حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکورد سرعت اینترنت شبکه 6G در چین به ۱ ترابایت برثانیه رسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، شبکه 6G

شاید از خود بپرسید چنین سرعتی برای چه چیزی نیاز است نه؟ به مصرف اینترنت خود نگاه کرده و آن را با مصرف اینترنت ۵ سال پیش خود مقایسه کنید. مشخصا بستر اینترنت پرسرعت باعث ایجاد پتانسیلی می شود که می توانیم خیلی خوب از آن استفاده کنیم. شبکه 6G هم در ادامه شبکه 5G قرار است ما را به صورت بی سیم و با سرعت بسیار بالایی به شبکه اینترنت متصل کند. چقدر بالا؟ خب فعلا که در سال ۲۰۲۲ هستیم رکورد سرعت اینترنت شبکه 6G در چین به ۱ ترابایت برثانیه رسیده است! این در حالی است که انتظار می رود شبکه 6G به صورت عمومی و همه گیر در سال ۲۰۳۰ ارایه شود و تست های محدود آن در سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ انجام گردد.

رکورد سرعت اینترنت شبکه 6G در چین

در گزارشی از چین می بینیم که تیم تحقیقاتی چینی به رهبری پروفسور ژانگ چائو توانسته است 1 ترابایت داده را در طول 1 کیلومتر در یک ثانیه پخش کند. پروفسور ژانگ چائو از دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه Tsinghua است و تیم تحقیقاتی او با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بسیار بالا به نام امواج میلی متری گردابی یا Vortex Millimeter Waves به این شاهکار دست یافتند.

پیامدهای این سرعت‌ فوق‌العاده واقعاً گسترده است، زیرا برنامه‌های کاربردی زیادی وجود دارد که منتظر فناوری شبکه 6G یا نسل ۶ فناوری مخابراتی هستند تا چهره جهان را تغییر دهد. آنها می توانند در سلاح ها و سیستم های دفاعی با امکان استقرار سلاح های مافوق صوت مستقر شوند. مؤلفه ارتباطات و برنامه های کاربردی در کل اکوسیستم اینترنت اشیا نیز هیجان انگیز هستند. به نظر من البته شبکه 6G بستر را برای استفاده های پر مصرف AR/VR فراهم خواهد کرد.

شبکه 6G چین

شبکه 6G چین

چین می‌گوید با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در حمایت از فناوری جدید و نتایج عالی برای تلاش‌ها، در راس تحقیقات در زمینه تحقیقات 6G قرار دارد. پیش از این یک سیستم بی سیم آزمایشی در بازی های المپیک زمستانی پکن به کار گرفته شد تا همزمان بیش از 10000 فید زنده hi-def را به صورت یکپارچه پخش کند.

رهبر تیم یعنی پروفسور ژانگ اصرار دارد که امواج میلی متری گردابی شبیه هیچ یک از امواج رادیویی نیست که از زمان معرفی امواج رادیویی در بیش از 100 سال پیش، استفاده شده است.

فناوری جدید ابعاد جدیدی به انتقال بی‌سیم فعلی اضافه کرده است، به این معنی که امواج میلی‌متری گردابی سه بعدی، شبیه به حرکت گردباد چرخان دارند. این محقق همچنین یک فرستنده ابتکاری ایجاد کرده است که به امواج اجازه می دهد تا در سه حالت مختلف برای انتقال داده کارآمد بچرخند. این معماری همچنین شامل یک گیرنده ویژه برای رمزگشایی حجم زیادی از داده ها با سرعت فوق العاده سریع زیر ثانیه است.

نقشه راه مدیاتک برای شبکه 6G مشخص شد

سامسونگ چشم‌انداز شبکه 6G را معرفی کرد

ثبت رکوردی جدید در باند THz شبکه 6G توسط ال‌جی

تیزر 6G نوکیا در ۳۰ سالگی اولین تماس GSM

جایگاه چین در توسعه شبکه 6G

حتی با وجود افول هوآوی که به طور گسترده در تحقیق و توسعه فناوری 6G پیشگام بود، چین همچنان تا حدودی 40 درصد از کل ثبت اختراعات جهانی 6G را در اختیار دارد. فناوری 6G می تواند سرعتی بیش از 100 برابر سریعتر از سرعت فعلی 5G ارائه دهد و چندین کشور در حال پیگیری تحقیقات در این راستا هستند.

تا استقرار نهایی فناوری 6G هنوز سال‌ها باقی مانده است و برخی پیش‌بینی‌ها عرضه عمومی آن را تا سال 2030 پیش بینی می کنند. تمرکز فعلی جهانی این است که با وجود نگرانی‌های همراه آن برای سلامت و ایمنی خطوط هوایی اکثر نقاط جهان به استقرار اتصال 5G برسند. فناوری 6G همچنین دارای جنبه های بالقوه خود خواهد بود که با ادامه تکامل این فناوری قابل مشاهده است.

شما منتظر شبکه 6G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)