حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعلیق در تولید تراشه‌های DRAM و امکان تاخیر در عرضه آیفون ۸

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

اخیراً یکی از دو کارخانه‌های شرکت Micron در تایوان که به تولید تراشه‌های DRAM مشغول بود، به دلیل ایجاد یک مشکل فنی در تولیدات این واحد به حالت تعلیق افتاده است. با توجه به شرایط بوجود آمده باید انتظار افزایش قیمت برای حافظه های RAM را داشت، و همچنین این مشکل می تواند در عرضه آیفون ۸ به شدت تاثیر گذار باشد. با ترنجی همراه باشید.

به دلیل ایجاد مشکل در سیستم توزیع گاز نیتروژن و در نتیجه آلودگی ویفرها و دیگر تجهیزات، کارخانه مذکور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است. رفع این مشکلات پیش آمده زمان‌بر بوده  که در کاهش میزان تولید اثر می‌گذارد؛ طی برآوردهای موسسه DRAMeXchange در شرایط فعلی حدود ۶۰,۰۰۰ ویفر در ماه از میزان تولیدات این شرکت کاسته شده است که منجر به کاهش ۵٫۵ درصد در تولیدات جهانی تراشه‌های DRAM خواهد شد.

در این وضعیت با توجه به کاهش ۵٫۵ درصدی از تولیدات تراشه‌های DRAM، انتظار می رود تا بزودی افزایش قیمت مجدد حافظه های رم DDR4 رخ دهد. همچنین این کاهش تولیدات نیز ممکن شامل تاخیر در عرضه گوشی آیفون ۸ شود؛ زیرا یکی از بخش‌های تایوانی شرکت Micron که به نام Inotera شناخته می شود، به عنوان یکی بزرگترین تولید کنندگان تراشه های LPDDR4 حضور دارد که این تراشه‌ها در گوشی های آیفون نیز بکار می‌رود، و همین موضوع می‌تواند بر روی تاخیر در عرضه گوشی آیفون ۸ اثر گذار باشد.

حال نظر شما در مورد این قضیه چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist