حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استخدام مهندسان سابق اپل و AMD توسط سامسونگ برای طراحی پردازنده

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

در چند سال اخیر تراشه های پرچم دار سامسونگ با مشکلاتی مثل ناپایداری و تولید حرارت بیش از حد روبرو بودند و هسته های سفارشی شده مورد استفاده در تراشه اگزینوس عملکرد مناسبی نداشتند، پس سامسونگ تصمیم گرفته مهندسان سابق اپل و AMD را برای طراحی تراشه خود استخدام کند.

استخدام مهندسان سابق اپل و AMD توسط سامسونگ برای طراحی هسته های سفارشی خود

چندی پیش سامسونگ بخش طراحی هسته های اختصاصی خود را تعطیل کرد زیرا هسته های Mongoose سامسونگ در مقایسه با طراحی های ARM عملکرد ضعیفتری داشتند، اما اکنون اوضاع در حال تغییر است.

اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ از لحاظ عملکرد گرافیکی A14 Bionic اپل را شکست می دهد

به نقل از GSMARENA سامسونگ در حال تلاش برای استخدام مهندسان سابق بخش CPU اپل و AMD است که یکی از آن ها از مهندسان اصلی در تولید تراشه های اختصاصی اپل بوده، این مهندس خواستار کنترل کامل تیم خود و انتخاب کارمندان برای حضور در تیم مذکور است.

ظاهرا سامسونگ از عملکرد سری جدید Cortex-X راضی نیست و به دنبال چیزی سریع تر می‌گردد. این شرکت در حال حاضر با گوگل در حال کار برای طراحی تراشه سفارشی و با AMD برای آوردن پردازنده گرافیکی RDNA2 به تراشه های اگزینوس است.

کوالکام نیز روند مشابهی را در پیش گرفته

کوالکام پس از خرید Nuvia (شرکتی که توسط مهندسان سابق اپل که بر روی تراشه های M1 ، A14 و و قدیمی تر کار می‌کردند تأسیس شده است) به زودی یک CPU سفارشی را معرفی می کند. به نظر می رسد افرادی که روی تراشه های اپل کار می‌کردند بسیار ارزشمند باشند.

مشخص نیست که سامسونگ و کوالکام چه زمانی طرح های سفارشی خود را معرفی می کنند. اما گفته می شود Nuvia طراحی خود را به پایان رسانده است، در حالی که سامسونگ فقط در حال حاضر تیمی را جمع می کند. با این حال، طراحی Nuvia برای سرورها بود و بهینه سازی آن برای گوشی های هوشمند که انرژی کمی مصرف می‌کنند مسئله ای دیگر است.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند تحولی در طراحی و ساخت تراشه های اگزینوس ایجاد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی