حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری هواوی و ZTE برای رهبری چین در شبکه 6G

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

در زمینه 5G بدون شک چین به یک رهبر تبدیل شده است. چین نه تنها اولین کشور در جهان است که 5G را در سال ۲۰۱۹ تجاری کرد، بلکه دارای 70 درصد سهم از شبکه اتصال جهانی 5G در سال 2020 است. با این حال، برای چین این یک پیروزی سخت بود و طبیعتاً نمی تواند این برتری سخت را از دست بدهد. بنابراین چین اکنون از نظر توسعه شبکه 6G چه می کند؟

جالب است بدانید که هواوی در زمینه 5G به یک رهبر جهانی تبدیل شده است. این شرکت در سه ماهه سوم سال 2020 ، 32.8٪ از بازار تجهیزات ارتباطی جهانی را به خود اختصاص داده است و در رتبه نخست جهان قرار دارد.

در مورد شبکه 6G هواوی تحقیق را خیلی زود آغاز کرد. طبق گفته Ren Zhengfei ، تحقیق و توسعه 6G همزمان با 5G انجام شده است.

این باعث می شود هواوی در زمینه جدید یک قدم جلوتر باشد و رن ژنگفی با اطمینان می تواند بگوید که هواوی در 6G نیز پیشرو خواهد بود.

در ژوئن سال 2020، هواوی با China Unicom و Galaxy Aerospace دست همکاری کرد تا به توافق نامه همکاری استراتژیک ادغام هوا-فضا-زمین برای توسعه مشترک اتصال 6G برسند. در فرانسه، هواوی همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه 6G ساخته است.

به غیر از هواوی شرکت ZTE یکی دیگر از غول های بزرگ ارتباطی در چین، 6G را نیز توسعه داده است. شرکت ZTE به صراحت اعلام کرده است که تیم پیش تحقیقاتی این شرکت در حال غلبه بر مشکلات برای تسلط بر انواع مختلف شبکه 6G است.

ZTE هنگام پاسخ به سوالات سرمایه گذاران در تاریخ 28 دسامبر، یک بار دیگر اظهار داشت که این شرکت در تحقیق و توسعه 6G سرمایه گذاری کرده و به طور فعال مبادلات و همکاری با همتایان صنعت را انجام داده است.

تحت رهبری هواوی و ZTE شبکه 6G چین در حال تسریع در تحقیق و توسعه خود است.

امروزه، بسیاری از اپراتورهای محلی، فروشندگان تجهیزات و سایر شرکت های علاقه مند همه وایت-پیپرهای 6G را منتشر کرده و طرح ها و پیش بینی های 6G را انجام داده اند.

در نوامبر 2020 چین همچنین با تحقیق و توسعه اولین فضای فضایی موج تراهرتز در جهان، در پرتاب یک ماهواره آزمایشی ارتباطی 6G پیشگام شد. این امر تحقیقات 6G چین را یک قدم جلوتر می برد.

تولید کنندگان پیشرو در زنجیره صنعت مانند آنتن ها و فرکانس های رادیویی نیز فناوری های مرتبط را به کار گرفته اند. در حال حاضر، زنجیره صنعتی چین در حال انباشت قدرت برای شکستن محدودیت ها است.

اگرچه استاندارد ارتباطات 6G هنوز تدوین نشده است، اما كشورها در مورد بهبودهایی كه 6G به وجود می آورد به اجماع رسیده اند. و 6G دارای دو ویژگی مشخص است.

شبکه 6G یکی پوشش جهانی

ارتباطات 6G دیگر محدود به ارتباطات زمینی نیست. به این دلیل که شبکه های ارتباطی زمینی برای دستیابی به پوشش سیگنال جهانی از طریق زمین، دریا و هوا به ماهواره های ارتباطی متصل می شوند، با شبکه 6G سیگنالهای بدون مانعی در مناطق غیرقابل دسترسی مانند اقیانوسها، بیابانها و کوههای عمیق نیز وجود خواهد داشت.

سرعت بیشتر با شبکه 6G

در مقایسه با 5G، سرعت 6G حدود 50 برابر بیشتر خواهد بود و تاخیر تا حد زیادی کاهش می یابد. به این ترتیب، پزشکی از راه دور و آموزش از راه دور نیز پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

با این حال، جهش از 5G به نسل جدید هنوز نیاز به غلبه بر بسیاری از مشکلات ، مانند ارتقا مواد کاربردی و استفاده از امواج 5G میلی متر دارد. 6G در سال 2030 تجاری سازی را آغاز می کند.

نظر شما چیست؟ منتظر شبکه 6G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)