حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل نوکیا از در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030 خبر می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

درحالی‌که شبکه 5G هنوز در سرتاسر جهان به‌صورت همه‌گیر در دسترس قرار نگرفته است، نسل بعدی ارتباطات یا همان شبکه 6G، درحال‌حاضر شروع به ایجاد سرفصل تازه در دنیای فناوری کرده است. کوالکام، اپل، گوگل و ال جی ازجمله شرکت‌هایی هستند که به توسعه این فناوری متعهد شده‌اند. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که نوکیا نیز به این حوزه می‌پیوندد. Pekka Lundmark، مدیرعامل نوکیا، در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در Davos، مدعی شد که شبکه تلفن همراه 6G تا پایان این دهه به‌صورت عملیاتی ارائه خواهد شد.

در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030

Pekka Lundmark، مدیرعامل نوکیا، سه‌شنبه گذشته در یک همایش در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت که شبکه موبایل 6G تا سال 2030 به‌صورت تجاری در دسترس خواهد بود. بااین‌حال، لوندمارک معتقد نیست که گوشی‌های هوشمند رایج‌ترین رابط کاربری در این زمینه باشند.

لوندمارک در این‌باره اظهار داشت:

تا آن زمان، قطعاً گوشی هوشمندی که امروز می‌شناسیم، دیگر رایج‌ترین رابط کاربری نخواهد بود. بسیاری از این چیزها مستقیماً در بدن ما ساخته خواهند شد.

او در مورد اینکه این حالت دقیقاً چگونه به‌نظر می‌رسد، جزئیات زیادی ارائه نکرد؛ اما ادامه داد که تا سال 2030، یک “دوقلو دیجیتالی از همه‌چیز” وجود خواهد داشت که به “منابع محاسباتی عظیم” نیاز دارد.

در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030

در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030

شرکت‌ها درحال‌حاضر سرمایه‌گذاری زیادی را پیرامون شبکه 6G آغاز کرده‌اند. برخی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری جهان در این فناوری نسل بعدی مشارکت و حتی همکاری دارند. یکی از این نمونه‌ها کوالکام، اپل، گوگل و ال‌جی هستند که جزو اعضای یک گروه کاری 6G می‌باشند. درهمین‌حال، تعداد زیادی از کاربران در سرتاسر جهان وجود دارند که هنوز از 4G به 5G مهاجرت نکرده‌اند.

درحال‌حاضر، ما نمی‌دانیم که 6G چقدر سریع‌تر از نسل فعلی خواهد بود. سرعت این شبکه درنهایت توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در آینده نزدیک تعریف خواهد شد. بااین‌حال، تخمین زده می‌شود که این نسل حدود 100 برابر سریع‌تر از 5G باشد.

دیدگاه شما پیرامون در دسترس بودن شبکه 6G تا سال 2030 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی