حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم LPDDR5X گلکسی اس ۲۳ اولترا ساخت سامسونگ نیست!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

حافظه رم LPDDR5X جدیدترین فناوری برای حافظه موقت در صنعت موبایل است. این نسل از حافظه رم در دستگاه‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ استفاده می‌شود. سامسونگ یکی از برندهای مطرح و مدعی در این زمینه است. با این حال جالب است بدانید که حافظه رم LPDDR5X گلکسی اس ۲۳ اولترا ساخت سامسونگ نیست!

حافظه رم گلکسی اس ۲۳ اولترا

چهارماه پیش و در اواخر سال ۲۰۲۲ بود که حافظه LPDDR5X DRAM سامسونگ با رکورد سرعت 8.5 گیگابیت‌برثانیه معرفی شد. با این‌که گمانی‌زنی می‌شد این حافظه در پرچمدارهای موبایلی سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ استفاده شود اما این اتفاق رخ نداده‌است.

حداقل براساس کالبدشکافی این Galaxy S23 Ultra می‌بینیم به جای این‌که حافظه رم آن ساخت سامسونگ باشد، ساخت Micron است. میکرون یک برند ساخت نیمه‌رسانا امریکایی است که در زمینه ساخت انواع حافظه فعالیت می‌کند.

چرا باید چنین تصمیمی گرفته شود؟ می‌توان ۲ دلیل عمده را برای آن حدس زد. اول اینکه بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ قیمت مناسبی را برای فروش حافظه LPDDR5X به بخش موبایل این شرکت ارائه نکرده است. به هر حال این دو بخش مختلف از برند سامسونگ هستند و با وجود هم‌خانواده بودن اما همواره باید به دنبال ارزنده‌ترین انتخاب بود.

دلیل دوم شاید تلاش سامسونگ برای داشتن یک زنجیره تامین پایدار بوده و میکرون به عنوان یکی از برندهای تامین‌کننده حافظه LPDDR5X گلکسی ۲۳ اولترا انتخاب شده‌است. این موضوع را تا زمانی که چند نمونه دیگر از Galaxy S23 Ultra کالبدشکافی شود، نمی‌توان تایید کرد.

نظر شما چیست؟ کوزه‌گر از کوزه‌شکسته آب می‌خورد، نه!؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)