حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زدتی‌ای تست‌های کلیدی شبکه 6G را تکمیل کرده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

شاید هنوز خیلی از کاربران موبایل به شبکه 5G هم متصل نشده باشند و صحبت کردن درباره شبکه 6G کمی عجیب باشد اما حقیقت این است که توسعه یک نسل جدید ارتباط مخابراتی کار چند ماه و حتی چند سال تحقیق‌وتوسعه نیست. معمولا یک دهه تلاش برای ارائه زیرساخت جدید ارتباط موبایلی زمان نیاز است. در این رقابت جذاب به نظر می‌رسد چینی‌ها کمی جلوتر هستند. به تازگی می‌شنویم که زدتی‌ای تست‌های کلیدی شبکه 6G را تکمیل کرده است.

توسعه شبکه 6G توسط زد تی ای

اگر کمی عقب‌تر برویم، شبکه 4G در سال 2009 در دسترس عموم قرار گرفت. سپس 10 سال طول کشید تا شبکه 5G در سال 2019 راه اندازی شود. در واقع، پیشرفت شبکه تلفن همراه نیاز به کار گروهی بین شرکت های مختلف دارد. بیشتر فناوری‌های برتر در شبکه تلفن همراه از ایالات متحده، چین یا اروپا هستند.

شرکت‌های این مناطق باید برای دستیابی سریع‌تر به نسل بعدی شبکه تلفن همراه، همکاری کنند. با این حال، همه ما می دانیم که درباره توسعه و به‌کارگیری شبکه 5G چه اتفاقی افتاد. چین پیشتاز شد و ایالات متحده آن را “خوشحال‌کننده” ندانست. در مقطعی، رئیس جمهور سابق امریکا یعنی ترامپ آشکارا خشم خود را از اینکه شرکت های آمریکایی به اندازه کافی شبکه 5G را توسعه نمی دهند، ابراز کرد.

همکاری هواوی و ZTE برای رهبری چین در شبکه 6G

با تحریم چندین شرکت چینی توسط ایالات متحده، همکاری در برخی زمینه ها قطع خواهد شد. اکثر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی نمی‌توانند با شرکت‌های چینی تجارت کنند یا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. این به دلیل این تحریم‌های امریکا است. بنابراین، آنها باید به تنهایی کار کنند. این ممکن است توسعه شبکه 6G را طولانی‌تر کند. با این حال، درست مانند شبکه 5G، چین دوباره در توسعه شبکه 6G عملکرد بهتری دارد.

زدتی‌ای در پنج تست شبکه 6G شرکت کرد

ZTE

ZTE

در این آزمایش، ZTE بخشی فعال در اجرای وظایف مختلف بود. این شرکت در کاوش و تحقیق در مورد فناوری 6G شرکت کرد و همچنین نیروی انسانی و منابع مادی زیادی را در این آزمون سرمایه گذاری نمود. همچنین، هر پنج بُعد از آزمون های نمونه مفهومی را انجام داد و در آن شرکت کرد. این ۵ بُعد شامل موارد زیر است:

۱- نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع شده 6G و شبکه دوقلو دیجیتال

۲- نمونه مفهومی کلیدی فناوری شبکه قدرت محاسباتی 6G

۳- نمونه مفهومی فناوری کلید 6G تراهرتز

۴- نمونه مفهومی کلیدی فناوری یکپارچه سازی ادراک ارتباط 6G

۵- نمونه مفهومی فناوری فراسطحی هوشمند 6G

به صورت کلی باید گفت که در نتیجه تست‌ها مشخص است که ZTE پتانسیل خوبی در توسعه شبکه 6G دارد. شرکت‌های آسیایی، اروپایی و امریکایی زیادی در زمینه توسعه نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری کرده اند. نمونه‌هایی از این موارد را می‌توانید در مطالب زیر ببینید:

برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G منتشر شد

مدیرعامل نوکیا از در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030 خبر می‌دهد

رکورد سرعت اینترنت شبکه 6G در چین به ۱ ترابایت برثانیه رسید

چین به دنبال راه اندازی شبکه 6G تا سال ۲۰۳۰ می باشد

ال جی تحقیق و توسعه شبکه 6G را آغاز کرده است

اپل تحقیق و توسعه شبکه 6G را آغاز کرده است

تیزر 6G نوکیا در ۳۰ سالگی اولین تماس GSM

نقشه راه مدیاتک برای شبکه 6G مشخص شد

شبکه 6G کره جنوبی با سرمایه گذاری ۱۹۳ میلیون دلاری ۵ ساله به پیش می رود

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)