حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه ریزی چین برای رونمایی از شبکه 6G تا سال ۲۰۲۵

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

چین در حال برنامه‌ریزی برای عرضه ابتدایی فناوری 6G در این کشور است. تحقیقات فنی و راه‌اندازی فناوری 6G توسط China Unicom انجام خواهد شد. این اپراتور به عنوان سومین اپراتور بزرگ چین شناخته می‌شود. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ به صورت محدود شبکه 6G را ارائه نماید و تا سال ۲۰۳۰ به صورت کامل این نسل شبکه مخابراتی را عرضه کند.

شبکه 6G در چین

لیو لیهونگ، رئیس و مدیر اجرایی China Unicom گفت که سناریوهای اولیه شبکه 6G تا سال ۲۰۲۵ در چین معرفی خواهند شد. چین در حال حاضر بزرگترین جمعیت کاربران اینترنت جهان و یکی از بزرگترین بازارهای موبایل را در خود جای داده است.

این خبر از سونی China Unicom و پس از کنفرانس جهانی 6G در هفته گذشته منتشر شد. در این کنفرانس کارشناسان به اتفاق نظر رسیدند که فناوری 6G تا سال ۲۰۳۰ در چین عرضه خواهد شد.

سهم چین در صنعت جهانی ارتباطات از راه دور، به لطف طیف گسترده‌ای از سناریوهای کاربردی و بزرگترین پایگاه کاربر در جهان، بسیار مهم و تاثیرگذار است. شرکت های جهانی متعددی به طور فعال در بازار چین درگیر هستند و اهمیت آن را در ارتقای توسعه مخابرات تشخیص می دهند.

فناوری شبکه 6G

شرکت‌های مخابراتی چینی در بخش‌های مختلف صنعت از جمله 5G یا 6G سرمایه‌گذاری‌های کلانی دارند. آنها در حال همکاری با نهادهای بین المللی برای ایجاد استانداردهای صنعتی هستند که به کاهش عدم قطعیت‌های آینده کمک می کند.

در زمینه راه‌اندازی شبکه 5G در چین باید گفت که بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهان در این کشور قرار دارد و بیش از 2.31 میلیون ایستگاه پایه 5G در سراسر کشور نصب شده است. با حمایت دولت، شرکت‌های مخابراتی چینی احتمالاً این موفقیت را با شبکه 6G تکرار خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چه زمانی شبکه 6G را در ایران شاهد باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)