مگر اینکه اپل موافقت کند Fortnite را به اپ استور بازگرداند که این خود، موضوع دیگریست که دادگاه دستوری راجع‌به آن نداده است.

اپیک همچنین مجبور است چند میلیون دلار به اپل بپردازد؛ نه مقداری زیاد، و نه به‌اندازه‌ای که بتوان اپیک را پیروز این رقابت دانست.

Tim Sweeney، مدیرعامل Epic نیز در توییتر خود بیان کرد که این تصمیم دادگاه را یک پیروزی قلمداد نمی‌کند.

درخواست تجدیدنظر اپیک برای رأی دادگاه علیه اپل

درخواست تجدیدنظر اپیک برای رأی دادگاه علیه اپل

وی همچنین ادعا می کند که اپیک و نه اپل، کنترل زمان بازگشت فورتنایت به اپ استور را در دست دارد، اما با شروط خاص. مطمئناً ممکن است اپیک تصمیم بگیرد که بازی را تا زمانی که اپل شرایط مطلوب‌تری ارائه کند، متوقف کند، اما درحال‌حاضر اپیک این توانایی را ندارد که فورتنایت را حتی اگر بخواهد، به اپ استور بازگرداند. هنوز مشخص نیست که آیا اپل حتی علاقه‌مند به این بازگشت است یا خیر.

در واقع، ما درحال‌حاضر منتظریم ببینیم که آیا اپل حساب توسعه‌دهندگان اپیک را برای Unreal Engine نیز قطع می‌کند یا خیر. هنگامی که این حکم در 9 دسامبر اجرایی شود، دستور اولیه‌ای را که اپل را از انجام این کار باز داشت، خاتمه می‌دهد.

مشخص نیست که آیا اپل نیز می‌تواند درخواست تجدید نظر کند یا خیر. دور از ذهن نیست! به‌طور عمومی، این شرکت رأی دادگاه را “برد بزرگ” و “پیروزی چشمگیر” خود نامیده و بیان می‌کند: “مسأله اصلی این است که مدل کسب و کار اپ استور اپل معتبر می‌باشد.” اما این یک برد قطعی برای اپل نیز نیست. اگر توسعه‌دهندگان برنامه بتوانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای مانند PayPal و Stripe را به بازی و یا اپلیکیشن خود اضافه کنند، این موضوع می‌تواند مقداری از میلیاردها دلار درآمد اپل را در معرض خطر قرار دهد.

قاضی می گوید دور زدن قوانین App Store توسط Epic Game نادرست است

دیدگاه شما چیست؟ با توجه به موارد مطرح شده، به‌نظر شما آیا اپل در رابطه با رأی دادگاه سود کرده و یا اپیک، برنده نهایی آن می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی