حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دورخیز هواوی برای پیشتازی در حوزه 6G در میان تلاش‌های آمریکا و ژاپن برای فناوری نسل بعد مخابرات

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه 6G، هواوی

آنطور که به‌نظر می‌رسد‌، ظاهرا هواوی به‌دنبال رهبری نسل بعدی فناوری مخابرات است و هدف آنها تبدیل شدن به یک شرکت پیشگام در حوزه شبکه 6G می‌باشد؛ چراکه ایالات متحده و ژاپن نیز، درحال‌‌حاضر درحال سرمایه‌گذاری‌های فراوان برای توسعه استانداردهای بعدی این شبکه هستند.

دورخیز هواوی برای پیشتازی در حوزه 6G

بر اساس گزارش منتشر شده توسط NikkeiAsia، برنامه‌های غول فناوری چینی برای توسعه 6G درحالی محقق می‌شود که ایالات متحده و ژاپن نیز نسل بعدی فناوری مخابراتی را پیش می‌برند. علاوه‌بر این، مدیرعامل و بنیانگذار هواوی، Ren Zhengfei، از کارکنان خود خواسته “محدودیت‌ها را در آسمان بشکنند” و استانداردهای جهانی را در صنعت تعیین کنند. این اظهارات هنگامی بیان شد که وی ماه گذشته و در جمع دانشمندان، محققان و کارآموزان شرکت سخنرانی کرد. طبق یک سند داخلی از شرکت، این مقام ارشد بیان کرده که این برند به توسعه کسب و کارهای 5G و AI (هوش مصنوعی) ادامه می‌دهد و درعین‌حال در فناوری نسل بعدی ارتباطات نیز پیشرفت می‌کند.

نقشه راه هواوی برای شبکه 6G از زبان مؤسس و مدیرعامل این شرکت

نقشه راه هواوی برای شبکه 6G از زبان مؤسس و مدیرعامل این شرکت

اگرچه، بزرگترین مانع برای برنامه‌های آنها به‌احتمال زیاد ایالات متحده خواهد بود که در گذشته تحریم‌های مختلفی را علیه این کمپانی اعمال کرده است که اساساً کسب و کار تلفن‌های هوشمند هواوی را که پیش‌تر به‌میزان قابل توجهی رشد کرده بود، فلج کند. بنیانگذار هواوی با پذیرفتن این محدودیت‌های تجاری از سوی ایالات متحده، اظهار کرد: “تحقیقات ما در زمینه 6G، به‌سان آماده‌سازی برای یک روز طوفانی است و ما قصد داریم زمینه ثبت اختراعات 6G را بدست آوریم. ما نباید منتظر بمانیم تا 6G به‌طور عادی توسعه یابد، زیرا انتظار می‌تواند محدودیت‌هایی را به‌دلیل عدم ثبت اختراعات برای ما ایجاد کند.”

درحال‌حاضر، هواوی دارای بیشترین تعداد ثبت اختراع استاندارد برای فناوری 5G است؛ و اکنون، چین نیز به سمت فناوری‌های 6G حرکت می‌کند که یکی از زمینه‌های اصلی تحقیقاتی آنها نیز به‌حساب می‌آید. در همین حال، ایالات متحده و ژاپن نیز درحال همکاری برای توسعه شبکه 6G برای رقابت بهتر در برابر چین می‌باشند. درحال‌حاضر، 6G هنوز در مراحل اولیه خود است، اما تعداد زیادی از برنامه‌ها را در آینده از جمله فرصت‌های تحقیقات فضایی و علوم پیشرفته زمینی نوید می‌دهد.

هواوی برای آزمایش و توسعه شبکه 6G دو ماهواره به فضا می‌فرستد

نظر شما راجع‌به نقشه راه هواوی برای تبدیل شدن به قطب صنعت ارتباطات نسل آینده چیست و آیا این شرکت می‌تواند خود را به‌عنوان رهبر این حوزه تثبیت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام مشخصأ هواوی خیلی زودتر نسبت به شرکتهای دیگه فناوری 6جی میرسه،

mehpsa

البته اپل هم نشون داده در بحث تکنولوژی بازیگر دست و پا بسته ای نیست و به همین مناسبت جای دوربین ها رو در ایفون 13 جابجا کرده و از شارژر فوق سوپر هایپر فست شارژ 20 واتی رونمایی کرد، همچنین اپل رد حال کار بر روی نسل جدید نمایشگر هاست که با نام تجاری سوپر اکتیو پسیو رتینا هست که دارای تفاوت های محسوسی همچون افزایش محسوس قیمت و افزایش یک صدم بر متر مربع تعداد پیکسل هاست

BeFair

اگر باز اذیتش نکنه امریکا

بنده خدا توی 5G پیشتاز بود اما الان گوشی 5G نمی تونه بسازه به خاطر تحریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی