حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اضافه شدن حسگر عنبیه چشم به آیفون ۸ و قولی که باید به اپل داد!

شرکت اپل از آن شرکت‌هایی است که سالی یک بار دست کم یک گوشی هوشمند در چنته خود دارد و محصولات در دست ساختش پیش‌بینی‌های بسیاری را رقم می‌زند.

نظر شخصی شما درباره گوشی‌های شرکتی مثل اپل هر چه که باشد، بی‌تردید می‌پذیرید هر بار که گوشی‌های آیفون معرفی و رونمایی می‌شوند شور و اشتیاق خاصی ایجاد می‌کنند و رقبای اپل را به تلاش و تکاپو وادار می‌کنند. برای مثال سال گذشته دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس وقتی به منصه ظهور رسیدند جار و جنجال بسیاری به راه انداختند ولی در همین رهگذر خوب است بدانید که این دو گوشی به طور قطع از جمله محتاط‌ترین محصولات شرکت اپل در این چند ساله بوده‌اند و چنین دست به عصا راه رفتن را تا به حال کسی از اپل ندیده بود.

از زمانی که دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند حرف و حدیث‌ها و اظهار نظرهای فراوانی در سال ۲۰۱۷ میلادی پیرامون این دو محصول دهان به دهان چرخید و حتی پاره‌ای از آنها خیلی گستاخانه بر زبان آمدند. بیشتر شایعات حول محور باتری با گنجایش بزرگ‌تر و دوربین بهبود یافته دوگانه بود اما وقتی به گوشی آیفون ۸ می‌رسیم که از قضا با دهمین سال ساخت گوشی آیفون مصادف شده است نوع بیان‌ها و صحبت‌ها دگرگون می‌شود چون این بار نوع انتظار متفاوت شده و حالا دیگر صحبت فقط از شارژ بی‌سیم و لمس سه بعدی نیست چراکه پیشتر در دو گوشی آیفون ۶ اس و گوشی‌های مجموعه آیفون ۷ شاهد آنها بوده‌ایم.

اکنون افزون بر همه این قابلیت‌ها زمزمه‌های جدیدی به گوشی می‌رسد مبنی بر این که قرار است که حسگر عنبیه چشم به فهرست ویژگی‌های مورد انتظار گوشی آیفون ۸ ساخت شرکت اپل اضافه شود.

نخستین منبعی که از وجود حسگر عنبیه چشم در گوشی آیفون ۸ سخن گفت و گزارش داد سایت DigiTimes بود و اگرچه چنین قابلیتی در دنیای فن‌آوری چیز جدیدی نیست و تازگی ندارد اما به طور قطع راستش خیلی هیجان دارد که آیفون ۸ داشته باشید و بتوانید قفل آن را با لمس انگشت و یا یک حرکت چشم باز کنید!

پیشتر چشم همه ما به جمال حسگر عنبیه چشم در گوشی‌هایی مانند لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال و نیز گلکسی نوت ۷ سامسونگ روشن شده است اما اگر اکنون اپل تصمیم به افزودن این قابلیت به گوشی پرچمدار در راه خود گرفته است به ضرس قاطع شرط ببندید که این شرکت دست به هر کاری می‌زند تا این ویژگی هم از لحاظ سرعت و هم امنیت مثال زدنی شود تا حدی که اعتراف کنید قابلیت حسگر عنبیه چشم به این اندازه کامل و کارآمد در هیچ گوشی موبایلی سراغ ندارید.

سایت DigiTimes همچنین گزارش داده که کارشناسان گوشی موبایل اظهار کرده‌اند نسبت به این اقدام شرکت اپل خوش بین هستند زیرا محبوبیت گوشی آیفون ۸ را صد چندان می‌کند. شما اما گوش‌تان به این حرف‌ها بدهکار نباشد و هر وقت چنین قابلیتی را در گوشی آیفون ۸ به چشم خودتان دیدید باور کنید ولی حالا که شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی دهمین سالگرد تولد آیفون خود را پیش رو دارد اگر ویژگی حسگر عنبیه چشم را به آیفون ۸ اضافه کرد و به تبع آن بهترین گوشی خود را به دست ما و شما را رساند، قول بدهیم تا چشم بر عیب‌های دیگر آن ببندیم و زبان به گلایه و شکایت باز نکنیم! قول؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Add-an-iris-scanner-to-the-iPhone-8s-list-of-suspected-features_id90905″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidreza2000m

امکان نداره همچین اتفاقی بیفته! حاضرم شرط ببندم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار