حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه 6G کره جنوبی با سرمایه گذاری ۱۹۳ میلیون دلاری ۵ ساله به پیش می رود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

شاید بگویید شبکه 5G که تازه اول کار است. خب شاید تا حدودی هم صحیح بگویید اما تا سال آینده فروش گوشی های 5G از گوشی های 4G عبور خواهد کرد. در همین حال کشورها و برندهای پیشرو روی شبکه 6G سرمایه گذاری کرده اند. امروز در گزارشی می شنویم که شبکه 6G کره جنوبی با سرمایه گذاری ۱۹۳ میلیون دلاری ۵ ساله به پیش می رود.

شبکه 6G کره جنوبی

با عبور کاربران 5G کره جنوبی از ۱۵ میلیون نفر، شبکه 2G به کل در این کشور خاموش شد. کره جنوبی به تازگی از پروژه ۵ ساله خود برای توسعه فن آوری های اصلی فناوری ارتباطات از راه دور شبکه 6G رونمایی کرده است. این طرح سرمایه گذاری 220 میلیارد وون (تقریباً ۱۹۳ میلیون دلار آمریکا) برای دولت را در پی خواهد داشت.

شبکه 6G هواوی

شبکه 6G

براساس گزارش AjuDaily، کره جنوبی تلاش خود را برای تحقیق و همکاری مشترک با ایالات متحده آمریکا افزایش می دهد. هدف این کشور دستیابی به اولین شبکه 6G تجاری تا سال ۲۰۲۸ (یا ۱۴۰۷) است. این سرمایه گذاری به تازگی در یک جلسه استراتژی 6G که با حضور کارشناسان، مقامات شرکت و مقامات دولتی برگزار گشت، اعلام شد.

وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات لیم هی سوک در این کنفرانس اظهار داشت:

“همانطور که نسل بعدی شبکه تلفن همراه پایه و اساس نوآوری دیجیتال است، ما باید یک نقش جسورانه و چالش برانگیز را برای رهبری بازار بین المللی در عصر نسل ششم (6G) بر اساس تجربه و دانش فنی در زمینه شبکه داشته باشیم.”

این گزارش همچنین افزود که یک شبکه 6G تنها در صورت تجاری شدن یک شبکه با کارایی بالا در زمین و ارتباطات ماهواره ای، می تواند محقق شود.

سرعت شبکه 6G به لطف ارتباط زمینی و ماهواره ای روی حداقل ۱ ترابایت برثانیه است 

علاوه بر این، محققان همچنین خواستار توسعه زودهنگام فناوری مرتبط با 6G شده اند. این در حالی است که شرکت ها برای محافظت از فناوری های اصلی 6G نیز با نهادهای تحقیقاتی ارتباط برقرار کرده اند. انستیتوی تحقیقات الکترونیک و ارتباطات از راه دور (ETRI) اظهار داشت که در حال کار بر روی باند فرکانسی تراهرتز (THz) است که می تواند به طور بالقوه راهی برای تأمین نیازهای 6G که سرعت ترابایت در ثانیه است، فراهم کند.

نظر شما چیست؟ منتظر نسل جدید فناوری های مخابراتی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)