حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا در MWC 2023 نشان داد که امواج شبکه 6G می‌تواند حضور شما یا اشیا را حس کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

شبکه‌های مخابراتی در نسل‌های جدید خود سعی می‌کنند که بهبودهای لازم برای ارتباطات را فراهم کنند. مثلا شبکه 5G علاوه بر افزایش سرعت بر روی تعدد اتصال و اولویت‌بندی اتصال با استفاده از برش‌های شبکه بود. اما شبکه نسل ۶ چطور است؟ نوکیا در MWC 2023 نشان داد که امواج شبکه 6G می‌تواند حضور شما یا اشیا را حس کند.

امواج شبکه 6G

شبکه 6G

شبکه 6G

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ بارسلون، شرکت‌های مخابراتی جدیدترین فناوری و نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشتند، مواردی که آینده ارتباطات راه دور را رقم خواهد زد.

یکی از قابل توجه ترین فناوری‌های مخابراتی مورد انتظار، شبکه 6G یعنی نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه است. این نوید می‌دهد که انقلابی در نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال ایجاد کند. در همین راستا نوکیا نشان داد که چگونه می‌توان از فناوری “حسگر” در شبکه 6G استفاده خواهد کرد.

نوکیا فناوری حسگر شبکه 6G را برای تعامل شخصی و ایمنی به نمایش می گذارد

نوکیا توانایی شبکه 6G برای “احساس” بدن انسان را نشان داد. آنتن شبکه نسل ۶ مخابراتی با استفاده از امواج رادیویی قادر به تشخیص افراد، اشیا یا حیوانات خواهد بود.

 

در ۲ تست مختلف که ویدیوی بالا به شما نشان خواهد داد، این شرکت ۲ تست انجام داد.

در تست اول نوکیا پیانوی دیجیتالی را ارائه کرد که از حسگر 6G برای شناسایی مکان فرد و تنظیم صدا بر اساس آن استفاده می‌کند. همانطور که می بینید، این فناوری بدون استفاده از دوربین، موقعیت زن را در ویدئو تعیین می کند.

تست دوم نشان داد که چگونه می توان از فناوری حسگر 6G برای اطمینان از ایمنی عابر پیاده استفاده کرد. وسیله نقلیه مجهز به فناوری حسگر 6G می تواند تشخیص دهد که عابر پیاده در مجاورت خودرو است و تا زمانی که عابر پیاده خارج از محدوده نباشد، اجازه حرکت نخواهد داشت.

هر دوی این مثال‌ها کاربردهای بالقوه فناوری حسگر 6G در آینده و احتمالاتی را که پیش روی صنعت ارتباطات است، نشان می‌دهند. هر دو نمونه با فرکانس 27 گیگاهرتز کار می کنند. با توجه به نرخ های فرکانس فعلی، این یک فرکانس فوق العاده بالا است.

نوکیا همچنین می‌خواهد شبکه 6G را به ماه ببرد و اولین تجهیزات شبکه تلفن همراه را در سطح ماه نصب می کند. همچنین قرار است این شبکه امکان ارتباط و انتقال داده‌ها را در مکان های دورافتاده و از نظر فنی سخت روی زمین، مانند داخل معادن، سکوهای نفتی و نزدیک مزارع بادی فراهم می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)