حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر 6G نوکیا در ۳۰ سالگی اولین تماس GSM

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G، نوکیا

اول ژوئن یعنی دیروز، نوکیا سی امین سالگرد اولین تماس GSM جهان را که در سال ۱۹۹۱ در کشور خود، فنلاند برقرار شد، جشن گرفت. همچنین شاهد تیزر 6G نوکیا در ۳۰ سالگی اولین تماس GSM هستیم.

تیزر 6G نوکیا

اولین تماس GSM فقط حدود سه دقیقه به طول انجامید. این تماس بین نخست وزیر سابق فنلاند، هاری هولکری و معاون شهردار تامپره، کارینا سونیو بود.

اولین تماس GSM

اولین تماس GSM

به گفته مدیر عامل شرکت نوکیا، پکا لوندمارک، اگرچه تماس به اندازه کافی طولانی در نظر گرفته نشده است، اما برای تحقق این تماس، دو سال کار سخت و شبهای بی خواب را پشت سر گذاشتیم. در آن زمان، لوندمارک در Radiolinja (اکنون الیسا) به عنوان مدیر حسابداری کار می کرد. Radiolinja مشتری نوکیا برای فناوری GSM است و بنابراین او را در خط مقدم مسابقه GSM قرار می دهد.

به گفته لوندمارک، آنها به طور شبانه روزی کار می کردند به حدی که او مانند یک زامبی (!) به نظر می رسد و همکارانش او را “رئیس نگرانی” صدا می کردند.

به هر حال، نوکیا همچنین ویدئویی را در شبکه های اجتماعی خود بارگذاری کرد که تمام وقایع و مشارکت هایی را که پس از اولین تماس GSM یا 2G در حال تغییر در جهان رخ داده بوده است، نشان می دهد. همچنین در حالی که ما هنوز در نیمه راه مسابقه 5G هستیم، این شرکت در حال حاضر شبکه 6G را برای سال های آینده وعده می دهد. آن ها سال ۲۰۳۰ را برای این مشخص کرده اند. جالب است بدانید که کره جنوبی برنامه دارد تا شبکه 6G را در سال ۲۰۲۸ به صورت تجاری عرضه کند.

بیاید این ویدیو را باهم ببینیم:

 

 

فکر می کنید در این ۳۰ سال زندگی بشریت به لطف ارتباطات بی-سیم رادیویی همراه چقدر تغییر کرده است؟ ۳۰ سال آینده را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)