حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G منتشر شد

همانطور که می‌دانید، فناوری 5G هنوز یک فناوری نو ظهور به حساب می‌آید و به همین دلیل حرف زدن از شبکه 6G کمی عجیب و دور از انتظار است. اما این موضوع برای شرکت‌ها امری عادی است. زیرا شرکت‌ها از مدت‌ها قبل‌تر نیز به این موضوع پرداخته‌اند. اخیرا برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G چیست؟!

شرکت کره‌ای سامسونگ اخیرا اطلاعاتی منتشر کرده است که در آن چشم انداز این شرکت برای دستیابی به باند فرکانس جهانی 6G، به عنوان نسل بعدی فناوری ارتباطات را بیان می‌کند. این اطلاعات با عنوان طیف 6G مرزها را گسترش می‌دهد، راه‌هایی را برای دستیابی به طیف مورد نیاز جهت تحقق چشم‌انداز 6G این شرکت که در ژوئیه ۲۰۲۰ منتشر شد، مورد بحث قرار می‌دهد.

چوی سونگ هیون، معاون اجرایی و رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته در تحقیقات سامسونگ، در تاریخ ۸ مه گفت که ما مدت‌هاست که تحقیقات خود را برای درک، توسعه و استاندارد سازی فناوری ارتباطات 6G آغاز کرده‌ایم و متعهد به ایفای نقش رهبری آن هستیم و نتایج تحقیقات خود را به اشتراک می‌گذاریم تا دیدگاه همگان را گسترش دهیم و تجربه‌ای بیش از حد قدرتمند را براین نسل بعدی، به هر گوشه از زندگی کاربران بیاوریم.

شبکه 6G به طیفی با پهنای باند پیوسته و باند فوق گسترده نیاز دارد که از صدها مگاهرتز تا ده‌ها گیگاهرتز متغیر است. این همان چیزی است که صنعت برای فعال کردن خدمات جدیدی مانند هولوگرام‌های موبایلی با کیفیت بالا و واقعیت واقعی (XR) به آن نیاز دارد. از ویژگی‌های اصلی این خدمات می‌توان به ارتباطات بسیار سریع و حجم عظیم داده اشاره کرد که نیاز به پوشش بیشتر آن نیز در حال افزایش است.

برنامه سامسونگ برای توسعه اینترنت 6G

برای رفع این الزامات، سامسونگ گفته است که تمام باندهای فرکانسی موجود برای 6G را باید در نظر گرفت. این موارد شامل فرکانس‌های پایین زیر ۱ گیگاهرتز تا فرکانس‌های متوسط ​​در محدوده ۱ تا ۲۴ گیگاهرتز می‌شود. این صنعت همچنین فرکانس‌های بالا در محدوده ۲۴ تا ۳۰۰ گیگاهرتز را نیز بررسی خواهد کرد. شبکه 6G به ۵۰۰ میلیارد دستگاه متصل خواهد شد. همچنین ماشین‌ها، وسایل الکترونیکی و حتی ساختمان‌های اطراف ما را به این شبکه ارتباطی فوق‌العاده پرسرعت متصل می‌کند. از سوی دیگر، تحقیقات سامسونگ بزرگ‌ترین تغییرات را در سه بعد تعریف می‌کند که شامل:

  • خدماتی مانند واقعیت تعمیم یافته (EXtended Reality)، هولوگرام‌های موبایلی با پایداری بالا و تولید مثل دیجیتال امکان پذیر خواهد شد.
  • با توجه به پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی، عملکرد شبکه‌های مخابراتی بهبود چشمگیری خواهد داشت.
  • تجربه اتصال برای کاربران در هر زمان و هر مکان در دسترس خواهد بود. از قطب شمال تا قطب جنوب، از زمین تا آسمان.

به گفته GizChina، اینطور که سامسونگ می‌گوید، با وجود فناوری 6G دیگر منطقه کور و دور از دسترس اینترنت وجود نخواهد داشت. این شرکت قصد دارد برخی از داوطلبین 6G که در سه سال گذشته توسعه داده است را نیز ارائه دهد. این شرکت این کار را در افتتاحیه انجمن 6G سامسونگ (samsung6gforum.com) که برای ۱۳ می برنامه ریزی شده است، انجام خواهد داد. این شرکت همچنین چشم انداز خود را برای پیشرفت‌های فناوری آینده نگرانه ارائه خواهد کرد.

در حالی که بحث‌های زیادی حول محور توسعه 6G در حال انجام است، مهم است که توجه داشته باشیم که شبکه 6G به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود. اولین زمانی که 6G احتمال می‌تواند وارد مرحله تجاری شود، سال ۲۰۲۸ است. در واقع، اکثر گزارشات تا به این لحظه، ادعا می‌کنند که فناوری 6G در سال ۲۰۳۰ تجاری خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، ای خدا اینا کحا هستن ما کجاییم، سامسونگ داره میره سمت فناوری 6جی اونوقت ما هنوز 5جی هم نداریم، حتی 4جی هم داریم درجا میزنیم با این افت و کیفیت اینترنت، اخه چقدر عقب موندگی، لامصبا یکم خحالت بکشید، یکم اون غیرت نداشتتونو داشته باشید،این 2ساله اخیر فقط داریم سمت عقب تا جایی که الان مواد خوراکی اینا داره میشه با کوپن مثل چندین سال قبل، اخه چتون شده، اون مرغ هورمونی هم که گرونش کردین، راحت از بیخ عربید از بیخ، هرچند که عربها از ما جلوتر و خوشبخت ترن، دیگه چقدر پسرفت کنیم بس نیستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان